Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Och HD4 är ju inte direkt någon budgetlur... visst, den må fortfarande uppgraderas men att ett halvår efter release sen inte få senaste programvaran är ju bara kasst... för att sedan ett halvår senare faktiskt få komma ikapp igen, vad säger det om hur man bryr sig om sin user-base.

Apple har i alla fall alltid erbjudit sin senaste uppdatering till lurar som är 2år gamla (från release alltså), med andra ord bryr de sig om de som köper lurar på 24-månaderskontrakt.

Tycker det är lite blandat.. Men att de måste va tydligare med sina planer. Som det är nu skulle jag inte köpa en dyrare android lur om det inte är en nexus. Har sagt det länge, tror android skadar sig själva med att överge lurarna så fort.

Att apple skulle försämra nya lurar för att de äldre ska fungera med ios är bara fel.

Se på nya ios5 som exempel.. Apple drivs av att göra programvaran lättarbetad vilket gör alla lurar bättre! Vill inte ha ett os som telefonen precis mäktar med, ser hellre att det är lättjobbat så telefon blir snabb.

Sen har det ju i varje ny lur kommit nyheter som inte finns i de äldre.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tycker det är lite blandat.. Men att de måste va tydligare med sina planer. Som det är nu skulle jag inte köpa en dyrare android lur om det inte är en nexus. Har sagt det länge, tror android skadar sig själva med att överge lurarna så fort.

Att apple skulle försämra nya lurar för att de äldre ska fungera med ios är bara fel.

Se på nya ios5 som exempel.. Apple drivs av att göra programvaran lättarbetad vilket gör alla lurar bättre! Vill inte ha ett os som telefonen precis mäktar med, ser hellre att det är lättjobbat så telefon blir snabb.

Sen har det ju i varje ny lur kommit nyheter som inte finns i de äldre.

Ja, att Apple skulle göra nya OS/lurar sämre för att vara bakåtkompatibla är något som kommer från foliehatten Guw vilket jag inte ansåg värt att kommentera för det är så off the map så det finns inte.
Äldsta lurarna stöds inte av det senaste och så har det vart det ett tag.
Sen har de uppenbarligen alltid gjort OSet för den senaste luren och inte tvärtom då t.ex. OS4 gjorde iPhone3G sjukt seg.

Just det spridda kartan för Android och deras hårdnackade linje med att det skall vara så öppet tror jag även blir deras fall, de kommer behöva sätta in begränsningar för hårdvarans mångfald och de kommer behöva styra diverse customiseringar hårdare för att fortsätta vara en spelare att räkna med, tror jag.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Blir "kul" när virusfloran tar sig.
Gissa vilket som kommer att bli lättast att ge sig på, Android eller iOS?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Apple har i alla fall alltid erbjudit sin senaste uppdatering till lurar som är 2år gamla (från release alltså), med andra ord bryr de sig om de som köper lurar på 24-månaderskontrakt.

Och det kan man göra för att man håller tillbaka utvecklingen för att dom gamla lurarna kräver det.

På Androidsidan väljer man att utveckla för kommande modeller, inte för gamla, något jag som Androidköpare föredrar.

Jag har ju alltid möjligheten att själv fortsätta att uppgradera min telefon, med fristående versioner, något som till och med uppmuntras med öppna bootloaders.

Apple å andra sidan har försökt förbjuda sina kunder att JB'a lurarna.

Ja, att Apple skulle göra nya OS/lurar sämre för att vara bakåtkompatibla är något som kommer från foliehatten Guw vilket jag inte ansåg värt att kommentera för det är så off the map så det finns inte.
Äldsta lurarna stöds inte av det senaste och så har det vart det ett tag.
Sen har de uppenbarligen alltid gjort OSet för den senaste luren och inte tvärtom då t.ex. OS4 gjorde iPhone3G sjukt seg.

Jasså, är iOS5 inte samma på alla lurar, men då faller ju alla argument om att Apple uppgraderar sina gamla lurar?
Dom gamla lurarna blir sjukt sega?

Case closed

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jasså, är iOS5 inte samma på alla lurar, men då faller ju alla argument om att Apple uppgraderar sina gamla lurar?

Case closed

iOS5 funkar på iPhone 3GS och uppåt, alltså stöds inte första och andra generationen av iPhones, alltså de som är äldre än 2år när iOS5 släpptes.

Väskan stängd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
iOS5 funkar på iPhone 3GS och uppåt, alltså stöds inte första och andra generationen av iPhones, alltså de som är äldre än 2år när iOS5 släpptes.

Väskan stängd.

Fast iOS5 är sjukt segt på två år gamla telefoner?

Till min 2 år gamla HTC kom nyss den sista officiella uppgraderingen, men säg ett och ett halvt år då... Vilken ENORM skillnad då...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Fast iOS5 är sjukt segt på två år gamla telefoner?

Till min 2 år gamla HTC kom nyss den sista officiella uppgraderingen, men säg ett och ett halvt år då... Vilken ENORM skillnad då...

Men herregud, du är ju för fan hopplös. :död

Läs vad jag skriver, jag skrev att IOS 4 VART SEGT PÅ IPHONE 3G!
iOS5 däremot har optimerats mer och upplevs inte lika segt som iOS4, det märks även på diverse prestandatester som gjorts som visar på nästan dubblad prestanda med iOS5 jämfört med iOS4 på samma enhet.

Nu ger jag mig från den här tråden så besvära dig inte med att svara.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Case closed

Faller väl inte på något sätt.. IPhone 4 vart rejält mycket snabbare med iOS 5. Visst den fick inte tex Siri men den fick lära sig tillräckligt för att känna sig modern och senaste bugg/säkerhets fixarna.

De gamla blir inte slöa, det hände med 3an när iOS 4 kom men sen lärde de sig av sina misstag..

Om du som android kund uppskattar uppdaterings policyn de har så är väl det bra. Alla tycker olika. Jag anser mest att det skrämmer bort kunder från att köpa dyra lurar i längden. Förutom de kunderna som byter ofta.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Faller väl inte på något sätt.. IPhone 4 vart rejält mycket snabbare med iOS 5. Visst den fick inte tex Siri men den fick lära sig tillräckligt för att känna sig modern och senaste bugg/säkerhets fixarna.

De gamla blir inte slöa, det hände med 3an när iOS 4 kom men sen lärde de sig av sina misstag..

Men då är ju iOS fragmenterat, precis som Android är.

iPhone 4 kör ju inte senaste versionen av iOS, den kör en kastrerad variant som saknar kanske den mest hypade nyheten som man bara får om man köper en helt ny telefon...

Och 4an säljs fortfarande, trots att den inte kör senaste versionen av OS....

Jag trodde bara det förekom på Android telefoner.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det är märkligt hur mycket du "vet" om iOS 5 GuW.

Du är välkommen tillbaka i diskussionen när du har väl underbyggda argument.

Tills vidare hamnar du i alla fall på min ignore-lista. Vilket är synd då du verkar ha en verklighetsförankrad syn och vettiga argument för allt annat som inte rör Android vs iPhone.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Men då är ju iOS fragmenterat, precis som Android är.

iPhone 4 kör ju inte senaste versionen av iOS, den kör en kastrerad variant som saknar kanske den mest hypade nyheten som man bara får om man köper en helt ny telefon...

Och 4an säljs fortfarande, trots att den inte kör senaste versionen av OS....

Jag trodde bara det förekom på Android telefoner.

Är väl en enorm skillnad att utelämna en enstaka funktion och att ha ett gammalt os? Enorm skillnad på iOS 4och 5 även utan Siri. Precis som det är skillnad på olika android versioner även om alla android inte har stöd för t ex nfc som senaste android har stöd för..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så iOS 5 är egentligen 4.5 då?
Om man inte köper en nyare telefon.

Alltså stöddes 4an bara ett år då eller?
Sen får man en halvmesyr av nästa OS, fast med samma versionsnummer så att man ska tro att man har det nyaste..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Folk verkar iaf gilla att surfa med sin iOS-produkter :)

net-applications-chart-teaser-mobile-os-201110.gif

Källa: http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=9&qpcustomb=1

Trodde nog att ett av de konkurrerande operativen skulle ligga i topp med tanke på hur otroligt många telefoner/plattor de säljer ;)

Är inte så dyrt heller.. 2600 för time capsule och 1500 för router.. Finns säkert billigare än hos Apple..
Jäkligt sugen på en Time Capsule men det får bli nästa gång.

Är den så bra som alla säger?

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Statistik är som bekant forntid, Samsung gick precis om Apple i försäljningen så vänta lite :tuttar

Har nog mest att göra med att iPhone köpare väntade på 4s kommer nog se annorlunda ut nästa kvartal.. :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: SGM

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jäkligt sugen på en Time Capsule men det får bli nästa gång.

Är den så bra som alla säger?

För det jag har min till så är den det! Grym som router och sen med inbyggd hdd och möjlighet att dela ut flera diskar :tummenupp

Den kan säkert inget som andra router/nas inte kan men så är den inte direkt dyrare heller och galet smidig att använda och funkar kanon

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras