MikkE
Guest
Känns inte kul nu när man har ett par B&W 683 i ett rum på 9-10kvm när de är menade för mycket större.
Har kört med inställningarna över förutom sharpnessinställningen, ska det verkligen vara 3 click till vänster, det innebär ju helt i botten alltså ingen sharpness alls, ska det vara så ??
Nån som vet en TV för ca 10k eller gärna mindre, helst 42" och uppåt?
Krav: VIT
Samsung har en 40" (Samsung LE40B546) men det är lite för litet.
Dessa inställningar passar dom flesta Panasonic, sen kan man finjustera själv efter detBra med inställningar. Gäller dessa även till min TX-P42X10Y?
Eller är det någon som har några bättre inställningar?
Om jag följer den inställningen blir det värden som står i ().
Viewing mode: Cinema
Contrast: 2 clicks left (40)
Brightness: 1 click left (-1)
Colour: 3 clicks right (33)
Sharpness: 3 clicks left for HD, 1click left for SD (2 / 4)
Jag har tänkt köpa ett par "Canton GLE 490" högtalare, det jag undra är om nån här kan tipsa om en bra reciver som funkar bra med dessa?
Jag har spanat lite på en "Onkyo TX-SR707", är det bra skit?
Lättdrivna högtalare som klarar sig på det mesta av "normal" klass och Onkyon är perfekt för ändamålet. Men kolla skillnaden mot 607:an, på pappret är det mer kräm i den men det är väl antagligen lite mindre finesser eller dylikt tippar jag på.
Jag har bara hört dem med Sherwood 75** och det lät jävligt bra och Onkyon tror jag lämnar mer kräm än Sherwooden. Annars har du Marantz 5004 men det säger jag bara för att jag själv har kört Marantz de 10 senaste åren, tillsammans med Denon. Inte bättre grejjer alla gånger men jag tycker de är/var mycket snyggare...
Hmm Marantz SR5004 verkade ju inte fel heller. ska kolla lite närmare på den.
Tänkte köpa en bioskylt från design by Bond.
Har det fungerat bra att köpa därifrån?
Denna ska det bli med texten "welcome" under.
Enkel fråga här:
Vilken kabel ska jag ha för att koppla ihop tv och högtalare?
Panasonic Viera TX-P42X10Y
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=412422
Logitech Z-5500
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93639
Tackar för det
Merovingian: Ja, jag tycker ju det låter bra när de är inkopplade direkt från hörlursuttaget på laptopen så ska nog bli nöjd!
Lita på mig när jag säger att det är en betydlig skillnad.
Det kan dock vara marigt att få till det. Indikerar displayen på Z'an DTS eller DOLBY DIGITAL så får den digital signal den känner igen. Sedan har du faktorn att TV'n inte ger ut en fullvärdig sådan signal om den tar upp ljudet från din DVD/Bluray-spelare via RCA-kablar.
Tar den upp ljudet via HDMI blir det säkert korrekt. Jag körde mina optiskt direkt mot ljudkortet i datorn och ställde om VLC att köra digitalt ljud ut.
Rekommenderar att tanka hem en test-DVD med allsköns THX-vinjetter och brassa helvet.
Och när man ändå är inne på kablar. Vad ska man köpa föra HDMI-kablar?.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari