Anderstorp Sm

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
magnus_moss skrev:
Fick reda på att när SuperMono Cupen kör sina tävlingar runt om i Sverige så kostar det 800 kronor. För det får man:
lördag: Träning+träning+tävling
Söndag: Träning+tävling

Låter prisvärt....

Det är prisvärt, men det är inte på anderstorp, mantorp, knutstorp eller falkenberg. Utan på billigare banor runt om i norden.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
oFFkeFF skrev:
Som JPS skriver, det är faktiskt rätt bra att hänga på och tävla ändå. Det är årets första tävling, och de flesta är lite rostiga efter vintern. Men det är väldigt bra att träna tillsammans med sin egen klass.

Tack!
Väldigt bra och väldigt roligt är det..

SVENNEN

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
skrot
Jörgen Player Special skrev:
Det är väl bra att vi diskuterar ARC´s prissättning eller?
det är helt ok att ni diskuterar arc och deras prissättning
men hur tror ni prissättningen blir på resterande arrangörer
under året förutom linköping som verka hålla sig runt 1200 kr.
och hur stor kommer skillnaden vara på falkenberg när SO och SM samkör?
År 2002 så fick de som bara körde SM betala betydligt mer än de som var SO annmälda.
Vem har annsvaret för att tala om vad anmälnings avgiften är per deltävling Arrangören eller de som står bakom SM organisationen?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
SVENNEN skrev:
det är helt ok att ni diskuterar arc och deras prissättning
men hur tror ni prissättningen blir på resterande arrangörer
under året förutom linköping som verka hålla sig runt 1200 kr.
och hur stor kommer skillnaden vara på falkenberg när SO och SM samkör?
År 2002 så fick de som bara körde SM betala betydligt mer än de som var SO annmälda.
Vem har annsvaret för att tala om vad anmälnings avgiften är per deltävling Arrangören eller de som står bakom SM organisationen?

De som kör SM betalar samma, bara att betala in till SO ju.....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
250 racer kör en nordisk cup som går på alla racen i SO utom det i Danmark!

Var har du fått reda på det? Är 250R den extraklass som bestäms till de olika evenemangen för den finns ju inte med som klass på SOs hemsida.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
oFFkeFF skrev:
Det är prisvärt, men det är inte på anderstorp, mantorp, knutstorp eller falkenberg. Utan på billigare banor runt om i norden.
Har för mig att supermono har en egen organisation bakom sig som fixar så att det är sponsorer som betalar en del.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Var har du fått reda på det? Är 250R den extraklass som bestäms till de olika evenemangen för den finns ju inte med som klass på SOs hemsida.

Det står i SO's utskick. Det är ingen SO-klass, men en SM-klass, så falkenberg och karlskoga är det ju spikat. Även i Finland och Norge blir det 250r + Sista racet i höst på Karlskoga.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Det står i SO's utskick. Det är ingen SO-klass, men en SM-klass, så falkenberg och karlskoga är det ju spikat. Även i Finland och Norge blir det 250r + Sista racet i höst på Karlskoga.

Aha. Då kan man köra Åsen i år ändå, missar som vanligt BikeWeek pga jobb, men kan köra i september. Trevligt!

JRL

Lacke
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSW 125
oFFkeFF skrev:
Enligt artikel i IB så kan det bli svårt med SM-status för 2-takts klasserna,
särskilt 125r o 250r då det måste vara MINST 15 till start för SM-poäng
och under 12 till start kan arr ställa in tävlingen. Ville höra med SVEMO men de är borta på konferans ( läs festar för våra licenspengar :fyllisar )

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
JRL skrev:
och under 12 till start kan arr ställa in tävlingen. Ville höra med SVEMO men de är borta på konferans ( läs festar för våra licenspengar :fyllisar )

Lite lustigt att 250SP tappat sin status då... Vi är ju så gott som alltid över 25.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
JRL skrev:

Nja, 250r är jag inte så orolig för i år, vi kommer nog inte vara under 20 startande någon gång i sommar. Vissa race kan det bli kval till.
Däremot skulle nog 125r behöva lobbas för rejält, det vore synd om det inte blev SM av er klass.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jahapp, där gick Anderstorp bort från min kalender. Synd det, Anderstorp är faktiskt en av de banorna som jag verkligen gillar att köra. Det finns ingen chans i helvete att jag hänger ut alla de resurser (resurser = tid + pengar) som den helgen kräver. Tre semesterdagar och minst, jag upprepar; MINST 7000 kronor. Den insatsen är för hög för fyra kalla och blöta dagar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Jahapp, där gick Anderstorp bort från min kalender. Synd det, Anderstorp är faktiskt en av de banorna som jag verkligen gillar att köra. Det finns ingen chans i helvete att jag hänger ut alla de resurser (resurser = tid + pengar) som den helgen kräver. Tre semesterdagar och minst, jag upprepar; MINST 7000 kronor. Den insatsen är för hög för fyra kalla och blöta dagar.

Tre semesterdagar? Torsdag och fredag räcker väl?
Alltså, 02 var startavgiften 1200:- och serieanmälan per race var 300kr, d.v.s 1500. I år då 1800:-, det är iofs blodigt. Men är 300kr mer något att hoppa av ett race för?
Träningslägret, ja det är inte billigt med 750kr per dag, men jag antar att det kommer vara rätt mycket körning under både torsdagen och fredagen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Nja, 250r är jag inte så orolig för i år, vi kommer nog inte vara under 20 startande någon gång i sommar. Vissa race kan det bli kval till.
Däremot skulle nog 125r behöva lobbas för rejält, det vore synd om det inte blev SM av er klass.

Aldrig en chans i helvete att det blir 15 till start på A-torp i 125 R, knappast på de andra "rena" SM-tävlingarna heller. Man får mao vara glad om man får åka öht..... :(

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
Teddy skrev:
Jahapp, där gick Anderstorp bort från min kalender. Synd det, Anderstorp är faktiskt en av de banorna som jag verkligen gillar att köra. Det finns ingen chans i helvete att jag hänger ut alla de resurser (resurser = tid + pengar). ; MINST 7000 kronor. Den insatsen är för hög för fyra kalla och blöta dagar.

Jaa det e tråkigt med höga startavgifter... men det är ju helt fel sätt att angripa problemet... :dummer

Det är inte förarna som ska betala kalaset... det ska publiken göra! och allt annat som hänger med runt arrangemanget! förarna har ju huvudrollen! mene det verkar inte arrangörerna fatta :3freak utan man ser bara sambandet deltagare=betalar sin del av totalkostnaden= enkelt !! mm visst just det enkelt! .. och dåligt! Om tävlingarna hade status skulle folk komma från land o rike o kolla! mene som det är nu kommer ingen för o titta på ihoptejpade hojar & rostiga racetrailers.. ja det är hårda ord men det måste börja någonstans.... Hur der det ut på ett race?? är det platsen för genomsittssvennen? näe knappast.. varmkorvförsäljning på sin höjd.. nerpissade bajamajor.. mm. och inget o titta på /göra förutom att glo på racen.... det e för klent... därför ingen publik=inga intäkter.
Det krävs lite komersiell satsning för att lyfta dyngan.. som Johan Thorén gjorde med SS 600 för ett par år sen.
Så den som känner sig manad kan ladda puffran :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
flemming skrev:
Jaa det e tråkigt med höga startavgifter... men det är ju helt fel sätt att angripa problemet... :dummer

Det är inte förarna som ska betala kalaset... det ska publiken göra! och allt annat som hänger med runt arrangemanget! förarna har ju huvudrollen! mene det verkar inte arrangörerna fatta :3freak utan man ser bara sambandet deltagare=betalar sin del av totalkostnaden= enkelt !! mm visst just det enkelt! .. och dåligt! Om tävlingarna hade status skulle folk komma från land o rike o kolla! mene som det är nu kommer ingen för o titta på ihoptejpade hojar & rostiga racetrailers.. ja det är hårda ord men det måste börja någonstans.... Hur der det ut på ett race?? är det platsen för genomsittssvennen? näe knappast.. varmkorvförsäljning på sin höjd.. nerpissade bajamajor.. mm. och inget o titta på /göra förutom att glo på racen.... det e för klent... därför ingen publik=inga intäkter.
Det krävs lite komersiell satsning för att lyfta dyngan.. som Johan Thorén gjorde med SS 600 för ett par år sen.

Det jobbas faktiskt på det just nu, tyvärr är det inget som ändrar sig över dagen. Startavgifterna i Veidec, tja, de är betydligt högre än för våra SM, men med skillnaden att de grabbarna har lite enklare att hitta spons till startavgifterna. Skillnaden heter TV-bevakning, och en organisation som arbetar heltid på att promota serien, vilket den ideella organisationen SVEMO inte har resurser till.
Men det finns ett korn just nu, som kanske kan börja växa ändå.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
flemming skrev:

Jag kommer ihåg SM på Knutstorp 1996. Då annonserades det friskt i tidningarna, man hade gokart för barnen, Magnus Carlsson eller vad han heter stuntade och man körde bla bil mot MC på rakan. Där var riktigt mycket folk! Nån som vet om detta gick back totalt eller varför arrangemanget aldrig återkom?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
oFFkeFF skrev:
Tre semesterdagar? Torsdag och fredag räcker väl?...
Nej, mina dagar som oplanerad och stressad nybörjare är över. Jag må vara gammal och trött men också klok. Har jag någon att åka med som jag är synkroniserad med kan jag tänka mig att köra på kvällen innan, men inte om jag är ensam. Det finns inte en chans att jag jobbar till klockan fem på onsdagen, åker hem, lastar Vanen, vinkar till familjen och kör de fem timmar som det tar från Stockholm ner till Andertorp. Jag vet precis hur det blir, jag har gjort det för många gånger förut. Man tror att man ska hinna i god tid, men man kommer att komma för sent och få tokstressa hela vägen dit. Att lasta ur Vanen och resa ett vingligt partytält själv klockan ett mitt i natten på en beckmörk depå i kyla och regn vill jag hellst inte göra. Att ensam åka kvällen innan gör jag bara om det är till Sviestad eller Karlskoga.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Nej, mina dagar som oplanerad och stressad nybörjare är över. Jag må vara gammal och trött men också klok. Har jag någon att åka med som jag är synkroniserad med kan jag tänka mig att köra på kvällen innan, men inte om jag är ensam. Det finns inte en chans att jag jobbar till klockan fem på onsdagen, åker hem, lastar Vanen, vinkar till familjen och kör de fem timmar som det tar från Stockholm ner till Andertorp. Jag vet precis hur det blir, jag har gjort det för många gånger förut. Man tror att man ska hinna i god tid, men man kommer att komma för sent och få tokstressa hela vägen dit. Att lasta ur Vanen och resa ett vingligt partytält själv klockan ett mitt i natten på en beckmörk depå i kyla och regn vill jag hellst inte göra. Att ensam åka kvällen innan gör jag bara om det är till Sviestad eller Karlskoga.

Man kan ju förbereda sig helgen innan, ta några komptimmar på onsdag eftermiddagen. Packa så man är klar till 17.00 och sen trilla iväg och vara framme strax efter 21.00 ;)

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
oFFkeFF skrev:
Man kan ju förbereda sig helgen innan, ta några komptimmar på onsdag eftermiddagen. Packa så man är klar till 17.00 och sen trilla iväg och vara framme strax efter 21.00 ;)
Åker man 17 från Stockholm är man inte framme före midnatt, möjligtvis i personbil men knappt då heller. Mycket trafik ut från stan, Skåpbilar vill inte gå mycket mer än 110 plus en tankning/matstopp och lite murphylag på vägen så har vi 6-7 tim helt plötsligt...
/E.R. Farenhet :rolleyes:

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...