Anderstorp Sm

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jörgen Player Special skrev:
1800 är helt okej om det är fredagsträning, kval lördag och race söndag. Är det inte det börjar det likna ocker... Tyvärr.

Javisst, det hade man kunnat stå ut med, även om det är ett par hundra dyrare än SO-tävlingarna så känns det ju inte så farligt. Men 2800 för en normal tävlingshelg är sjukt!

Jag vill se den kalkylen som ligger bakom den prissättningen. Knutstorp ägs ju tex av trackevents och är svindyr att hyra. Ändå kostar en SM-helg därhälften av vad den gör på A-torp.Dessutom är det jävligt mycket fler betalande förare nu än vad det var sist SM-kördes på Anderstorp.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Chris Ash skrev:
Javisst, det hade man kunnat stå ut med, även om det är ett par hundra dyrare än SO-tävlingarna så känns det ju inte så farligt. Men 2800 för en normal tävlingshelg är sjukt!

Jag vill se den kalkylen som ligger bakom den prissättningen. Knutstorp ägs ju tex av trackevents och är svindyr att hyra. Ändå kostar en SM-helg därhälften av vad den gör på A-torp.Dessutom är det jävligt mycket fler betalande förare nu än vad det var sist SM-kördes på Anderstorp.

Ja det är det! Det är för jävligt, sådär 30-40% dyrare. Jag ska ta upp prissättningen med Fredrik på svemo.

SVENNEN

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
skrot
Jörgen Player Special skrev:
Ja det är det! Det är för jävligt, sådär 30-40% dyrare. Jag ska ta upp prissättningen med Fredrik på svemo.

Lungna ner er lite
ni får ju köra på sveriges modernaste bana med kanon service med fina duchar och sanitär anläggning så priset är väl inte mycket att klaga på SM+ TRÄNINGS DAGAR 3300 kr.
med eller utan EL avgift?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
SVENNEN skrev:
Lungna ner er lite
ni får ju köra på sveriges modernaste bana med kanon service med fina duchar och sanitär anläggning så priset är väl inte mycket att klaga på SM+ TRÄNINGS DAGAR 3300 kr.

Jaha du menar ARC:s kanonservice? Den klubben som inte ens pallar att promota ett EM....

Duschar och "sanitära anläggningar" ingår på de andra banorna med.

Vad snackar du för dynga egentligen?

De andra tävlingarna kostar ca 17-1800kr för SM+FREDAGSTRÄNING+EL...
Fattar du vad vi klagar på nu eller?

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
SVENNEN skrev:
Lungna ner er lite

2800 för fredagsträning, kval och race är alldeles för dyrt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Har hela vintern varit helt inställd på att köra på Anderstorp. Eftersom jag går licenskursen helgen innan har jag räknat med tor-sön för att få så mycket träning som möjligt. Men nu överväger jag faktiskt att skita i det.

3300 kr i anmälningsavgift
1000 kr i resor
800 kr i racebränsle
1000 kr i logi
3000 kr i däck

Summa: 9100 kr + ev. reservdelar

:skrämd

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Har hela vintern varit helt inställd på att köra på Anderstorp. Eftersom jag går licenskursen helgen innan har jag räknat med tor-sön för att få så mycket träning som möjligt. Men nu överväger jag faktiskt att skita i det.

3300 kr i anmälningsavgift
1000 kr i resor
800 kr i racebränsle
1000 kr i logi
3000 kr i däck

Summa: 8800 kr + ev. reservdelar

:skrämd

Jo, det är dyrt att köra, men de flesta av de posterna står ju fast ändå......

Står sig kostnaden 2800kr så är jag till 99% säker på att jag väljer en annan tävling.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
SVENNEN skrev:
Lungna ner er lite

Nu ler jag... En dag i Juli när Bike Events hade körning på Anderstorp skulle jag skrida till verket på en av de ovan nämnda sanitäranläggningarna. Fort skulle det gå då trycket var högt. Första majan, piss över hela golvet. -Fan också! Andda dörren, Ooops, där föll hela dörren ner ja, hängde utanför gångjärnen. Tjedje dörren, vatten upp till pottkanten o full med... Ni vet vad! fjärde dörren... -Stack ett par skosulor ut, det var väl den som funkade, attans också. Snabbt genom duschen för att komma in i andra korridoren. 5e dörren, läckage o uppenbart utan spolmöjlighet. 6e dörren, "Trasig" på vitt A4 ark, 7e dörren, Ooops, där satt en tjomme med dörren öppen. -Ehh, sorry. Keep working! 8e dörren. Igenbommad! (alltså trasig)...

Alltså. Se till o skit innan ni skall på tävlingshelg.

Länge leve Anderstorps sanitäranläggning!

/Jorpes

Last edited:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
jorpes skrev:
Nu ler jag... En dag i Juli när Bike Events hade körning på Anderstorp skulle jag skrida till verket på en av de ovan nämnda sanitär anläggningarna. Fort skulle det g¨då trycket var högt. Första majan, piss över hela golvet. -Fan också. Andda dörren. Ooops, där föll hela dörren ner, hangde utanför gångjärnen. Tjedje dörren. Vatten upp till pottkanten o full med... Ni vet vad! fjärde dörren... -Stack ett par skoluor ut, det var v¨l den som funkade. Snabbt genom duschen för att komma in i andra korridoren. 5e dörren, läckage o uppenbart utan spolmöjlighet. 6e dörren, "Trasig" på vitt A4 ark, 7e dörren, Ooops, där satt en tjomme med dörren öppen. -Ehh, sorry. Keep working. 8e dörren. Igenbommad! (alltså trasig)...

Alltså. Se till o skit innan ni skall på tävlingshelg.

Länge leve Anderstorps sanitäranläggning!

/Jorpes

fan vad ni hakar upp er på svennens inlägg kan ingen förstå att han är ironisk :fatta!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
moto-gg skrev:
fan vad ni hakar upp er på svennens inlägg kan ingen förstå att han är ironisk :fatta!

Ironi har aldrig varit en höjdare i mail eller på forum. Och speciellt inte när man är obekant med de man ska skoja. Smiles finns där av en anledning. :7peta

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Nyteknik skrev:
Ironi har aldrig varit en höjdare i mail eller på forum. Och speciellt inte när man är obekant med de man ska skoja. Smiles finns där av en anledning. :7peta

vvs anläggningen på anderstorp raceway är det vidrigaste jag någonsin har skådat på en racerbana varav att jag förstod att svennen var ironisk men alla har inte varit där så jag förstår dig. För övrigt tycker jag att nya arc får snygga till sin prislista

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
moto-gg skrev:
vvs anläggningen på anderstorp raceway är det vidrigaste jag någonsin har skådat på en racerbana varav att jag förstod att svennen var ironisk men alla har inte varit där så jag förstår dig. För övrigt tycker jag att nya arc får snygga till sin prislista

Nya ARC? :va

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Ok gubbar ska vi göra en poll och se hur mycket folk som tycker det är åt helvete och bojkottar det hela. Det borde ju kunna få dom att ändra priset ev få alla nissar här att ring och gapa lite på dom. Skulle va bra med ett nummer så vi ringer samma tomte där nere. Eller...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
ecce skrev:
Ok gubbar ska vi göra en poll och se hur mycket folk som tycker det är åt helvete och bojkottar det hela. Det borde ju kunna få dom att ändra priset ev få alla nissar här att ring och gapa lite på dom. Skulle va bra med ett nummer så vi ringer samma tomte där nere. Eller...

Ok, ring hit på måndag, de öppnar klockan 9.00, var inte otrevliga mot dem, det brukar inte löna sig. Bara låt dem veta att ni är missnöjda och eventuellt tänker bojkotta.

0371-161 70

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
Chris Ash skrev:
Ok, ring hit på måndag, de öppnar klockan 9.00, var inte otrevliga mot dem, det brukar inte löna sig. Bara låt dem veta att ni är missnöjda och eventuellt tänker bojkotta.

0371-161 70

Ja, man kan ju alltid fråga hur de kan tycka att det är skäligt med 2800 kr för träning och tävling. Att ta 1000 kr för fredagsträningen måste ju vara årets lågvattenmärke!! :kocko

Sedan angående denna nya medlem kallad SVENNEN... ett sådant inlägg av en dagsfärsk anonym medlem på sporthoj kan bara tyda på att det är en person som har ekonomisk vinning av dessa priser eller att det är en stor idiot som vill provocera. :arsele

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa