Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hej på er! Jag behöver lite hjälp mede en sak, men tyckte att det var onödigt att starta en ny tråd. Borde ju finnas vetskap i denna tråd. :tummenupp

Så här ligger det till: jag själv har en iPhone4 och är toknöjd. Sambon har en Samsung Galaxy Ace, som jag vet är en budget-lur. Men jisses, vilken instabil och seg telefon. Så, hon ska ha en ny!!! Men nu till den egentliga frågan, som jag behöver Eder hjälp med.

Hon kommer från Thailand, och vill således kunna läsa saker och ting på thailändska. Min iPhone kan det, men inte hennes Ace. Så jag skulle vara evigt tacksam om några av er med olika modeller kunde kika en snabbis ifall eran mobil kan läsa thai-tecken, och berätta lite snabbt här, vilken modell det gäller. Hon tycker att en iPhone är lite för dyr, därav detta behov av att få reda på andra lurar.

När jag frågar återförsäljare så har dom ingen aning om vilka modeller som kan det. Och google har inte gett mig något vettigt, heller.

Hoppas Ni kan hjälpa mig med detta.

Tack på förhand.

Mvh Tompten

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hej på er! Jag behöver lite hjälp mede en sak, men tyckte att det var onödigt att starta en ny tråd. Borde ju finnas vetskap i denna tråd. :tummenupp

Så här ligger det till: jag själv har en iPhone4 och är toknöjd. Sambon har en Samsung Galaxy Ace, som jag vet är en budget-lur. Men jisses, vilken instabil och seg telefon. Så, hon ska ha en ny!!! Men nu till den egentliga frågan, som jag behöver Eder hjälp med.

Hon kommer från Thailand, och vill således kunna läsa saker och ting på thailändska. Min iPhone kan det, men inte hennes Ace. Så jag skulle vara evigt tacksam om några av er med olika modeller kunde kika en snabbis ifall eran mobil kan läsa thai-tecken, och berätta lite snabbt här, vilken modell det gäller. Hon tycker att en iPhone är lite för dyr, därav detta behov av att få reda på andra lurar.

När jag frågar återförsäljare så har dom ingen aning om vilka modeller som kan det. Och google har inte gett mig något vettigt, heller.

Hoppas Ni kan hjälpa mig med detta.

Tack på förhand.

Mvh Tompten
Ge oss en länk till en sida med Thai, så kan vi posta en screenprint från 4S.

Jag både läser och skriver japanska, engelska, svenska med min 4S, så den klarar en hel del olika språk.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag skulle gissa på att en annan faktor är att om man köper en billig Androidlur så kanske den aldrig ens går till reparation utan går direkt till återvinning. Alltså, även om kunden lämnar in telefonen så får de en ny direkt för att det är billigare än att reparera vilket gör att de aldrig ens når serviceverkstäderna.

Jo så är det ju såklart.

Men vi har inga billiga telefoner på jobbet.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Men vi har inga billiga telefoner på jobbet.

Hittade lite statistik på nätet om vilken typ av telefon som går sönder mest (ej per modell alltså).

http://www.zdnet.com/blog/hardware/android-handsets-top-hardware-failures-list/16032

Android handsets are more likely to suffer from hardware faults than Windows Phone 7, iOS or BlackBerry handsets, according to research published by wireless experience management experts WDS.

WDS examined more than 600,000 support calls received over the past 12 months and found that Android handset hardware failures are twice as common as for iOS devices, with 14% of all Android support calls related to hardware failures. By comparison, only 11% of Windows Phone 7 calls were because of hardware failures. iOS did even better, with only 7% being down to problems with the hardware. BlackBerry handsets come out on top, with only 6% of the support calls being related to hardware failure.

Hardware-related support calls:

Android: 14%
Windows Phone 7: 11%
iOS: 7%
BlackBerry: 6%
WDS also offers a breakdown of hardware failures, which makes interesting reading:

05-11-2011-10-14-23.png

Source: WDS

05-11-2011-10-20-54.png

Source: WDS

WDS estimates that Android device returns alone is costing mobile operators a staggering $2 billion per year, with each handset return costing operators up to $130. While this might seem bad, Android does have a advantage over the competition, and that is that it is deployment across multiple hardware reference designs and component variants. This means that the Android brand itself is unlikely to be associated with a specific hardware issues.

The report also looks at the importance of handling hardware issues properly:

When hardware failures do occur, operators must take care to protect their consumers against potentially unbalanced and negative attention. Loyal consumers are both an asset to a brand and a threat to its competitors through the display of ‘oppositional loyalty’. This is the term used to describe the expression of unfavorable bias toward an opposing brand and its consumers (for example, Apple vs Android ‘fanboys’). The smartphone category has become a hypercompetitive environment and the prevalence of brand rivalry both within the industry and amongst consumers has formed a promising hook for media attention. Where an underlying theme of hardware failures can be linked to a specified brand, rival brands and consumer groups very quickly leverage this opportunity to launch an attack.

In other words, the ‘fanboys’ can make or break a handset.

On the subject of fragmentation, WDS believes that Android fragmentation ’has driven additional cost into many operators’ businesses, either through support costs or product returns’ and that ’the only way to truly combat both hardware and software version fragmentation would be to slow down the pace of development and/or mandate tighter deployment requirements.’

Full report can be found here [registration required].

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Haft två iPhone och två Htc. Båda Htc telefonerna gick sönder två ggr var innan jag kasta de. Min iPhone 4 är den jag behövt laga, men då vare det efter att ha kastat den i backen på fyllan :gnissla

Skrivet med fingrar på en iPlatta...

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ge oss en länk till en sida med Thai, så kan vi posta en screenprint från 4S.

Jag både läser och skriver japanska, engelska, svenska med min 4S, så den klarar en hel del olika språk.

Tack, men nån 4S får hon inte!!! :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Iphone eller något annat?

Tänkte egentligen inte skaffa ny mobil, men jobbet har en deal man kan skaffa. Vettefan om det är bra eller ej? 325 innan skatt i månaden på lönen, Iphone 4, allt fritt inom Sverige. Bra shitze?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Hittade en Galaxy Nexus vs. iphone4s video som faktiskt var ganska opartisk (iphone vann). Men den säger en del, och relativt mycket är ju upp till vad man själv är ute efter med. För mig och mitt tyckande vinner Nexus'en pga min vana med android + den större skärmen.

[YOUTUBE-ID]ANslKyzN6JU[/YOUTUBE-ID]

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...