Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Man kan väl inte rakt av förutsätta att alla Apple-fanboys är mentalt efterblivna, några saknar nog det skyddsnätet, men du kan väl gå in i tråden och styra upp det där.
Alla normalbegåvade klarar av att byta ringsignal på en iPhone, gissar att de försöker göra egna med någon app som inte tillhör iOS.

BTW: iOS står för lite drygt 2% av alla internettrafik, dvs 4 gånger mer än Androids 0,49% :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alla normalbegåvade klarar av att byta ringsignal på en iPhone, gissar att de försöker göra egna med någon app som inte tillhör iOS.

BTW: iOS står för lite drygt 2% av alla internettrafik, dvs 4 gånger mer än Androids 0,49% :)

Ja, så kanske det är, men brukar inte saker i fruktbranchen "Bara funka" eller "vara logiska", hur gör man om man vill göra rätt då?

Köper man nya ringsignaler i Appstore?

Den här nyheten kan ju vara en trevlig länk för dig

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ja, så kanske det är, men brukar inte saker i fruktbranchen "Bara funka" eller "vara logiska", hur gör man om man vill göra rätt då?

Köper man nya ringsignaler i Appstore?

Det "bara funkar" sålänge man inte ska krångla till det. Gör man det är det mer struligt såklart..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu har Google släppt en smart sak (kanske finns på iPhone sedan tidigare?)

Du kan gå in på vilken dator i världen som helst, bläddra bland alla appar på appstore, läsa och så. Sen så klickar du på installera, loggar in på Google-kontot, väljer telefonen som skall få appen och vips så är appen installerad på telefonen.

Smart va? Så slipper man sitta med den lilla 3.5 eller 10"-arn...
:gnissla

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Du kan gå in på vilken dator i världen som helst, bläddra bland alla appar på appstore, läsa och så. Sen så klickar du på installera, loggar in på Google-kontot, väljer telefonen som skall få appen och vips så är appen installerad på telefonen.

Jag testade nyss. Jävlar va smidigt. Tack Google.

market.android.com är adressen.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Godmorgon alla krigare i tråden :D

Man har kunnat bläddra och köpa appar i Appstore på sin dator sedan 2007 hos Apple. Sedan kan du synka appen till alla dina enheter om du vill inte bara till en. Helt klart smidigt som du säger att göra det i lugn och ro framför en stor skärm.

Dock så gillar jag Googles modell bättre (som är "molnbaserad"). iTunes kräver ju faktiskt fysisk kontakt med din enhet via kabel. Och det känns lite 2007.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det "bara funkar" sålänge man inte ska krångla till det. Gör man det är det mer struligt såklart..
Precis!
Ska man nödvändigtvis hålla på och ändra saker köper man en Android-lur.
F´resten, funkar widgets bra för dig också? :tungan
Förresten, funkar inte din stavningskontroll ;)

Jag har inget behov av Widgets, trust me. Ett helt klick för att få samma info orkar jag faktiskt med plus att jag slipper en massa onödig datatrafik :)

Kanon, pöbeln får gärna ha ett eget operativ så behåller vi finsmakare vårt :D

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Godmorgon alla krigare i tråden :D

Man har kunnat bläddra och köpa appar i Appstore på sin dator sedan 2007 hos Apple. Sedan kan du synka appen till alla dina enheter om du vill inte bara till en. Helt klart smidigt som du säger att göra det i lugn och ro framför en stor skärm.

Dock så gillar jag Googles modell bättre (som är "molnbaserad"). iTunes kräver ju faktiskt fysisk kontakt med din enhet via kabel. Och det känns lite 2007.

Ja, att kunna köpa och ladda hem program har funkar tidigare här med, men nu via molnbaserat, alltså att man trycker "installera" så är det bara klart sen.

Har du flera telefoner anslutna till samma Gmailkonto så väljer du självklart även här att installera på samtliga enheter. Enkelt där med.

Molnbaserat känns så härligt 2011. Kabel och iTunes ganska, som du säger, 2007. :tungan

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
PÖBEL var ordet...

Finsmakarna använder bevisligen sina lurar (här strömmas det p3 rockster för fullt, lämnar nog den på inatt så man lyfter statistiken), vad gör alla androidägare, fipplar med widgets och ändrar ringsignaler hela dagarna?

Eller snik-köps androider av gulablend-baginbox-mammor med strypta abonnemang månne? :hihi :glömdet

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finsmakarna använder bevisligen sina lurar (här strömmas det p3 rockster för fullt, lämnar nog den på inatt så man lyfter statistiken), vad gör alla androidägare, fipplar med widgets och ändrar ringsignaler hela dagarna?

Eller snik-köps androider av gulablend-baginbox-mammor med strypta abonnemang månne? :hihi :glömdet

Perra tycker ju det är lite WT att surfa på mobilen, så jag antar att iPhoneägare i snitt är 4ggr så mycket WT.

Kan vara så att våra widgets gör att vi inte behöver surfa så mycket :fakta

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Perra tycker ju det är lite WT att surfa på mobilen, så jag antar att iPhoneägare i snitt är 4ggr så mycket WT.

Kan vara så att våra widgets gör att vi inte behöver surfa så mycket :fakta

Å andra sidan borde flash generera lite trafik med.

Androiderna öppnar upp smartphones för WT, det är bara att inse. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
:tungan

Flash är kanske inte så krävande som Perra, Steve & Neutral tror... :krama

Näe, inte om man gör det rätt, men sedan när har Apple gjort någonting rätt...

Nu senast såg jag att dom stoppade applikationer som gör att du kan köpa digitalt innehåll utan att betala 30% av köpeskillingen till Apple...

Sympatiskt företag det där....

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Precis!
Ska man nödvändigtvis hålla på och ändra saker köper man en Android-lur.
Förresten, funkar inte din stavningskontroll ;)

Jo den fungerar alldeles utmärkt, framförallt på datorn jag skrev inlägget ifrån. ;)

Hänger på forum gör jag helst på en 20+" skärm. Gärna på jobbet där jag får pröjs med. :hihi

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Näe, inte om man gör det rätt, men sedan när har Apple gjort någonting rätt...
Prova att läsa på lite om Flash v.s Apple så trillar nog poletten ner om en stund ;)
Nu senast såg jag att dom stoppade applikationer som gör att du kan köpa digitalt innehåll utan att betala 30% av köpeskillingen till Apple... Sympatiskt företag det där....
Det är ju därför de tjänar så mycket pengar, de är helt enkelt smartare.

Men då har vi iaf kommit fram till en sak idag: Android är för WT :yoparty

Hänger på forum gör jag helst på en 20+" skärm. Gärna på jobbet där jag får pröjs med. :hihi
Samma här, men jag har 3 st 20 tummare :)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...