Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
ett ord att säga.... andaaaaaaaaas! helvete vad han pratar.

annars ser nexusen helt okej ut, får nog bli att kika på den innan jag bestämmer mig. tack för förslaget.

Hittade en Galaxy Nexus vs. iphone4s video som faktiskt var ganska opartisk (iphone vann). Men den säger en del, och relativt mycket är ju upp till vad man själv är ute efter med. För mig och mitt tyckande vinner Nexus'en pga min vana med android + den större skärmen.

[YOUTUBE-ID]ANslKyzN6JU[/YOUTUBE-ID]

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, fast grejen är att höljet är inte ömtåligt och det är inte särskilt oergonomiskt heller, gäller bara att prova det.

Provat:

[YOUTUBE-ID]elKxgsrJFhw[/YOUTUBE-ID]

Jasså?

http://www.if.se/web/se/Om/Pressrummet/Pressmeddelanden/Pages/Pressmeddelande.aspx?itemid=448541

Blir "kul" när virusfloran tar sig.
Gissa vilket som kommer att bli lättast att ge sig på, Android eller iOS?

http://www.forbes.com/sites/andygre...curity-bug-lets-innocent-looking-apps-go-bad/

Och slutligen: http://feber.se/iphone/art/227476/stora_problem_med_mottagning_o/

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
iphone eller sensation ?

för/nackdelar ?

Personligen föredrar jag iphone från android, men med det åsidosatt, så har jag haft två htc hittills och båda har gått sönder mer en än gång. Ska du köpa android så vänta på nya nexusen. Då är du även hyggligt framtidssäkrad med uppdateringar. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Det tog inte lång tid innan det blev mer trollande. :död
Ett tips, kolla datumet på pressreleasen från IF...
Pressmeddelande, 2009-09-23 10:40:27
Då fanns det ju inte så jättemånga Androidlurar att jämföra med och de andra smartphones kostade ungefär vad självrisken kostade.

Apple fragmenterar medvetet iOS för att få folk att köpa den nyaste luren?

Siri funkar utmärkt även på en 3GS, man bara den nyaste luren fick det, så hur länge får dom gamla lurarna den senaste mjukvaran:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mcq2qJiwHDo

iPhone 3GS är över 2år gammal... hur länge uppdaterades Androidlurarna nu egentligen?
Och än en gång, det handlar om en FUNKTION! inte att de inte blir uppdaterade.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Sådär, nu kom det väntade:

FLASH till mobila enheter lägs ner. Adobe satsar på utveckling av Air samt HTML5 istället. Inte helt oväntat...

IDG

Skönt att man äntligen slipper det på Android med snart...precis som i iOS :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sådär, nu kom det väntade:

FLASH till mobila enheter lägs ner. Adobe satsar på utveckling av Air samt HTML5 istället. Inte helt oväntat...

IDG

Skönt att man äntligen slipper det på Android med snart...precis som i iOS :tummenupp

Ja, att en femton år gammal standard börjar fasas ut förvånar väl inte någon.

Lyckligtvis kommer Android förmodligen att ha kvar stödet minst lika länge som det används på nätet.

Jag har ju aldrig heller tyckt att flash har varit speciellt bra, men likväl är det ju en accepterad standard som fortfarande används flitigt och då måste ju en webbläsare stödja det.

Det tog inte lång tid innan det blev mer trollande. :död
Ett tips, kolla datumet på pressreleasen från IF...
Då fanns det ju inte så jättemånga Androidlurar att jämföra med och de andra smartphones kostade ungefär vad självrisken kostade.

iPhone 3GS är över 2år gammal... hur länge uppdaterades Androidlurarna nu egentligen?
Och än en gång, det handlar om en FUNKTION! inte att de inte blir uppdaterade.

Jamen dåså, då är ju nästan alla androidtelefoner uppdaterade också, för det kommer fortfarande uppdateringar, sen att inte alla kör samma versionsnummer, det är ju bara skillnader på funktioner.

När såldes den sista 3GS då, och vanliga 4an säljs väl än, fast inte med en full iOs5..

Det verkar fragmenterat det där operativet, olika versioner för olika telefoner som säljs samtidigt.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det verkar fragmenterat det där operativet, olika versioner för olika telefoner som säljs samtidigt.
Med en hyfsat ny iPhone vet man iaf att man får det mesta vid varje uppdatering. Med en Android-lur verkar man få vara glad om det kommer ett par uppdateringar till det gamla operativet.

Kompisen köpte en ny LG lur i våras, dubbekärna och hela baletten. Ni kan knappt förstå hur bra den var och vilka otroliga saker den kunde göra. Nu är den på verkstaden efter att ha hängt sig gång på gång...

Och att Flash skulle användas av många sidor. Vart surfar du? 2005?

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Kompisen köpte en ny LG lur i våras, dubbekärna och hela baletten. Ni kan knappt förstå hur bra den var och vilka otroliga saker den kunde göra. Nu är den på verkstaden efter att ha hängt sig gång på gång...

Jag har också en sådan, den är absolut inte ofelbar.
Är en Iphone det?

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Går och funderar på en smartphone, och tycker det är dumt att starta en ny tråd, så frågar här istället...

Telefonen jag funderar på är SE Xperia Active, någon som har en sån? Vattentät och dammtät (IP67) och har Android.

Har läst och kommit fram till att folk är nöjda med den och den håller va den lovar hållbarhetsmässigt, och att man kan stänga av dataanslutningarna för att spara batteri, men går det konfigurera det lite mer, så att telefonen fortfaronde tar emot MMS och kan köra spotify i onlineläge, utan att andra appar m.m ligger och ansluter till internet i tid och otid av någon anledning utan mitt godkännande?

Det värsta som finns är när dataprogram ska koppla upp sig utan att be användaren om godkännande först.
Finns ju en fuktion där man kan se vilka program som dragit ut batteriet, kanske går att konfigurera där också... (Har bara kollat på den som hastigast på MediaMarkt)

Ska jag ha en smartphone måste den vara av tåligare sort och så billig som möjligt utan abb, så Iphone går fetbort.

Hur tycker ni att telefonen fungerar om någon har antingen en Xperia Active eller Xperia mini (Som är i princip samma fast utan vatten och dammskydd).
Batteritiden räknar jag med att den ska vara som på en slutkörd 90-talstelefon.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur tycker ni att telefonen fungerar om någon har antingen en Xperia Active eller Xperia mini (Som är i princip samma fast utan vatten och dammskydd).
Batteritiden räknar jag med att den ska vara som på en slutkörd 90-talstelefon.

Ingen av dom lurarna byggs ju på senaste hårdvaran, så det är inga värstingar i sitt segment, med det sagt så känner jag flera som har dom billigaste lågprislurarna från Huawei och ZTE som har ännu sämre hårdvara och dom är fullt nöjda med hur dom fungerar.

Visst, det laggar lite i tuchen och i vissa program, men då har dom ju klenare hårdvara än min telefon som är två år gammal.

Batteritiden är en dag max, spotify (även i offlineläge) drar sjukt mycket, så det är ju helt beroende på hur många timmar du kör det.

Både i bilen och på jobbet kopplar jag in laddaren om jag ska köra spotify mer än ett par låtar, då har jag alltid toppat batteri.
Hemma laddar jag varje natt brevid sängen.

Viss skillnad på att få senaste oset med eller utan alla funktioner och va fast med ett gammalt os..

Skrivet med fingrar på en iPlatta...

Fast skillnaden på ett nytt och ett gammalt OS är... funktionerna, eller är det bara siffran 4 eller 5?

Last edited:

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Ingen av dom lurarna byggs ju på senaste hårdvaran, så det är inga värstingar i sitt segment, med det sagt så känner jag flera som har dom billigaste lågprislurarna från Huawei och ZTE som har ännu sämre hårdvara och dom är fullt nöjda med hur dom fungerar.

Visst, det laggar lite i tuchen och i vissa program, men då har dom ju klenare hårdvara än min telefon som är två år gammal.

Batteritiden är en dag max, spotify (även i offlineläge) drar sjukt mycket, så det är ju helt beroende på hur många timmar du kör det.

Både i bilen och på jobbet kopplar jag in laddaren om jag ska köra spotify mer än ett par låtar, då har jag alltid toppat batteri.
Hemma laddar jag varje natt brevid sängen.
Klart man kan ha laddaren på i bilen.
Att det inte är senaste hårdvaran kanske inte enbart är av ondo, den flöt rätt bra när jag provade den på MM, så några större problem som jag kan irritera mig på finns nog inte...
Att den inte byggs på senaste hårdvaran kan ju innebära att den är stabil. Hos datorer brukar ju lite "äldre" hårdvara innebära att det faktiskt fungerar som det är tänkt och blir rätt krångelfritt.

Återstår bara att ta reda på hurvida det är med appar och internettillgång, om man kan styra det individuellt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
IFas skillnaden på ett nytt och ett gammalt OS är... funktionerna, eller är det bara siffran 4 eller 5?

fast 100 nya funktioner är bättre än inga nya, även om den saknar den 101a..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
fast 100 nya funktioner är bättre än inga nya, även om den saknar den 101a..

Jo, även 3 nya funktioner är bättre än inga, även om den nya telefonen har 101 nya funktioner, men att komma och påstå att den gamla kör senaste mjukvaran om den saknar 98 av dom nya funktionerna är ju lite magstarkt.

Då kan man ju med fördel använda sig av decimaler tex 4.1, 4.2, 4.3 och den nya med alla nya funktioner kan då starta på 5.0.

Men då skulle ju någon kunna göra ett diagram som visar att dom gamla lurarna inte kör senaste versionen :rolleyes:

Så länge kan man ju roa sig med att titta på det här diagrammet som visar hur många % av iPrylarna som verkligen kör senaste versionen

215599_600.jpeg

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är en Iphone det?
Absolut inte men kollar man retur/garanti/service diagrammen verkar Android ha mer problem än iOS. Det kan ju förstås bero på att de som tillverkar Android-lurar vet att det inte kan sälja lurarna dyrt och för att tjäna pengar måste de dra ner på kvalitén.

En Rolls Royce är inte ofelbar, men jag tror den är bättre än en Volvo ;)

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Jag har iPhone 4 idag, ska nog dock byta över till Android innan 2011 är slut. Men nu kan jag ju köra internetdelning till min iPad WiFi. Kan man köra internetdelning från en Android till en iPad?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är en Iphone det?

Min är faktiskt det.....hittills (nu lär den dö direCkt bara för att man yttrade sig :D ). Ett år och totalt strulfritt, och den nyttjas till allt från xbmcfjärr (modell fräsig med prat mot databasen i xbmc), spotify, bankärenden, tapatalk, ljudböcker, surf, gps, mail, runkeeper (när garminklockan glömts hemma) - etc.

Så den nyttjas, hårt, dagligen.

Frugans dock dog (svartnade helt) efter en vecka, reparerades och har sedan dess varit lika stabil den.

Andriod är kanon, svagheten är den enorma floran av modeller och ofrånkomligen inkompabilitet, läste någon artikel idag att andriod kostar företagen mer pga detta.

Skulle jag shoppa lur idag...blev det nog en 4S ändå, men man skulle snegla på de fräsigare andrioderna ändå, men backa ur i sista sekunden och prioritera strulfritt ägande. :hihi :arsele

/J

Jag har iPhone 4 idag, ska nog dock byta över till Android innan 2011 är slut. Men nu kan jag ju köra internetdelning till min iPad WiFi. Kan man köra internetdelning från en Android till en iPad?

Internetdelningen skapar en wifi-accesspunkt åt dig, det är oberoende av plattform. :) Se det som att du sätter upp en trådlös router.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Funkar på samma sätt som med en iphone fast osäker om du får gps signalerna från en Andriod.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...