Anderstorp Sm

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
XENOMORF skrev:
Ok en direkt fråga då angående online-anmälningsfunktionen inför SM-serien....

Någon som vet om den kommer att upprättas inom den närmaste framtiden (typ i år) eller skall man vänta till Dinosaurierna härskar på jorden igen?

Xenomuppen! Du har PM.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det ligger onekligen något i din idé. Som nybörjare har jag inte reflekterat närmare över priserna. Visst är de höga, men jag har inget annat att jämföra med. Skulle en bojkott vara möjlig/meningsfull? De flesta betalar nog och ser glada ut. Eller?

Ok, jämför på: Förra året betalade men 13-1500 i SM-avgift och 300 för fredagsträningen. Samma sak gäller i SO i år...

Vilka tror de att de är egentligen.

En bojkott är meningsfull för min plånbok. Jag hittar ett annat race att köra istället. Bara att välja och vraka....

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Ok, jämför på: Förra året betalade men 13-1500 i SM-avgift och 300 för fredagsträningen. Samma sak gäller i SO i år...

Vilka tror de att de är egentligen.

En bojkott är meningsfull för min plånbok. Jag hittar ett annat race att köra istället. Bara att välja och vraka....
Man kan ju köra endagars b-tävlingar istället :tummenupp

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Nyteknik skrev:
En fråga som du troligen bör ställa till respektive klubb eller SVEMO. Känns mer relevant att få klarhet i om priserna för tävlingen på Anderstorp är relevanta/skäliga.

Sant, men nu är det Lördag och jag tror inte att SVEMO har öppet.... och eftersom det sitter folk på detta forum med mycket bakgrundsfakta så tänkte jag att någon kanske hade koll på detta.

Men visst är det viktigare med priserna, det motsätter jag mig inte...

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Nyteknik skrev:
Det är samma inormation som jag har fått:

Skall du även delta på träningslägret som vi arrangerar torsdag-fredag den
22-23 april så notera det någonstans på din anmälningsblankett.

Pris - SM:et 1.800:- och träningslägret 1.500:- för hela lägret eller
1.000:-/dag.

Detta betalas in på klubbens pg: 920 93 42 - 6

Allt klubben tillhanda senast 7 april.

Hör gärna av dig igen om du har fler frågor!

Med vänliga hälsningar

Ingelie Adolfsson
Administrator
Anderstorp Racing Club

Snuskdyrt!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nr:18 skrev:
Man kan ju köra endagars b-tävlingar istället :tummenupp

Vad kostar dessa? Ges där möjlighet till träning?

EDIT:

Detta "träningsläger" som man kallar tor-fre: erbjuder arrangören tidtagning för alla deltagare? Eller betalar man ca 1000 kr för att bara köra på banan under en dag? Det känns i så fall omotiverat dyrt.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Vad kostar dessa? Ges där möjlighet till träning?

EDIT:

Detta "träningsläger" som man kallar tor-fre: erbjuder arrangören tidtagning för alla deltagare? Eller betalar man ca 1000 kr för att bara köra på banan under en dag? Det känns i så fall omotiverat dyrt.

Kanske de gör, men troligen inte. Jag kommer att ringa ARC på måndag och be dem motivera detta idiotpris. 1000kr för att köra 2 eller max 3 20 min pass på en troligen blöt bana känns inte otroligt upphetsande....

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Chris Ash skrev:
Kanske de gör, men troligen inte. Jag kommer att ringa ARC på måndag och be dem motivera detta idiotpris. 1000kr för att köra 2 eller max 3 20 min pass på en troligen blöt bana känns inte otroligt upphetsande....

BRA!! Stå på dig!

/Jörgen

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Aningen dyrt! Blir nog inte till att köra dubbla klasser där..

Men eftersom det kallas träningsläger så är det nog planerat med fler än 2-3st 20 minuters pass?

Tidtagning har förekommit på träningsläger tidigare år men kan inte komma på att det varit det dom senaste åren?

Men har du en egen transponder av typen AMB TranX 260 så kan man nog få utskrivet sina tider på en lista ihop med andra som också haft egna transpondrar monterade.

Är 1800:- i startavgift för SM-klasserna? Vad kostar supportklasser? Hört rykten om att vissa support-race planeras köras på lördagen, isf borde dom vara något billigare?

På SVEMO:s lista för tävlingar så är b-racet på Falkenberg med!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Aningen dyrt! Blir nog inte till att köra dubbla klasser där..

Men eftersom det kallas träningsläger så är det nog planerat med fler än 2-3st 20 minuters pass?

Tidtagning har förekommit på träningsläger tidigare år men kan inte komma på att det varit det dom senaste åren?

Men har du en egen transponder av typen AMB TranX 260 så kan man nog få utskrivet sina tider på en lista ihop med andra som också haft egna transpondrar monterade.

Är 1800:- i startavgift för SM-klasserna? Vad kostar supportklasser? Hört rykten om att vissa support-race planeras köras på lördagen, isf borde dom vara något billigare?

På SVEMO:s lista för tävlingar så är b-racet på Falkenberg med!

På Falkenbergs och Karlskogas SM-deltävlingar så kostar det ju iaf bara 1300kr eftersom de körs under SO-helger.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Men va fan, detta är ju svineri ok att jag visste att det skulle bli dyrt men 1000kr för en dags träning... Vet i fan om det är värt det... :mad:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
ecce skrev:
Men va fan, detta är ju svineri ok att jag visste att det skulle bli dyrt men 1000kr för en dags träning... Vet i fan om det är värt det... :mad:

1800 är helt okej om det är fredagsträning, kval lördag och race söndag. Är det inte det börjar det likna ocker... Tyvärr.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa