Anderstorp Sm

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tror man tidigare delade in träningarna i 4 grupper! Vilken grupp man tillhörde berodde på vilken typ av hoj och vilken licens man hade och hur många som kom att köra på lägret. 4 pass på 30 minuter per dag var det då!

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Jörgen Player Special skrev:
Ja de är ju inte dumma i huvudet. De räknar ju med att folk ska pynta 750/dag och köra racet.. Det är lite fult att blanda ihop lägret med fredagsträningen.

Japp! Tidigare har fredagsträningen där kostat ungefär lika mycket som på andra ställen!

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Axxexs skrev:
Tror man tidigare delade in träningarna i 4 grupper! Vilken grupp man tillhörde berodde på vilken typ av hoj och vilken licens man hade och hur många som kom att köra på lägret. 4 pass på 30 minuter per dag var det då!

Jag anser att träning max ska kosta 300/h. Allt över det är fan ocker!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
En fredagsträning bör kunna erbjudas till ett vettigt pris. Fredagen tillhör SM-helgen! Om det nu är så att man får 2 h körtid så är 750 kr/dag acceptabelt trots allt. Men vi som vill köra vanlig friträning innan SM då? Vi får betala 1000 kr.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Saxat från MCERR för er som inte har tillgång till den....

"Hej!
SM:et går ungerär +-0 har räknat med att träningslägret får stå för ett
eventuelt överskott.
Sviesta var en kul jäförelse, Sveries minsta bana med den största. Det går
åtminstone åt dubbelt så mycket resurser
på Anderstorp som på Sviesta om vi skall jämföra. Dubbelt så många funktionärer,
dubbelt så mycket mat osv.

Med det resonomanget så skall det inte kosta mer än 900 kr på Sviesta inklusive
el som ingår hos oss så det skall
bli intresant och se vad de tar.
All ting kostar numera de tider är tyvärr förbi då alla stälde upp gratis.

SO serien har en del sponsorer som bidra med en del pengar.

Jag gillar Roadracing men jag är inte bered att arrangera ne tävling och gå back
på den.

Hälsningar
Hans

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Chris Ash skrev:
En fredagsträning bör kunna erbjudas till ett vettigt pris. Fredagen tillhör SM-helgen! Om det nu är så att man får 2 h körtid så är 750 kr/dag acceptabelt trots allt. Men vi som vill köra vanlig friträning innan SM då? Vi får betala 1000 kr.....

ARC´s upplägg för detta SM:et suger!

SVENNEN

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
skrot
Jörgen Player Special skrev:
ARC´s upplägg för detta SM:et suger!
Skall ni klaga så får ni klaga på roadracingsektionen som har godkänt att anderstorp står som arrangör för en sm deltävling
de måste ha vetat hur mycket anmälnings avgifterna är vid respective Sm deltävling och förmodligen så är den summa arc tar ut helt ok för roadracing sektionen. :huvet
EL verka ju ingå i priset

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Varför tror dom att vi går med på "konstiga" höjningar bara dom säger att "el ingår"?

När dom höjde startavgiften från 600:- till 900:- en gång i tiden så förklarade dom det med att elen skulle ingå! När dom höjde från 900:- till 1200:- skulle elen ingå!? När dom höjde från 1200:- till 1500:- så va det för att elen skulle ingå!!? Och nu när dom vill ha 1800:- så förklaras det med at "el ingår".. :dummer

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
pris

Jaha, hade tänkt inleda RR-karriären lite försiktigt på A-torp men så blir nu inte fallet ! De borde se över sina kostnader...

Någon som kan lägga in en länk direkt till kalendern för de där B-rejsen ? Hittar inte. Kanske plastat för mycket kåpor idag :D

/Fredrik

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
SVENNEN skrev:
Skall ni klaga så får ni klaga på roadracingsektionen som har godkänt att anderstorp står som arrangör för en sm deltävling
de måste ha vetat hur mycket anmälnings avgifterna är vid respective Sm deltävling och förmodligen så är den summa arc tar ut helt ok för roadracing sektionen. :huvet

Helt ok för roadracingsektionen? Ja inte fan betalar de....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chris Ash skrev:
Hmmmm Svennen joinade 2004-03-20......

Vem är det som provocerar?
Jag vet... Kommer inte banna. Bara att uppmana personen och sluta. Fortsätter han så åker han ut.

Och förövrigt önskar jag lycka till med att prata vett med de personer som bestämmer kostnaden för racet på Anderstorp.

Om man hade sin egen s.k "Pit" och el och sovrum, toalett m.m, så vore 3300kr "ok" för mig. Då vet jag iaf att levnadsstandarden är bra.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
även om jag tycker priset låter väldigt högt kan man inte jämföra rakt av med exempelvis EM-startavgifterna, då Dorna ställer upp med vissa bidrag till arrangemangen.
Jag vet helt ärligt inte om jag har råd, men tja, jag kan nog inte avstå ändå..

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
SVENNEN skrev:

Det är väl bra att vi diskuterar ARC´s prissättning eller?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Jag vet helt ärligt inte om jag har råd, men tja, jag kan nog inte avstå ändå..

Ungefär så är läget för mig också. Men jag har faktiskt börjat tänka om lite om min första säsong. Jag tar licensen, men istället för att inleda med tävling på Anderstorp en vecka senare verkar det bättre att åka ner på några tisdagsträningar på Sviestad och öva utan stress. Sedan tävla.

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Har funderat på samma sak, tänkte vara med på bägge träningsdagarna på anderstorp, men har börjat fundera på att åka på tisdagsträningen istället. Har för mig att jag läste att det skulle vara nån form av träning eller bandag på onsdagen på sviestad dvs dagen efter. Kanske värt att försöka stanna bägge dagarna.
Nyteknik skrev:
Ungefär så är läget för mig också. Men jag har faktiskt börjat tänka om lite om min första säsong. Jag tar licensen, men istället för att inleda med tävling på Anderstorp en vecka senare verkar det bättre att åka ner på några tisdagsträningar på Sviestad och öva utan stress. Sedan tävla.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
marcus nilsson skrev:
Har funderat på samma sak, tänkte vara med på bägge träningsdagarna på anderstorp, men har börjat fundera på att åka på tisdagsträningen istället. Har för mig att jag läste att det skulle vara nån form av träning eller bandag på onsdagen på sviestad dvs dagen efter. Kanske värt att försöka stanna bägge dagarna.

Jag var inne på samma tankar - träningsläger och sedan race.
Se tävlingen som träningsläger istället, det finns ingen bättre träning än att tävla. Man snäpper alltid upp sig lite på race och åker lite fortare. Det är säsongens första, så tempot kommer vara lite lägre än i slutet. Vilket iaf jag tyckte var skönt första gången jag tävlade.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
SVENNEN skrev:
Wow elen kanske ingår... hur mycket el går det på ett dygn då, om man räknar med kupevärmare, på kvällen, däckvärmare ett par timmar under dagen samt div. så förbrukar man säkert el för 20-30 kr, att man tar ockerpriser för el på banorna är ganska vanligt, jämför med en vanlig camping plats som tar cirkus femti spänn dygnet.

Motor events ville ha 200 kr för ett uttag på Knudan under en heldag (8 timmar) utan övernattning, det är minst 20 ggr mer än den verkliga kostnaden, snacka om ocker.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:

Som JPS skriver, det är faktiskt rätt bra att hänga på och tävla ändå. Det är årets första tävling, och de flesta är lite rostiga efter vintern. Men det är väldigt bra att träna tillsammans med sin egen klass.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
För information

Fick reda på att när SuperMono Cupen kör sina tävlingar runt om i Sverige så kostar det 800 kronor. För det får man:
lördag: Träning+träning+tävling
Söndag: Träning+tävling

Låter prisvärt....

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...