Allt om platt-TV & hembio!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon som har pejl på vad jag kan begära för min Samsung PS-50Q97HD,50 plasma med ett par år på nacken men felfri.

Börjar bli dags för uppdatering.

Henrik

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Så nu har man beställt en projje, det blev en "Optoma HD20" mitt lilla dilemma nu är att jag vet inte hur stor duk jag behöver vill ju inte råka köpa för litet och inte för stor heller.

Avståndet mella projje och vägg kommer bli ca 3.5 m.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag tillhör skolan som hävdar att skillnaden är noll.
Ingen har hittills i digitala sfären lyckats bevisa för mig i praktiken att man har nytta av en kabel som kostar en skjorta per meter.

Jag sa samma som dig tidigare men när jag körde mitt PS3 och min dator samtidigt på plasman så stör dom faktiskt varrandra, jag bytte från en svinbillig clas ohlson kabel till en billig (typ 200:) kabel från dustin istället, då försvann problemet :banana:banana

Merovingian

Guest
Last edited:

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Har nu en 32" Panasonic hd-ready som inte duger längre. Det märkte jag då vi släpade en polares 40" full HD till mig för att testa skillnaden då man spelade upp blu-ray filmer.

Någon som kan tipsa om en 37" LCD med full HD o annat lull lull som anses bra att ha?
Ska använda den mest till att spela PS3 och se på blu-ray, så vill ha så bra bildkvalité som möjligt. Ja, utan att det känns för dyrt. Tipsa på så får jag känna på priserna om det kan vara värt.

:banana

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har nu en 32" Panasonic hd-ready som inte duger längre. Det märkte jag då vi släpade en polares 40" full HD till mig för att testa skillnaden då man spelade upp blu-ray filmer.

Någon som kan tipsa om en 37" LCD med full HD o annat lull lull som anses bra att ha?
Ska använda den mest till att spela PS3 och se på blu-ray, så vill ha så bra bildkvalité som möjligt. Ja, utan att det känns för dyrt. Tipsa på så får jag känna på priserna om det kan vara värt.

:banana

Jag svarar som jag brukar, allt under 50" är för litet, ibörjan kommer du tycka det är skitstort med 50" men sen kommer du vänja dig och tycka det var värt några tusen extra..

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
TVn ska till mitt "lekrum" o där sitter jag knappt 2 meter ifrån. 40" kändes väldigt ansträngt för ögonen redan efter 5-10 minuter. Vet inte om det berodde på ovana eller om 40 helt enkelt var för stort, att man måste röra på ögonen för mycket för att lokalisera hela bilden. Blir liksom en slags tennis-match-effekt. Jag tror på 37 helt enkelt.

Funderar på en LG 37LH4000.
Den har 100hz och alla utgångar jag behöver. Priset är fortfarande under 7 papp, så det känns nice.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Vad tror pöbeln om Samsung UE46b7050 led/lcd tvn?

Nicotin

Guest
har hört/läst på dib forum att det ska finnas vissa bekymmer med nya LED burkarna men har inte läst ngt konkret om detta...ngn som kan upplysa mig om vilka problem som finns på LED burkarna ?

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
har hört/läst på dib forum att det ska finnas vissa bekymmer med nya LED burkarna men har inte läst ngt konkret om detta...ngn som kan upplysa mig om vilka problem som finns på LED burkarna ?

Klistrat från ett annat forum.

Då dessa apparater normalt är tunna och ljuset skall spridas från kanterna och täcka hela baksidan så ställer det mycket höga krav på skärmens jämnhet för att inte sk. ”Clouding”* skall uppstå. Clouding förvärras dessutom inte helt sällan av en TV:s värmeutveckling och då dessa är tunna är det svårt att få till riktigt god värmeavledning

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
KTM 660 smc
Hej
Sitter och håller på med en kompis ljudsystem och när jag kopplar med en optisk kabel från TVn till recievern (en tråkig sak med inbyggd DVD) så måste jag höja väldigt mkt för att det ens ska höras nått, och kvaliteten är dålig med. Är detta någon iställning på TVn eller är det för att recievern inte är den bästa?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Hej
Sitter och håller på med en kompis ljudsystem och när jag kopplar med en optisk kabel från TVn till recievern (en tråkig sak med inbyggd DVD) så måste jag höja väldigt mkt för att det ens ska höras nått, och kvaliteten är dålig med. Är detta någon iställning på TVn eller är det för att recievern inte är den bästa?
Vilka Decibel står recivern på när det börjas "höras"

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Hej

Låg volym på tvn=låg signal som matas ut genom den optiska utgången. Det går säkert å stänga av högtalarna på tvn så man kan mata ut högsta möjliga signal till recievern.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Klistrat från ett annat forum.

Då dessa apparater normalt är tunna och ljuset skall spridas från kanterna och täcka hela baksidan så ställer det mycket höga krav på skärmens jämnhet för att inte sk. ”Clouding”* skall uppstå. Clouding förvärras dessutom inte helt sällan av en TV:s värmeutveckling och då dessa är tunna är det svårt att få till riktigt god värmeavledning

Men det där kan väl inte stämma då LED är just att du har en matta bakom hela displayen istället för på kanten som med CCFL... eller har vissa tillverkare fuskat rejält och satt ledlampor istället för CCFL helt enkelt?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning