Allt om platt-TV & hembio!

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Escient har en Fireball produkt som gör det jag vill, men jag har hört att det är ordentligt med lag i deras IP interface. Det jag allra helst skulle vilja ha är mjukvara som kan läggas direkt på en mediaserver så att jag kan använda ett PDA-interface via IP till att bläddra igenom musik, filmer mm.

Hittade en lösning på problemet, så man kan styra media servern via web-interface. sweet. :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har en (gammal, ~2½år) Sony 32" LCD KDLU3200xx någonting. Denna är beskaffad med endast en HDMI-ingång. Kommer att lösa en ny (ComHem)digitalbox inom kort då jag flyttar. Idag kör jag HDMI mellan PS3 och TV, optisk mellan PS3 och reciever (har ingen HDMI på denna och endast en optisk) och scart mellan box och TV.

Har ju tänkt att skaffa en inspelningsbar HD-box, men det känns ju lite meningslöst om man inte kör den via HDMI. Man orkar ju inte direkt koppla om PS3an hela tiden, heller. Några tips på hur man bör koppla för bästa qualtät?

Såg en optisk förgrenare tidigare i tråden, är dessa nåt att ha? Får nog bli en sådan för att lösa ljudet till recievern för boxen iallafall. Men bildn?

I-LAND!!!1 :4skrika :3freak

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tips!

Mediamarkt kör 20% på ALLA tv-apparater imorrn 14/3 :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tips!

Mediamarkt kör 20% på ALLA tv-apparater imorrn 14/3 :tummenupp

Jag hörde det....jag hade precis bestämt mig för att inte byta ut min LG 42:a hemma... :gnissla :gnissla :gnissla
Det är i sådana här lägen man måste visa självbehärskning och tänka på något annat än den där 52:an man suktat efter... :D

/J

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har en (gammal, ~2½år) Sony 32" LCD KDLU3200xx någonting. Denna är beskaffad med endast en HDMI-ingång. Kommer att lösa en ny (ComHem)digitalbox inom kort då jag flyttar. Idag kör jag HDMI mellan PS3 och TV, optisk mellan PS3 och reciever (har ingen HDMI på denna och endast en optisk) och scart mellan box och TV.

Har ju tänkt att skaffa en inspelningsbar HD-box, men det känns ju lite meningslöst om man inte kör den via HDMI. Man orkar ju inte direkt koppla om PS3an hela tiden, heller. Några tips på hur man bör koppla för bästa qualtät?

Såg en optisk förgrenare tidigare i tråden, är dessa nåt att ha? Får nog bli en sådan för att lösa ljudet till recievern för boxen iallafall. Men bildn?

I-LAND!!!1 :4skrika :3freak

http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search.aspx?q=hdmi+switch

Något sådant?

Henrik

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Verkar som PANASONIC TH-50PX8 är slut överallt, vilken plasma är mest prisvärd nu?? Samsung eller LG?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
För ett år sedan tyckte jag samsungen var överlägsen och klart mer prisvärd än LGn trots att den var 3000 dyrare,mycket mjukare och renare bild.

Men det var förra generationen och jag har inte kollat de senaste 50plasmorna.

Har dragit ner upplösningen till 720p på min när jag kollar film,tycker det blir mjukare bild och bättre flyt då,på samsungs 64 jag kollat så verkar det kantighetsproblemet vara löst så en ny 50 borde vara klockren då om det är samma generation som 64an.

Men LG kan ju ha skärpt till sig oxå så kolla och jämför,kör samma dvd i butiken i samma spelare på bägge skärmarna,låna fjärrarna och ställ in bilden tills du blir nöjd på bägge sen jämför du,så gjorde jag.

Expert stormarknad brukar ha det mesta från samsung och LG uppsatt så du kan kolla.

Henrik

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Vad skiljer dom åt då? Har rekomenderat denna till en kollega men han vill tvunget ha en LCD. Vilken är den vettigaste 40" Lcd för max 15000:- Sony KDL40W5500 eller?

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Hade inbrott för en vecka sedan då dem tog b la en 50" LG plasma tv (5600 serien om jag minns rätt :va )
Var nöjd med den men ska ju nu köpa ny.
Vad rekommenderas i 50" storleken för max 20 000 ?
Kollar nästan bara filmer och tv.
Tack på förhand.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Vad skiljer dom åt då? Har rekomenderat denna till en kollega men han vill tvunget ha en LCD. Vilken är den vettigaste 40" Lcd för max 15000:- Sony KDL40W5500 eller?

kortläsare
analog & digital mottagare
HDMI version 1.3 (nya standarden).
HD digital mottagare för comhem & Boxer
Optisk ljud uttgång
Y har V-Real 4 processorn medans E modell har den gamla om jag inte minns fel.

Men det är samma pris på dom så valet borde inte vara svårt

Hade inbrott för en vecka sedan då dem tog b la en 50" LG plasma tv (5600 serien om jag minns rätt :va )
Var nöjd med den men ska ju nu köpa ny.
Vad rekommenderas i 50" storleken för max 20 000 ?
Kollar nästan bara filmer och tv.
Tack på förhand.

Få du tag i denna så köp den direkt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=212850 direkt dom kommer in till sverige så tar dom slut.

Men annars så är det denna som gäller

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=410969

Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack för tipset. Är det några märken som är mindre bra på 50" plasma som man bör akta sig för i dom modellerna som är ute nu?
LG 50PG6900 och LG 50PG6000? åsikter om dom?
Billigare men är dom även sämre?

Kan ej svara på det då jag ej har haft tillfälla att jämföra dom sida vid sida.

Men om man nu ska gå på statistik så har alltid Pioneer haft bäst bild, & Panasonic snäppet under, men då har Panasonic varit 10 000kr billigare än Pioneer, och för dom där 10 000kr som skilljer + den lilla bild förbättring Pioneer hade så får man avgöra själv.

Och nu pratar vi bildskärmar som har varit kalibrerade. Men för en vanlig svensson så ser man nog ingen skillnad.

Sen efter Pansonic så har det funnits många märken som har varit på 3:e plats men ändå en markant skillnad på bilden jämfört med Panasonic.

Om man nu ska gå på tester så har LG skärmarna hamnat på 5p av 10p möjliga, medan Panasonic har haft 8p & uppåt i tester.

Här kommer ett urklipp från LG testerna

We like: Styling; integrated PVR is fantastic; good price
We don't like: Picture quality isn't brilliant, especially on Freeview; some glaring usability issues

What we think: On paper this is a brilliant TV but in reality the poor Freeview picture quality spoils the whole package

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad är det för skillnad på TH-46PZ80 och TH-46PZ85?

PZ 80 ingen IFC, 85 med IFC
PZ 80 V-Audio, 85 med V-Audio surround (om man använder bara tv:ns högtalare så är det bättre ljud på 85:an)
PZ 80 24p Playb, 85 med 24p Playb. och 24p Real cinema

Vad är IFC

IFC = Elligent Fram Creation gör det möjligt med en högre rörlig upplösning. Genom att beräkna rörelser i orginalmaterialet med avancerade algoritmer och skapa "sub-frames" får du fullständigt jämna rörelser även med 24p-material(24p Real Cinema) Detta är beskrivningen från Panasonics hemsida. Kan inte se någon direkt fördel vid vanligt tittande i varje fall.

Sen är det många som rekomenderar PZ80 istället, för många bildfanatiker tycker att 85 har sämre bild än 80

Lycka till

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping