Hur långt har du/ni till er tv ?
Skulle tippa på att det är ca 4 meter mellan väggarna..
Hur långt har du/ni till er tv ?
Skulle tippa på att det är ca 4 meter mellan väggarna..
Jo det är ju inte "äkta" LED, men det kommer ju alltid något nytt,
när "riktig" LED kommit är ju säkert O-LED på gång!
Som någon skrev så funderar ja på om det är värt mellanskillnaden mot
en vanlig LCD eller Plasma!
Men lutar nog åt att det blir en sån iaf, var hos en kompis som har en sån, sjukt fin bild och många roliga saker!
Man vill ju aldrig vänta heller, vill ju ha NU
Det där ser mer ut som för mig isf.
Skickar du din soffa, skulle behöva en sån med.
Utveckla gärna detta.........
Jag tror faktiskt det blir den här tvn. Fri frakt dessutom för köp över 1000:- verkar ju helbra!
Ännu enklare förklaring. Det är en vanlig LCD TV, men istället för traditonell LCD bakgrund belysning så använder dom LED "dioder" som bakgrunds belysning.Utveckla gärna detta.........
Blir bara mer och mer förvirrad ju mer man kolla omkring!
Vad är bäst att köpa om man tittar mycket på tv (boxer) och ganska
mycket film (dvd) (ev blue-ray)
Tittar väl överlag ganska mycket på tv, har väl tänkt lägga mellan 10-20000
Vill gärna att det går att köra filmer via usb, inbyggd mottagare är oxå ett måste!
HJÄLP!!!
Wohoo, nu är den hemma och inkopplad!
Klart bättre bild än vad jag trodde det skulle vara med marksänt digitalt nät!
Har en fråga bara; hur får jag fart på datoranslutningen till tvn?
Har kopplat (från dator): DVI-utgång 2 -> HDMI-adapter -> HDMI-kabel -> HDMI-ingång 2 på TV. Men jag får ingen bild.
Jag förmodar att jag behöver "aktivera" den DVI-utgången jag har från datorn på något sätt? Hur?
Högerklicka på skrivbord och testa att klona bilden eller välja skärm nummer två som den bör känna av.
Annars testar du att trycka på funktionsknappen samt skärmknappen du antagligen har någonstans på ditt tangentbord, antagligen vid siffrorna. Om du har laptop vill säga.
Edit/ Det luktar lite stjärt om den va
Ja jeflar, nu funka det sig! Men bilden på teven är aningen runkig nu, man ser bara en skvätt av startmenyn längst ner och det är lite utanför bilden på tvn liksom. Ska kika lite i tv-inställningarna och se om man kan göra något.
Eller kan man ändra nåt på datorn så det blir bättre?
Edit: Den luktar gottigott.
Kolla först så att bilden är centrerad i menyn på tv'n, men det bör den vara. Detta gör man direkt när man installerar den, i samband med bildtestet samt val av språk etc.
Sen får du testa någon upplösning som fungerar från datorn till tv'n, det är inte säkert att den anpassar det automatiskt TROR jag. På min nya LG i stugan så var det inte likadant som min hemma i vardagsrummet, på den nya så ställde den in allt helt automatiskt och på den gamla så fick jag göra en inställning som den sen sparade.
Söker en skylt till hemmabion.
Ska hängas upp på dörren, ej vara i själva rummet.
Några förslag på butiker som har detta.
Hmm, det finns lite inställningar i TVn men ingen som gör att hela bilden jag ser på datorskärmen får plats på TVn. Det kanske inte alltid går att få det så?
Hmm, det finns lite inställningar i TVn men ingen som gör att hela bilden jag ser på datorskärmen får plats på TVn. Det kanske inte alltid går att få det så?
Edit: Jag har samma upplösning på datorn som jag har på TVn, men ändå blir det skumt. Hmm..
Edit 2: Jag är definitvt inte missnöjd med storleken iaf, bra att man tjöpte 50"! En 46a eller en 42a hade blivit för liten, det är säkert.
Hmm, jo det bör du kunna få. Jag har testat flera olika med varierande resultat men du kanske behöver ha andra drivrutiner/plugins till ditt grafikkort men det får någon annan berätta för dig vad du ska ha
Kul att du är nöjd!
50" på det avståndet är lagom!
vad ska man ha för projektor då? Billig men ändå bra nog att titta på blueray-film med? duken blir någon motordriven historia men det första är att ta reda på vad en projje kostar...
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari