Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Ja, iPhone-fanatiker väcker jävligt obehagliga känslor.
De som kan tänka utanför boxen o kritisera skiten däremot tycker jag är rätt nice.

Tänkte mer åt hållet att människor som är fanatiska för/mot nåt så löjligt som en telefon/os/elektronikföretag är rätt obehagliga, eller kanske snarare patetiska. Samma pack, apple är otäcka hemskingar och google är ute efter all information som nånsin skapats om dig. Gemensamt för dem är att de vill ha dina pengar och försöker inte vara snälla och tillverka fina produkter som hjälper människor. :p

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är en sak och debattera sin sak men att konstant bara vara inne för att dissa. Det är kul i 1-2 inlägg, men inte hela tiden.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det är ju en Android vs Iphone-tråd?
Snacket i Iphone tråden är ju en sak, men här är det väl varken kostigt eller fel?

Folk får säga vad som helst för mig i alla fall.
Men när det bara mals på utan några som helst förankrade argument (eller absurt osannolikt vinklade sådana) blir man till slut sne. Speciellt när det blundas för många sakargument (eller de aktivt misstolkas).

Jag hade inget emot Android förut mer än att jag tyckte det var ointressant för mig.
Nu, tack vare en viss herres frekventa inlägg, så är jag ganska så pissed på att höra om Android *och* att i samma andetag ofta höra onyanserat skit om iPhone.

*Alla* plattformar har olika för- och nackdelar.
Men när man inte ens kan komma överens om att man inte är överens och respektera att andra kan ha en annan ståndpunkt så lackar i alla fall jag ur :mad:

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad jag inte förstår är hur/varför folk orkar engagera sig så mycket.
Vi snackar telefon här. Det är en telefon för några tusingar.

Inte en MC eller ett nytt hus. En liten liten skitpryl bara.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag var inne på att skaffa iphone, men blev besviken att det blev en 4s dom släppte. För liten skärm i ett oergonomiskt och ömtåligt skal. Kanske köper en 5'a sen om den är roligare när den kommer. Nu har jag ångest om jag orkar vänta på Nexus'en, eller om en sgsIIa skulle duga. Bra för övrigt att det värsta tjafset här modereras, det tillför inte något vettigt förutom dålig stämning..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Men när det bara mals på utan några som helst förankrade argument (eller absurt osannolikt vinklade sådana) blir man till slut sne. Speciellt när det blundas för många sakargument (eller de aktivt misstolkas).

Jag hade inget emot Android förut mer än att jag tyckte det var ointressant för mig.
Nu, tack vare en viss herres frekventa inlägg, så är jag ganska så pissed på att höra om Android *och* att i samma andetag ofta höra onyanserat skit om iPhone.

Men när man inte ens kan komma överens om att man inte är överens och respektera att andra kan ha en annan ståndpunkt så lackar i alla fall jag ur :mad:

Varför utger du dig för att vara en man?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag var inne på att skaffa iphone, men blev besviken att det blev en 4s dom släppte. För liten skärm i ett oergonomiskt och ömtåligt skal. Kanske köper en 5'a sen om den är roligare när den kommer. Nu har jag ångest om jag orkar vänta på Nexus'en, eller om en sgsIIa skulle duga. Bra för övrigt att det värsta tjafset här modereras, det tillför inte något vettigt förutom dålig stämning..

Va nog många som vart besvikna på 4sen. sgs2 börjar ju bli föråldrad och när det gäller android blir man nog alltid lite mer nöjd med en nexus som man vet får uppdateringar ett tag framöver så jag skulle lätt väntat!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Jag kan efter ett år med en 4:a inte alls hålla med om att skalet är ömtåligt eller oergonomiskt.
Den är verkligen definitionen på solid kvalitet om man jämför med plastsmäcket från "andra sidan".

4:an har en enda nackdel, det är antennproblemet om man befinner sig i ett område med svajig mottagning, men det är löst med 4s:en - och det är lösbart med skal/bumper.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Är det för att den fortfarande kallas 4 eller är det för att du saknar något fundamentalt?
För personligen så ser jag 4S som en rätt rejäl uppgradering, de har trots allt uppgraderat precis allting förutom just skärmen som fortfarande är samma. Och jag skulle då inte vilja ha större skärm för de jag testat (bland annat SII) så känns de för stora i handen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Jag ser 4 troll, 1 androidare och 3 mactalibaner, inget av trollen tillåter den andra sidan att få sista ordet.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Är det för att den fortfarande kallas 4 eller är det för att du saknar något fundamentalt?
För personligen så ser jag 4S som en rätt rejäl uppgradering, de har trots allt uppgraderat precis allting förutom just skärmen som fortfarande är samma. Och jag skulle då inte vilja ha större skärm för de jag testat (bland annat SII) så känns de för stora i handen.

Fundamentalt? Ptja, det jag skrev. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...