Anderstorp Sm

Therudeboy

Guest
SVENNEN skrev:
Lungna ner er lite
ni får ju köra på sveriges modernaste bana med kanon service med fina duchar och sanitär anläggning så priset är väl inte mycket att klaga på SM+ TRÄNINGS DAGAR 3300 kr.
med eller utan EL avgift?

Duscharna var fina en gång i tiden jag som har målat dom Men toaletterna har alltid varit dåliga och kommer alltid att vara för dom lägger fan inte ut någon på motorbanan :mad:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
jorpes skrev:
Nu ler jag... En dag i Juli när Bike Events hade körning på Anderstorp skulle jag skrida till verket på en av de ovan nämnda sanitäranläggningarna. Fort skulle det gå då trycket var högt. Första majan, piss över hela golvet. -Fan också! Andda dörren, Ooops, där föll hela dörren ner ja, hängde utanför gångjärnen. Tjedje dörren, vatten upp till pottkanten o full med... Ni vet vad! fjärde dörren... -Stack ett par skosulor ut, det var väl den som funkade, attans också. Snabbt genom duschen för att komma in i andra korridoren. 5e dörren, läckage o uppenbart utan spolmöjlighet. 6e dörren, "Trasig" på vitt A4 ark, 7e dörren, Ooops, där satt en tjomme med dörren öppen. -Ehh, sorry. Keep working! 8e dörren. Igenbommad! (alltså trasig)...

Alltså. Se till o skit innan ni skall på tävlingshelg.

Länge leve Anderstorps sanitäranläggning!

/Jorpes

SUPERNICE! Då har det mao inte hänt ett skit sedan jag var där 2002. Jag fick "chock" när jag såg vilket bedrövligt skick den sanitära anläggningen var i. Lika bra skita i fredagen, ställa vagnen nära naturen (bajsa där man bor) och "raggaduscha" på lördagen!
Härligt att vi lever i ett i-land, from nu ska jag ALDRIG mer flina åt en öststat..

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Chris Ash skrev:
Ok, ring hit på måndag, de öppnar klockan 9.00, var inte otrevliga mot dem, det brukar inte löna sig. Bara låt dem veta att ni är missnöjda och eventuellt tänker bojkotta.

0371-161 70

OK allihopa, då ringer vi på måndag då!!
Eller hur??

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
For fon det är bara att ställ upp, var dock inte otrevliga men ifrågasätt det hela. Kolektivet mot Nissarna nja rock on jag ringer måndag hoppas ni gör det med... :tummenupp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Goodstuff skrev:
Nu pratar ni om olika serier. I SO är inte 250 Racer en klass och således ointressant för Nyteknik. INbjudan till SM på Anderstorp finns ännu inte.

250 racer kör en nordisk cup som går på alla racen i SO utom det i Danmark!

Moto-gg skrev:
har för mig att klubben heter så

klubben har tagit tillbaka sitt gamla namn! Heter bara ARC numera!

JRL

Lacke
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSW 125
Bojkott av överdrivna priser

Om detta stämmer med 2800:- så kan de glömma att Johnny Lacnak som var 2:a i SM:et förra året (125 racer) kommer att köra i Anderstorp. Har tävlat sedan -95 och tycker att smärtgränsen är nådd för länge sen.
/ Johnny

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hans Brånalt har precis bekräftat det via MCERR-listan. De budgeterar med 270 000kr för lörd-sönd och 150 startande=1800kr. Fredagsträningen kommenterar han inte.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Hans Brånalt har precis bekräftat det via MCERR-listan. De budgeterar med 270 000kr för lörd-sönd och 150 startande=1800kr. Fredagsträningen kommenterar han inte.
Har sett mailet, tydligen räknar dom med 0 i publikintäkt. Priset på tävlingen är väl inte problemet, däremot på träningsläger och fredagsträning. Antalet startande kommer definitivt inte att bli 150 om priset står fast.

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Här är Mailet, så att alla får ta del av det:

"Hej Magnus och ni andra.

En kort komentar till hur f-n vi tänker.

Vi tänker att tävlingen skall gå i hop sig och i bästa fall ge ett + till klubkassan budgeterad kostnad för SM (lördag-söndag) ca270.000 kr med ev.TV sändning + 40.000 till

270.000 kr / 150 startande = 1.800 kr
ev TV sändning ej med räknad

Hans Brånalt"

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
XENOMORF skrev:
Här är Mailet, så att alla får ta del av det:

"Hej Magnus och ni andra.

En kort komentar till hur f-n vi tänker.

Vi tänker att tävlingen skall gå i hop sig och i bästa fall ge ett + till klubkassan budgeterad kostnad för SM (lördag-söndag) ca270.000 kr med ev.TV sändning + 40.000 till

270.000 kr / 150 startande = 1.800 kr
ev TV sändning ej med räknad

Hans Brånalt"

Hur bränner man 270 000 kr för lördag och söndag? Är det fri mat, logi, sprit och presenter till alla som tävlar och alla deras vänner eller...? ;)
Är det någon som vet vad kostnaderna fördelar sig på?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nr:18 skrev:
Har sett mailet, tydligen räknar dom med 0 i publikintäkt. Priset på tävlingen är väl inte problemet, däremot på träningsläger och fredagsträning. Antalet startande kommer definitivt inte att bli 150 om priset står fast.

Precis, 1800 för lörd-sönd är iofs något dyrt. Men 1000 för fredagsträningen är skrattretande....

Edit: är det ingen som kommer ihåg vad fredagsträningen kostade sist?

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
..är det ingen som kommer ihåg vad fredagsträningen kostade sist?

Nä.. Men inte under 300:- och inte över 400.- iaf!

Men fredan innan SM-helgen på Anderstorp nu körs nog inte som vanlig "fredagsträning"? Fredagen ingår som en av dom två träningslägersdagarna som dom arrangerar. Så räkna med att det blir mera körning än i vanliga fall!

Tidigare träningsläger har jag för mig kostat 500:-/dag.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Nr:18 skrev:
ARC kommer definitivt inte att få fulla startfält om dom inte sänker priset.

Det är bedrövligt jävla dyrt! Men jag är rädd för att de allra flesta ändå kommer hosta upp 1800:- för tävligen. Knutstorp kostade 1100:- förra året om man var serieanmäld. Det är en viss skillnad..

En idé är ju att så många som möjligt, helst alla bojkottar fredagsträningen. Jag har redan bojkottat den!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Nä.. Men inte under 300:- och inte över 400.- iaf!

Men fredan innan SM-helgen på Anderstorp nu körs nog inte som vanlig "fredagsträning"? Fredagen ingår som en av dom två träningslägersdagarna som dom arrangerar. Så räkna med att det blir mera körning än i vanliga fall!

Tidigare träningsläger har jag för mig kostat 500:-/dag.

Kan du förklara hur det skulle gå till?

125 R,250 R, NSBK,STD600, 250 SP och 125 JR, Sidbilar???

Hur ska man kunna ge alla dessa mer än 3*20 min bantid? Men ok man kanske kan klämma in ett fjärde pass. Men då betalar man 600kr för 20 extra min på banan.

Priset är aphögt hur man än vrider och vänder på det. ARC bör lägga sina kort på bordet och motivera. Brånalts svar säger absolut ingenting.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jörgen Player Special skrev:
Det är bedrövligt jävla dyrt! Men jag är rädd för att de allra flesta ändå kommer hosta upp 1800:- för tävligen. Knutstorp kostade 1100:- förra året om man var serieanmäld. Det är en viss skillnad..

En idé är ju att så många som möjligt, helst alla bojkottar fredagsträningen. Jag har redan bojkottat den!

135 000 kr/dag och 0kr i publikintäkt så får du roliga siffror..... :mad:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Man har på tidigare läger slagit ihop vissa klasser att köras samtidigt! Banan tar 60st till träning. Vet att tex 250SP kört ihop med 125r och nått år slog dom ihop 125r med 250r. Superbike ihop med supersport mm.

Träningslägret är öppet för fler än dom som kommer att köras på SM.et. Vet en hel del SS600 förare som redan är anmälda till träningslägret. Tror inte sidvagnarna ska köra där heller?

Det är helt klart dyrt och det kommer dom nog få in mindre pengar på! Jag kommer nog inte köra 2 klasser där som jag planerade ett tag och träningen känns som man kan få nån annanstans för en mycket mindre utgift..

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Axxexs skrev:
Man har på tidigare läger slagit ihop vissa klasser att köras samtidigt! Banan tar 60st till träning. Vet att tex 250SP kört ihop med 125r och nått år slog dom ihop 125r med 250r. Superbike ihop med supersport mm.

Träningslägret är öppet för fler än dom som kommer att köras på SM.et. Vet en hel del SS600 förare som redan är anmälda till träningslägret. Tror inte sidvagnarna ska köra där heller?

Det är helt klart dyrt och det kommer dom nog få in mindre pengar på! Jag kommer nog inte köra 2 klasser där som jag planerade ett tag och träningen känns som man kan få nån annanstans för en mycket mindre utgift..

Ja de är ju inte dumma i huvudet. De räknar ju med att folk ska pynta 750/dag och köra racet.. Det är lite fult att blanda ihop lägret med fredagsträningen.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa