Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du menar som när dom uppfann videosamtal på nytt igen på sitt fantastiska sätt ..

Dom är bra på att sälja bra produkter till överpris. Med mördande reklam som även du går på...

Nu vet väl även du att USA ligger klart efter på mobilsidan och Steves presentationer vänder sig i första hand till USA. Jag tycker också videosamtal är skit, vem vill kolla upp i någons näsa liksom..?

Men sedan är det ett annat fenomen när något verkligen tar fart. Med er logik har Apple inte gjort något för grafiska gränssnitt med mus, musikspelare och smartphones men många företag skulle nog byta äran av att uppfunnit något mot förmågan att tjäna pengar på det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu vet väl även du att USA ligger klart efter på mobilsidan och Steves presentationer vänder sig i första hand till USA. Jag tycker också videosamtal är skit, vem vill kolla upp i någons näsa liksom..?

Men sedan är det ett annat fenomen när något verkligen tar fart. Med er logik har Apple inte gjort något för grafiska gränssnitt med mus, musikspelare och smartphones men många företag skulle nog byta äran av att uppfunnit något mot förmågan att tjäna pengar på det.

Bara av nyfikenhet, om iPhonen skulle sakna Blåtand, skulle det också vara skit?

Saknar (Riktiga) Videosamtal = Skit
Saknar Flash = Skit
Saknar Widgets = Skit
Saknar WiFi hotspot = Skit

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Bara av nyfikenhet, om iPhonen skulle sakna Blåtand, skulle det också vara skit?

Saknar (Riktiga) Videosamtal = Skit
Saknar Flash = Skit
Saknar Widgets = Skit
Saknar WiFi hotspot = Skit
Du glömde att man inte kan koka kaffe med den, otroligt frustrerande om du frågar mig.

:rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du glömde att man inte kan koka kaffe med den, otroligt frustrerande om du frågar mig.

:rolleyes:

Du glömde att svara på frågan, eftersom du är en fanboy så kan lika gärna du ta den.

Om Apple skulle utlämmna Blåtand, eller tom skapa ett eget system för trådlös överföring som ingen annan får använda, vilken ståndpunkt skulle ni fanboys ta i frågan?

Är det då för att blåtand är skit, eller skulle ni påstå att Apples egna blåtandsvariant (som kräver sladdanslutning till elnätet för att fungera) är bättre?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Man KAN prata videosamtal men en iphone utan att vara hemma!

Förutsatt att man har en kompis med android, som delar sitt nätverk via hotspot :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du glömde att svara på frågan, eftersom du är en fanboy så kan lika gärna du ta den.

Om Apple skulle utlämmna Blåtand, eller tom skapa ett eget system för trådlös överföring som ingen annan får använda, vilken ståndpunkt skulle ni fanboys ta i frågan?

Är det då för att blåtand är skit, eller skulle ni påstå att Apples egna blåtandsvariant (som kräver sladdanslutning till elnätet för att fungera) är bättre?
Vilken krystad, hypotetisk, frågeställning.
Det enda jag personligen på rak arm kan säga skulle vara bra att ha i din relevanta lista är WiFi hotspot.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vilken krystad, hypotetisk, frågeställning.
Det enda jag personligen på rak arm kan säga skulle vara bra att ha i din relevanta lista är WiFi hotspot.

Så i WiFi fallet så är inte fanboy-förnekelsen tillräckligt stark, eller är det för att du har hört ryktet att det kommer i nästa version? :D

Och ändå säljer den! Visst är det otroligt? :tummenupp

Ja, trendängsliga lättledda människor hakar på den trend som marknadsförs hårdast oavsett hur dåligt det är...

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ledsen men dina försök att retas funkar inte. :krama

Inte era heller.

Men två analys från verkligheten:

En hel familj blev imponerad över Bankdroid i helgen. Alla iPhoneanvändare. "Vad smidigt, varför kan inte jag göra det" blev recensionen.

Det trådlösa nätverket fungerade illa på en plats jag var i helgen, tidigare hade ingen av iPhoneanvändarna saknat något, men WiFi-Hotspot var väldigt "Hot" helt plötsligt. "Varför kan inte jag göra det" blev frågeställningen även här..

Det finns ett ganska uppenbart behov av "jailbreak" hos användarna av Apples produkter, det är bara att läsa om alla problem och annat jox som ni har i "iPhone-tråden", allt för att kunna göra det vi kan "out of the box..."

Så det är nog så att Apples produkter är fulländade från början. Bra att veta va?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
For the record, det enda jag har sagt i tråden är att iPhonen är en lur jag är grymt nöjd med och om någon frågar så svarar jag att jag är nöjd med den.
De enda som är rabiata fan-boisi den här tråden vet nog mycket väl vilka det är.

:hej

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
For the record, det enda jag har sagt i tråden är att iPhonen är en lur jag är grymt nöjd med och om någon frågar så svarar jag att jag är nöjd med den.
De enda som är rabiata fan-boisi den här tråden vet nog mycket väl vilka det är.

:hej

Jag har aldrig sagt emot dig. iPhonen är en jättebra produkt, som blir bättre av ett jailbreak.

Däremot är den inte felfri :huvet

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
En hel familj blev imponerad över Bankdroid i helgen. Alla iPhoneanvändare. "Vad smidigt, varför kan inte jag göra det" blev recensionen.
Tänk att kunna spara ett helt klick, otroligt!

Det trådlösa nätverket fungerade illa på en plats jag var i helgen, tidigare hade ingen av iPhoneanvändarna saknat något, men WiFi-Hotspot var väldigt "Hot" helt plötsligt. "Varför kan inte jag göra det" blev frågeställningen även här..
Så det är fördel Android för att dina iPhone-kompisar valt mobilabonnemang som har sämre täckning än ditt?

Sen kunde du ha tipsat dem om att de kan göra samma sak inom en mycket snar framtid och de behöver inte oroa sig för att den nya uppdatering inte ska finnas till just deras telefon ;)

Börjar fundera på om Guw och Zeb har aktier i Google :tungan

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:confused: Hur tänkte herrn nu?

Du måste: Låsa upp, trycka meny, bläddra, vänta, logga in, välja konto, titta.

Jag: Låsa upp, titta.

Så ett knapptryck? Njae.

Så det är fördel Android för att dina iPhone-kompisar valt mobilabonnemang som har sämre täckning än ditt?

Sen kunde du ha tipsat dem om att de kan göra samma sak inom en mycket snar framtid och de behöver inte oroa sig för att den nya uppdatering inte ska finnas till just deras telefon ;)

Börjar fundera på om Guw och Zeb har aktier i Google :tungan

WiFit var i en villa, så det hade väl inget med mobilabb att göra? Dom andra som skulle använda sina datorer hade inte kablarna med sig. Game over.

Men HTCn löste biffen. Det kanske iPhonen gör i framtiden, men eftersom ni får vänta lika länge allihopa på uppdateringen har den inte kommit än, trots att en JBad iPhone kunde det för 3 år sedan :gnissla

Luktar krystad bs, har kört bt helt utan problem länge...

Du såg inte ironin. Om det vore så så skulle ni tycka det var helt ok...

Bara dom gör en riktigt bra reklamfilm om att "Nu har vi uppfunnit Blåtand igen - på nytt" så blir det "världsrevolutionerande".

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...