Aha! Man får ny växellåda!?
Får man brev från Yamaha?
Det spekuleras friskt i huruvida mekanikerna ute hos handlarna ska ner och rafsa i allas växellådor (blir förmodligen både dyrt och dåligt) eller om Yamaha helt enkelt väljer att skicka ut ersättningsmotorer som det switchas till på varje hoj. Blir intressant att se hur de löser en sån här grej...
Oj!!!
Men då blir det en uppdaterad 2016 spec motor, med 210 hästar.....
Undrar om det verkligen är realistiskt att de skulle byta ut hela motorn?
Kanske inte så kul för någon som kört kanske 10 mil med sin och sen får den utbytt mot en som gått 3000 milYamaha måste ju inte bygga och byta 1000-tals motorer. De behöver bara bygga några nya motorer, säg 100 stycken, och byta ut dessa på kundmaskiner. De 100 beggade motorerna de får in fixas och skickas ut till nästa gäng 100 kunder så får de in 100 nya motorer som fixas till and so on... Då skulle de slippa en massa missnöjda kunder vars motor har fixats av "Händige Harry" som missade att rensa bort gammal packningsmassa...
Jag minns när det var recall på den första generation KTM RC8 2008. Kolvar, cylindrar och vissa fall topplock skulle bytas ut. Jag var jättenöjd när min hoj kom tillbaka efter bytet och på första bandagen så började det läka olja mellan motorhalvorna eftersom verkstan inte hade dragit åt skruvarna...
Kanske inte så kul för någon som kört kanske 10 mil med sin och sen får den utbytt mot en som gått 3000 mil
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|