Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
WiFit var i en villa, så det hade väl inget med mobilabb att göra? Dom andra som skulle använda sina datorer hade inte kablarna med sig. Game over.
Rätta mig om jag har fel, har inte testat det själv, men man ska kunna dela iPhonens 3G-koppling med en dator via blåtand, iaf enligt de menyval som finns. Eller?

Berätta mer. Allt funkar väl till alla?
Jag tror han avser att iOS 4.3 inte kommer att kunna laddas ner till iPhone 3G. Blir till att bita i det sura äpplet (!) för min del och vänta på att iPhone 5 släpps till sommaren :(
(Men jag kan ju jailbrejka så länge :) )

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Rätta mig om jag har fel, har inte testat det själv, men man ska kunna dela iPhonens 3G-koppling med en dator via blåtand, iaf enligt de menyval som finns. Eller?

Jag tror han avser att iOS 4.3 inte kommer att kunna laddas ner till iPhone 3G. Blir till att bita i det sura äpplet (!) för min del och vänta på att iPhone 5 släpps till sommaren :(

Blåtand är ingen vettig lösning. Krångligt att koppla ihop, bara en enhet ikopplad samtidigt (vad jag vet) och framförallt slött som f-n.

WiFi är ju enklare än enklast. Blåtand kopplade jag in min gamla Nokia 6210s modem mot datorn. Det var då det.

Förlåt, jag glömde "Vi har uppfunnit blåtand - igen, nu förändras allt - igen"

nokia_6210.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det verkar ju så. Bra att iPhone får det snart, speciellt för de som har problem att få till sitt eget WiFi hemma :D

Ja, och för töntarna som sliter upp en padda på bussen, för att iPhonen syns för dåligt...

Det kan ju vara bra att kunna dela sitt abonnemang mellan enheterna såna gånger...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, det verkar ju så. Bra att iPhone får det snart, speciellt för de som har problem att få till sitt eget WiFi hemma :D

Ja, eller när man sitter i bilen, eller när man sitter i fjällstugan, eller när man...

Men såklart är blåtand bättre, iPhonen har ju det som enda alternativ, då måste det vara bäst *inlåst* *fnizz*

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR

Nix, jag syftar på min gamla 2G som inte kunde upgraderas med den senaste faceliften.

För att inte tala om alla blåsta iTouchägare som snällt får betala för uppgraderingar. Fy fan.

Och jag som tänkte köpt mig en MacBook Air imorgon...
Btw, ska man det, eller kommer det ut någon nyare version snart???

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ja, eller när man sitter i bilen, eller när man sitter i fjällstugan, eller när man...
Eller så kan man planera sitt användande och köpa produkter som hanterar de behov man har :rolleyes:

Själv sitter jag i biltvätten nu och surfar på mina underbara padda via 3G. Behöver inte ha någon kompis med mig för att komma ut på nätet :D

Nix, jag syftar på min gamla 2G som inte kunde upgraderas med den senaste faceliften.
Det beror ju på att hårdvaran är för gammal, precis som för 3G när nya uppdateringen kommer.

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Eller så kan man planera sitt användande och köpa produkter som hanterar de behov man har :rolleyes:

Själv sitter jag i biltvätten nu och surfar på mina underbara padda via 3G. Behöver inte ha någon kompis med mig för att komma ut på nätet :D

Det beror ju på att hårdvaran är för gammal, precis som för 3G när nya uppdateringen kommer.
Nä men dubbla abonnemang... :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR

Lite synd. I affären sa de att "allt bara funkar".

:D

MBA har precis uppdaterats så det lär inte komma någon ny på ett tag.

OK, tack. Fick en spontanbonus på jobbet och något måste ju pengarna brännas på. Att vänta på nästa gen padda som kanske får kamera och mikrofon känns inte så lockande...

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Så du menar helt ärligt att extra funktionalitet som hjälper till i situationer du inte räknat med är dåligt? Att det finns backupfunktioner?

Säg att du sitter i fjällstugan och nånn vill surfa på sin nya laptop, men glömt modemet hemma (varför man nu ska springa runt med såna när det finns wifi hotspot?). Vips, så har alla i stugan ett trådlöst nätverk.

Perras lösning, alla delar hans padda. Alternativt bomben: Slå på blåtand så kan jag dela ut min uppkoppling i 720kbps.

Wohooo!

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Man köper väl den produkt man tycker bäst om och som uppfyller de krav man har?

Är man inte nöjd så är det ju bara att byta.

Ingen raketforskning direkt.

Känner man att man måste dela med sig av sin internetanslutning via WIFI hotspot så kan man ju köpa en produkt som klarar av det. Om man vill ha en produkt för sin egen skull så andra får lösa sitt skit själva så kan man ha det.

Å andra sidan hade inte jag personligen åkt till en fjällstuga med en massa vänner/familj för att surfa på youtube via laptopen heller, men det är ju jag det.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
wifi hotspot är en grym lösning tycker jag som jag använder nästan dagligen..

Men HTC har ju haft/har sina blåtands bekymmer dom med.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Så du menar helt ärligt att extra funktionalitet som hjälper till i situationer du inte räknat med är dåligt? Att det finns backupfunktioner? Säg att du sitter i fjällstugan och nånn vill surfa på sin nya laptop, men glömt modemet hemma (varför man nu ska springa runt med såna när det finns wifi hotspot?). Vips, så har alla i stugan ett trådlöst nätverk. Perras lösning, alla delar hans padda. Alternativt bomben: Slå på blåtand så kan jag dela ut min uppkoppling i 720kbps. Wohooo!
Nej, jag menar inte att det är dåligt, men jag har inget större behov av det. Jag köper produkter för min egen skull, inte för att hjälpa andra. Apples iPhone och iPad passar mig perfekt och hurvida mina kompisar eventuellt ska kunna surfa eller inte är inte ens sekundärt.

Ska bli spännande att se hur Xoom säljer, det borde ju bli snäppet bättre än iPad, den har ju Android Honeycomb.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll