Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har en HTC 3D EVO sedan i vintras och jag hatar skiten, den uppdaterar och synkar lite som den vill, nu har jag lyckats justerat den men, den fan ska uppdatera Tvitter varannan dagen och jag vill inte ha Tvitter som är på nått sett installerat på min lur och då försöker jag radera skiten plus en massa annat som, spel/börsnoteringar/nyheter/ och en massa skit som dessutom slösar på mitt batteri som knappt håller 1 dag.:mad:

Då har jag hört att man kan tömma boota om den via en dator, men där har jag vissa begränsningar i fråga om kunnande så har någon något förslag hur jag rensar den på en massa skit?
Tack på förhand

Hittade nått http://htcdev.com/bootloader men det är väl bara simkortet

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ingen aning om hur Android fungerar i detalj. Men kolla bakåt i tråden så hittar du hur man rootar olika modeller (dvs tar över kontrollen helt).

Angående batteriet så är det nog en ganska normal förbrukning för vilken smart phone som helst som du använder mycket.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Efter att fått en arbetslur i form av iPhone, så kan jag konstatera (åter igen - första gången var redan i mitten av 80-talet) att jag inte är en Apple-människa... :)

Allt är så jäkla låst och uppstyrt att man inte kan fixa till telefonen som den bör vara. Inga inställningar för vilka frekvensband som ska användas, inte pilla med EAP-metoder för wifi, inga modifierbara "hemskärmar", ingen swype på den i övrigt urusla sms-klienten osv... Ska man kunna ens göra något lite extra, så får man köra konfigurationsprogram på dator och trycka över konfigen. Inga filhanterare och SD-minnen.

Och varför i hela friden finns det så få appar? Allt väsentligt och kul man skulle vilja kunna göra, saknas. Det som väl finns är endera skitprogram eller kostar pengar. Ingen öppen marknad (ibland med annonser) som på Androids marknadsplatser (Google Play med flera).

Positivt är batteritiden med senaste iOS och så att det är "flat rate" på abonnemanget för både telefoni och bredband :D

Jaja...

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Då kan ju inte påstå att det finns för LITE Appar till iOS :7peta
Och vill du mäckla med den så kör ett JB.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Och den måste du ju roota så det är ju skit samma.

Måste man? :va

Kan inte påstå att jag har känt behovet än. Inte alls samma spärrar i telefonen default mot vad polaren har på sin Äppel-telefon där Steve och hans efterträdare har väldigt hårda krav på vad du får köra och inte får köra.

Skulle snarare säga att är du nöjd med en AjFån out-of-the-box så är det en bra telefon, men vill du ändå klydda så är nog Android ett bättre val för dig.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Och den måste du ju roota så det är ju skit samma.

Nja. Har kört android nu i ett halvår utan att behöva roota. Kan ändra och fixa det jag vill kunna göra.
Sen har IPhone en del saker som är bättre men möjligheterna att i originalutförande kunna fixa till saker man inte gillar är bättre på en Android (Utan JB eller Root)

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Kände och klämde lite på en polares Galaxy Nexus, blev änna lite köpsugen. Ni som lever med en sådan (om det finns), går det leva med storleken, den är ju inte direkt liten? Och den eviga frågan; batteritiden? Det beror naturligtvis på hur mycket man grejar med luren, men typiskt? En dag? En halv dag? Två dagar?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag har en. Går absolut att leva med storleken, ångrar ibland att jag inte skaffade en Note istället. Man vänjer sig grymt fort med storleken. Tjejens iphone4 känns...oanvändbar numer, som att gå tillbaka till en gammal nokia 3210. :)

Just batteritiden.
Jag laddar varje natt.
Såhär ser det ut just nu, som synes drar ju skärmen mest, inte helt oväntat kanske.
Screenshot4.jpg

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kände och klämde lite på en polares Galaxy Nexus, blev änna lite köpsugen. Ni som lever med en sådan (om det finns), går det leva med storleken, den är ju inte direkt liten? Och den eviga frågan; batteritiden? Det beror naturligtvis på hur mycket man grejar med luren, men typiskt? En dag? En halv dag? Två dagar?

Jag lever med en. Storleken är inga problem, batteritiden är ju sådär.. klarar en dag om jag inte använder den så mycket.. Sen har den lite hyss för sig som att starta om sig. Älskar telefonen dock! gick från en ip4 å det är lite som han innan skriver.. den känns så liten att det är konstigt nu i efterhand :gnissla

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Har också en Galaxy Nexus. Storleken är inget problem för mig men jag har oftast telefon i jackficka. Batteritiden är lite sådär, 3-4 dagar brukar jag klara mig om vid normalanvändning men använder man mycket så går det såklart snabbare fast det gäller väl dom flesta telefoner. Blev positivt överraskad av ICS som jag inte hade testat innan jag fick telefonen, tyckte det var klart smidigare än GB som jag kört en hel del, förvisso då helt "standard" Android utan respektive märkes pålägg så jag vet ju inte hur mycket av förbättringarna som Samsung lagt på.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Verkar som om ni är hyfsat nöjda alltså. Kanske får bli ett inköp och prova helt enkelt.
Tack för input.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nexusen är säkert kanon MEN hur tänkte de när det inte går att stoppa i mer minne? 16GB går åt rätt snabbt!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har också en Galaxy Nexus. Storleken är inget problem för mig men jag har oftast telefon i jackficka. Batteritiden är lite sådär, 3-4 dagar brukar jag klara mig om vid normalanvändning men använder man mycket så går det såklart snabbare fast det gäller väl dom flesta telefoner. Blev positivt överraskad av ICS som jag inte hade testat innan jag fick telefonen, tyckte det var klart smidigare än GB som jag kört en hel del, förvisso då helt "standard" Android utan respektive märkes pålägg så jag vet ju inte hur mycket av förbättringarna som Samsung lagt på.

3-4 dagar? :skrämd hur f-n klarar du det? haft igång min nu i 3 timmar och 40 min och har 83% kvar :gnissla

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur funkar andråid? Jag hajjar inte ett skit. Fick en Samsung som jag inte behöver men tänkte att man kunde fylla den med spel å greyer men jag vet inte hur man får in det i fånen från datorn.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...