Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Då var femman släppt, även om inte all spec. verkar finnas så är det ju intressant med en jämförelse. :)

434024845.png

Den är något lättare, vassare kamera i fram och har rundade hörn..

Men endast 4" skärm, inget stöd för 4G i Sverige och fortfarande ingen radio verkar lite tunnt 2012.

Hur kraftfull processorn är och batterikapaciteten vore intressant att få reda på.

Vad tycker folk?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Då var femman släppt, även om inte all spec. verkar finnas så är det ju intressant med en jämförelse. :)

434024845.png

Men endast 4" skärm, inget stöd för 4G i Sverige och fortfarande ingen radio verkar lite tunnt 2012.

Hur kraftfull processorn är och batterikapaciteten vore intressant att få reda på.

Vad tycker folk?

Håller med om bristerna där, Dessutom har den inte nfc. Däremot tycker jag den är snygg! Lätt och tunn.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..

434024845.png

Vad tycker folk?

Jag tycker det är roligt att de skrivit HD(720p) på iPhone5, men 1,9MP på Galaxy S3. Känns som iPhone5 har högre upplösning då.

720p är 1280x720, alltså 0,9MP. Alltså ungefär hälften av GS3:an.

iPhone4 har VGA upplösning, vilket alltså är 640x480, alltså 0,3MP

De skriver att iPhone5 har bluetooth 4.0 med A2DP, men på GS3 skriver de bara Bluetooth 4, utan att nämna att den också har stöd för A2DP.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det var dock en enkel procedur att slänga in yakjuxv eller vad den nu hette. Men sant det där med samsung, måtte dom aldrig mer få göra en nexus!

Enkel å enkel.. inge lust å tömma hela min telefon på alla inställningar och appar bara för att få den uppdaterad snabbare.. Nä må samsung aldrig få göra en nexus igen!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Jag tycker det här är det största problemet med Android - för mig personligen. Jag vill inte att Samsung eller HTC ska bestämma över mitt operativsystem, det ska tillverkaren av OS:et göra: Google. Den helt enorma fragmenteringen av Android gör det ju helt värdelöst för folk med lite äldre telefoner att veta om de kan köra appar eller spel och också extremt osäkert om man överhuvudtaget vill lägga pengar på att köpa nämnda appar eller spel. Jag sitter med en iPhone 3GS nu och jag vet precis vad jag kan köra och inte - uppdateringen till iOS6 gjorde dessutom telefonen lite snabbare så tanken att byta är ännu lite längre bort.

Det ser ju ut som att det finns hopp för det i och med Googles köp av Motorola Mobility men det lär ju ligga åtminstone två år framåt i tiden. Tills dess får man väl hoppas att övriga tillverkare skärper sig och slutar slänga med så sjukt mycket bloatware. Hårdvara är ju helt egalt när mjukvaran är flaskhalsen...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag tycker det här är det största problemet med Android - för mig personligen. Jag vill inte att Samsung eller HTC ska bestämma över mitt operativsystem, det ska tillverkaren av OS:et göra: Google. Den helt enorma fragmenteringen av Android gör det ju helt värdelöst för folk med lite äldre telefoner att veta om de kan köra appar eller spel och också extremt osäkert om man överhuvudtaget vill lägga pengar på att köpa nämnda appar eller spel. Jag sitter med en iPhone 3GS nu och jag vet precis vad jag kan köra och inte - uppdateringen till iOS6 gjorde dessutom telefonen lite snabbare så tanken att byta är ännu lite längre bort.

Det ser ju ut som att det finns hopp för det i och med Googles köp av Motorola Mobility men det lär ju ligga åtminstone två år framåt i tiden. Tills dess får man väl hoppas att övriga tillverkare skärper sig och slutar slänga med så sjukt mycket bloatware. Hårdvara är ju helt egalt när mjukvaran är flaskhalsen...

Finns ju alltid nexus serien som är bara det som google vill ha i oset.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Du är väl fortfarande beroende av att operatörerna levererar uppdateringen? Det är ju lite (en hel del) av problemet.

EDIT: Förutsatt att du vill ha din garanti kvar alltså.

Nexusen uppdateras av google så du behöver inte förlita dig på någon annan än google själva :tummenupp ( undantaget va senaste nexus som uppdaterades i sverige av samsung och vart därför en dryg månad sen )

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...