Anderstorp Sm

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Chris Ash skrev:
Jag kommer ihåg SM på Knutstorp 1996. Då annonserades det friskt i tidningarna, man hade gokart för barnen, Magnus Carlsson eller vad han heter stuntade och man körde bla bil mot MC på rakan. Där var riktigt mycket folk! Nån som vet om detta gick back totalt eller varför arrangemanget aldrig återkom?
Stämmer var mycket folk
det var ett leksaks företag på centersyd som sponsrade företaget gick sedan omkull vet ej om det var av denna andledning men det snackades om att företaget var skyldig hyllinge 50000 kr
Jag för min del tror att man skulle kunna hålla kostnaderna nere om man sammkörde svenska mästerskapen och typ norska eller danska mästerskapen

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gulsnabbtrajja skrev:
Åker man 17 från Stockholm är man inte framme före midnatt, möjligtvis i personbil men knappt då heller. Mycket trafik ut från stan, Skåpbilar vill inte gå mycket mer än 110 plus en tankning/matstopp och lite murphylag på vägen så har vi 6-7 tim helt plötsligt...
/E.R. Farenhet :rolleyes:

Slöa bilar ni har då, dampbussen manglar 120-130 utan större problem. Visst köerna ut ur stockholm tar sin lilla tid, men över 5h ska det inte ta om man har någorlunda punch i motorn :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Nej, mina dagar som oplanerad och stressad nybörjare är över. Jag må vara gammal och trött men också klok.

Håller med. Jag skulle inte åka kvällen innan till träning på Anderstorp. Eftermiddagen dagen innan ok om färden går till Karlskoga eller Linköping.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Håller med. Jag skulle inte åka kvällen innan till träning på Anderstorp. Eftermiddagen dagen innan ok om färden går till Karlskoga eller Linköping.

Men hallå, anderstorp ligger bara två timmar längre bort än linköping.
Ett stenkast..
Hur ska ni ta er till knutstorp? åka Två dagar innan? ;)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Men hallå, anderstorp ligger bara två timmar längre bort än linköping.
Ett stenkast..
Hur ska ni ta er till knutstorp? åka Två dagar innan? ;)

Knutstorp kräver avfärd minst två dagar innan första träningspasset. :mattias

Skämt å sido jämförde jag mellan att åka kvällen innan till Anderstorp och eftermiddagen dygnet innan till Linköping. Själv kommer jag se till att vara väl förberedd för att slippa mecka mer än absolut nödvändigt på plats. Då kan det funka att åka kvällen innan. Men inte ändå till Anderstorp. Som Teddy skriver är det inget kul att komma fram mitt i natten.

Två timmar att åka från Linköping till Anderstorp? Det låter optimistiskt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Knutstorp kräver avfärd minst två dagar innan första träningspasset. :mattias

Skämt å sido jämförde jag mellan att åka kvällen innan till Anderstorp och eftermiddagen dygnet innan till Linköping. Själv kommer jag se till att vara väl förberedd för att slippa mecka mer än absolut nödvändigt på plats. Då kan det funka att åka kvällen innan. Men inte ändå till Anderstorp. Som Teddy skriver är det inget kul att komma fram mitt i natten.

Två timmar att åka från Linköping till Anderstorp? Det låter optimistiskt.

Men för fanken pojkar... Vänj er vid att komma fram sent.. Ni får ta en kurs med Racercalle, han kommer alltid absolut sist till banan, och brukar ändå hinna ut..
Resa tält och sådant kan man göra på morgonen/dagen, det finns tid till det på banan. Har ni hojen ihop är det inte mycket mer än att tanka och kränga på er stället och sen ut och åka. Se bara till att ni får sova någorlunda iaf.

Det är 20 mil till linköping, det är 40 mil till anderstorp från stockholm.
2h, det är motorväg hela vägen till jönköping, sen är det riksväg 40, det är inga köer, och det är inga problem att hålla 100km/h.. Sista biten på nissastigen brukar gå rätt fort också, så länge man inte hamnar efter någon seg lastbil..

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Det är inte så långt som man tror mellan anderstorp och linköping. Jag har kört värdebil i den regionen för några år sen och det var en gammal sunkig 3,5 tons bepansrad Merca =ner på 3:an i uppförslut :huvet men det tog inte mycke längre tid än 2 timmar ändå.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Men för fanken pojkar... Vänj er vid att komma fram sent.. Ni får ta en kurs med Racercalle, han kommer alltid absolut sist till banan, och brukar ändå hinna ut..
Resa tält och sådant kan man göra på morgonen/dagen, det finns tid till det på banan. Har ni hojen ihop är det inte mycket mer än att tanka och kränga på er stället och sen ut och åka. Se bara till att ni får sova någorlunda iaf.

Det är 20 mil till linköping, det är 40 mil till anderstorp från stockholm.
2h, det är motorväg hela vägen till jönköping, sen är det riksväg 40, det är inga köer, och det är inga problem att hålla 100km/h.. Sista biten på nissastigen brukar gå rätt fort också, så länge man inte hamnar efter någon seg lastbil..

Det är minst 30 mil mellan Linköping och Anderstorp. Att blanda olja/bensin, ta på sig all utrustning etc. tar sin tid. Ska man också hinna sova åtta timmar och åka från det lokala hotellet till banan - ja, då åtestår inte mycket tid.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Det är minst 30 mil mellan Linköping och Anderstorp. Att blanda olja/bensin, ta på sig all utrustning etc. tar sin tid. Ska man också hinna sova åtta timmar och åka från det lokala hotellet till banan - ja, då åtestår inte mycket tid.

Nej, det är inga 30 mil från linköping till anderstorp.. det är 20 mil..
13 ner till jönköping, sen dryga 7 mil från jönköping till anderstorp..

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ni kan snacka mil hit och mil dit hur mycket ni vill, erfarenheten talar sitt tydliga språk. Den senaste turen till Anderstorp gick som smort. Vi snackar inga köer, mycket gles trafik, 110 km/h konstant, endast ett kort stopp på Mc Donalds i Mjölby för piss och kaffe + paj samt förarbyte. Stoppet tog max 10 minuter. Detta gjorde att vi körde Solna - Scandinavian Raceway på 5 h 30 min. Hur man ska kunna köra snabbare än så förstår jag inte. Tvärt om hade det lätt kunnat ta sju timmar. Köer i Stockholm och Södertälje och sittande middag på Mc Donalds så är man lätt uppe i sju timmar. Måste man sen tanka eller ta ut pengar på en bankomat eller hämta ett däck på TL Racing eller hämta upp en polare i Stockholm o s v, o s v...ja ni förstår nog.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Ni kan snacka mil hit och mil dit hur mycket ni vill, erfarenheten talar sitt tydliga språk. Den senaste turen till Anderstorp gick som smort. Vi snackar inga köer, mycket gles trafik, 110 km/h konstant, endast ett kort stopp på Mc Donalds i Mjölby för piss och kaffe + paj samt förarbyte. Stoppet tog max 10 minuter. Detta gjorde att vi körde Solna - Scandinavian Raceway på 5 h 30 min. Hur man ska kunna köra snabbare än så förstår jag inte. Tvärt om hade det lätt kunnat ta sju timmar. Köer i Stockholm och Södertälje och sittande middag på Mc Donalds så är man lätt uppe i sju timmar. Måste man sen tanka eller ta ut pengar på en bankomat eller hämta ett däck på TL Racing eller hämta upp en polare i Stockholm o s v, o s v...ja ni förstår nog.

Hähä, det är för att du snålåker din soppatörstiga van.. Säger ju att turbodiesel äger. Ställer cruisecontrolen på 90% gas(d.v.s semestergasen) på dampbussen, och så tuggar den fint ner i dryga 120km/h, och den drar 1.2l diesel per mil ;)
Men visst, extra stopp här och var drar ju ut på restiden. Men jag tankar fullt innan jag åker och behöver inte tanka förrän jag ska hem. D.v.s det är inga större problem att snitta 100km/h, så flår man på riktigt ordentligt går det till och med att köra ner på under 4h..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Jag kör E4 från Jönköping mot Anderstorp. :mattias

Nissastigen är snabbare och bättre. Jag gjorde missen första gången jag åkte till anderstorp norrifrån att köra e4'a neråt, det gör jag inte om..

Therudeboy

Guest
oFFkeFF skrev:
Nissastigen är snabbare och bättre. Jag gjorde missen första gången jag åkte till anderstorp norrifrån att köra e4'a neråt, det gör jag inte om..

Defenetivt inte snabbare, man åker E4 till skillingaryd och svänger av där. På dom småvägarna går det hålla 150-160 utan risk för bosse batong ska visa sig. Nissastigen är bara lång och tråkig och rikligt med poliser.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Therudeboy skrev:
Defenetivt inte snabbare, man åker E4 till skillingaryd och svänger av där. På dom småvägarna går det hålla 150-160 utan risk för bosse batong ska visa sig. Nissastigen är bara lång och tråkig och rikligt med poliser.

150+ har det bara funkat med dampbussen en gång, och det var i nerförsbackarna på e4 vid kolmården... Det går nog inte att upprepa igen tyvärr :D

Therudeboy

Guest
oFFkeFF skrev:
150+ har det bara funkat med dampbussen en gång, och det var i nerförsbackarna på e4 vid kolmården... Det går nog inte att upprepa igen tyvärr :D

Då spelar det ju inte så stor roll villken väg du kör. Förresten när är det ni ska köra så man kan svänga ner och kolla?

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!