Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag menar inget alls, det är en artikel, man läser och tar till sig den, om man vill. :)

OK, så ingen ståndpunkt på din egen kommentar?

Själv skulle jag kunna dra en slutsats av den artikeln att jag tyckte det var dåligt att endast 40% visade sig vara nöjda med sin uppgradering. (Fast där finns folk som annars hade sorterat mig i "Apple-fanboy-lådan" ;)

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--

Själv skulle jag kunna dra en slutsats av den artikeln att jag tyckte det var dåligt att endast 40% visade sig vara nöjda med sin uppgradering. (Fast där finns folk som anna rs hade sorterat mig i"Apple-fanboy-lådan" ;)

Det är väl ingen hemlighet att jag är android-användare (nu med nya galaxy nexus), tyckte bara det var en lite rolig undersökning. Jag är inte rabiat applemotståndare, hade planer på en 4s först faktiskt, tjejen har en vanlig 4'a som är helt ok.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Själv skulle jag kunna dra en slutsats av den artikeln att jag tyckte det var dåligt att endast 40% visade sig vara nöjda med sin uppgradering. (Fast där finns folk som annars hade sorterat mig i "Apple-fanboy-lådan" ;)

Väldigt många väntade sig en 5a, en helt ny grej, helt nytt formspråk, revolutionerande mjukvarunyheter osv.

Dom fick en hottad 4'a med Siri.

Det är nackdelen med att klappa på stora trumman om en nyhet utan att läcka vad som kan förväntas ungefär.
Risken är att förväntningarna skenar och folk blir besvikna.
Hade man istället läckt ut att 5'an dröjer, men att det kommer en förbättrad 4'a så länge hade inte hypen varit så stor.

Eller som min kompis på försäkringsbolaget sa "många slängde nog sin helförsäkrade 4'a i väggen helt i onödan" :D

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Väldigt många väntade sig en 5a, en helt ny grej, helt nytt formspråk, revolutionerande mjukvarunyheter osv. Det är nackdelen med att klappa på stora trumman om en nyhet utan att läcka vad som kan förväntas ungefär. Risken är att förväntningarna skenar och folk blir besvikna. Hade man istället läckt ut att 5'an dröjer, men att det kommer en förbättrad 4'a så länge hade inte hypen varit så stor.
Det är inte Apple som slår på stora trumman, det är media. Till skillnad från när någon Android-produkt ska lanseras finns det ett enormt intresse för Apples produktlanseringar.

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
Det är inte Apple som slår på stora trumman, det är media. Till skillnad från när någon Android-produkt ska lanseras finns det ett enormt intresse för Apples produktlanseringar.

Faktiskt brukar det vara Apple som slår på stora trumman... Det var ju en av Jobs starkaste sidor, att hypa produkter och skapa oöverträffade produktlanseringar oavsett om produkten var revolutionerande eller ej. Jag har precis skaffat mig en 4s efter att ha ägt några androider och jag gillar den för all sin enkelhet, precis det jag efterfrågade, men jag skulle tro att rent tekniskt är dom nya androiderna vassare, te x. Nexus 2:an

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Faktiskt brukar det vara Apple som slår på stora trumman... Det var ju en av Jobs starkaste sidor, att hypa produkter och skapa oöverträffade produktlanseringar oavsett om produkten var revolutionerande eller ej. Jag har precis skaffat mig en 4s efter att ha ägt några androider och jag gillar den för all sin enkelhet, precis det jag efterfrågade, men jag skulle tro att rent tekniskt är dom nya androiderna vassare, te x. Nexus 2:an
Håller inte riktigt med. Visst var Jobs en jäkel på att presentera produkter men de senaste åren har Apple bara behövt viska att de har något nytt på gång så har media gått bananas.

Vill man ha den senaste och hetaste hårdvaran är inte iPhone rätt väg att gå.

En äldre släkting visade stolt upp sin nya Samsung Galaxy S2 i helgen och det är riktigt kul eftersom personen i fråga inte ens kan skicka ett SMS :D

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Halloj gott folk!

Det har blivit så att jag lär skaffa ny nalle, med Android-OS såklart.

Vilken är skiten just nu? S2an börjar nästan kännas gammal nu, bör man vänta på någon ny eller är den fortfarande hållbar ett par år framöver?

Mvh J

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Halloj gott folk!

Vilken är skiten just nu? S2an börjar nästan kännas gammal nu, bör man vänta på någon ny eller är den fortfarande hållbar ett par år framöver?

Mvh J

skiten just nu är väl google nexus. eller samsung note om man är lagd åt det hållet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
skiten just nu är väl google nexus. eller samsung note om man är lagd åt det hållet.

S2 står sig hyfsat än, priset sjunker för det ryktas om en S3 snart.

Nexusen har ingen minneskortsplats, vilket jag ser som en nackdel.
Den har dock rätt mycket inbyggt.

HTC borde släppa något nytt snart.

Själv hoppas jag fortfarande på en tåligt telefon med modern hårdvara.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Halloj gott folk!

Mvh J

S2:an är en ruskigt bra telefon men Galaxy Nexus är väl hetare om man ska ha det senaste av det senaste. Det är faktiskt riktigt dåligt av Samsung att de fortfarande inte skickat ut en officiell Ice Cream Sandwich-uppdatering till S2:an, det borde var högsta prioritet. Å andra sidan, kommer den en S3 så finns risken att S2:an blir helt lämnad - eller ordentligt åsidosatt åtminstone.

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
S2an får Android 4 under första kvartalet, tillsammans med massa andra Galaxy mobiler och LG Optimus.
S2an är dock fortfarande snabbare än Nexus och kameran är lite av en besvikelse på nya flaggskeppet..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
S2:an är en ruskigt bra telefon men Galaxy Nexus är väl hetare om man ska ha det senaste av det senaste. Det är faktiskt riktigt dåligt av Samsung att de fortfarande inte skickat ut en officiell Ice Cream Sandwich-uppdatering till S2:an, det borde var högsta prioritet. Å andra sidan, kommer den en S3 så finns risken att S2:an blir helt lämnad - eller ordentligt åsidosatt åtminstone.

Inte så konstigt alls. När det kommer en ny android version får nya nexus luren ensamrätt ett tag. Det va samma när nexus s släptes.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...