Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vänta, jag skrattar ihjäl mig. Perra är en sån som drar upp paddan på bussen för att kolla busstabellen.

Eller som drar upp paddan (som han behöver en extra vadderad väska för) när han skall visa en grej på google för polaren på stan.

Hahahahahahahahah!

PS. Min bärbara MSI är ungefär lika liten som din padda. den funkar med WiFi Hotspot och har lika lång batteritid som din padda. Under det året som gått har jag inte saknat din iPad (som ju är en stor variant av den telefon jag valt att inte köpa för den inte uppfyller mina krav) för att jag har en enhet som kan mer. Däremot kommer den plattan jag köper ha tangenbord, vara mindre än iPaden du har och ha funktionalitet som vida övervinner din iPad.

Men du, hur gick det nu med inlogget på banken? Widgets är sååååå kasst ;)
1. Jag åker helst inte kommunalt, av princip.
2. Jag har en app som är bättre än SLs sajt (bolaget vi åker med i storstan...)

3. Mina polare vill gärna se vad jag visar så de föredrar iPad, ja.

4. Du ska alltså ersätta din bärbara dator, som är mindre än en iPad (vilket jag starkt betvivlar), med en padda (när Google nu får tummen ur och släpper Honeycomb) som är ungefär som din bärbara dator?
Låter inte som en vettig lösning men är det en superliten bärbar dator du är ute efter kanske tangentbord är coolt :rolleyes:

5. Widgets har jag aldrig gillat, tog bort dem direkt från Vista. Mina bankkonton sköter jag från paddan eller den bärbara, inte från någon miniskärm.

Vi, du och jag Jens, använder våra "apparater" till olika saker och har olika behov. Jag har i princip helt slutat surfa på min iPhone eftersom paddan är så mycket bättre och behovet av att släpa med den bärbara datorn har nästan försvunnit. Du kunde ha insett samma sak om du köpt en iPad istället för att vänta 1(!) år på något som kanske kommer till våren ;)

Men det är kul att bråka lite :krama

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Kan man använda en iPhone som USB-minne förresten?
Nej, varför skulle man vilja det?
USB-minnen är ju nästan gratis nuförtiden :)
Kan man ändra ikontätheten på skärmen på en iPhone? Jag kör 5x5 nu med launcher pro plus, grymt bra!
Ja, men då måste man jailbrejka. Med en jailbrejkad iPhone verkar man kunna göra det mesta.
Hur många "hemskärmar" kan man ha på en iPhone? Har för mig att det bara är att lägga till i oändlighet vilket ju verkar himla trevligt.
Vad jag kan läsa mig till är max 11 st. Man kan gruppera appar i en folder som man döper till valfritt namn och som blir en egen ikon. Varje folder kan innehålla max 12 appar vilket ger 16 x 11 x 12 = 2112 appar.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Blir ni dåligt behandlade? På vilket sätt då?

Lång och tröttsam historia. Allt ifrån att man måste betala för att få testa sin app på en riktig lur istället för en emulerad; till att man får väldigt begränsad tillgång till hårdvaran.

Sen finns det ju bara ett sätt att sälja mjukvaran när den är klar.

Bara för att skumma lite på ytan.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lång och tröttsam historia. Allt ifrån att man måste betala för att få testa sin app på en riktig lur istället för en emulerad; till att man får väldigt begränsad tillgång till hårdvaran.

Sen finns det ju bara ett sätt att sälja mjukvaran när den är klar.

Bara för att skumma lite på ytan.

watch this, innan idag när jag skulle testa en nyskriven app så fick jag meddelandet att jag hade för många utvecklingsappar på luren redan, antal: 3 :huvet:huvet:huvet

glömde detta: när jag reggade mig för utvecklarkonto så fick jag själv höra av mig till dem efter ett tag för att se vad som hände, svaret: de visste inte ens att jag reggat mig.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
1. Jag åker helst inte kommunalt, av princip.
2. Jag har en app som är bättre än SLs sajt (bolaget vi åker med i storstan...)

3. Mina polare vill gärna se vad jag visar så de föredrar iPad, ja.

4. Du ska alltså ersätta din bärbara dator, som är mindre än en iPad (vilket jag starkt betvivlar), med en padda (när Google nu får tummen ur och släpper Honeycomb) som är ungefär som din bärbara dator?
Låter inte som en vettig lösning men är det en superliten bärbar dator du är ute efter kanske tangentbord är coolt :rolleyes:

5. Widgets har jag aldrig gillat, tog bort dem direkt från Vista. Mina bankkonton sköter jag från paddan eller den bärbara, inte från någon miniskärm.

Vi, du och jag Jens, använder våra "apparater" till olika saker och har olika behov. Jag har i princip helt slutat surfa på min iPhone eftersom paddan är så mycket bättre och behovet av att släpa med den bärbara datorn har nästan försvunnit. Du kunde ha insett samma sak om du köpt en iPad istället för att vänta 1(!) år på något som kanske kommer till våren ;)

Men det är kul att bråka lite :krama

Du hajar inte. Jag vistas utanför hemmet. Utanför hemmet är det grymt nördigt att bära runt på en extra väska för att visa en app som man knappat fram tredubbelt så krångligt för att widgets är förbjudet.

Dessutom skrev jag väl "ungefär lika liten"?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Snart kommer widgets på iphone med och då är det "amazing" i kubik ska ni se! :D Rekommenderar att de härmar www.folderorganizer.net och skippar ögongodiset med darrande mappar.
[YOUTUBE-ID]GXENPtUmH2k[/YOUTUBE-ID]
Måtte den här tråden aldrig dö! :yoparty

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Skrev att du prioriterar andra saker än jag. Det du anser vara bättre på en Androidlur är ointressant för mig. Vi gör olika val helt enkelt.
Men du och jag gör fel val Gustav medan Jens och Torkel har tillgång till allt som du och jag inte hajar att vi missar. Som att kunna ha 5 x 5 på hemskärmen eller visa klockan i text, så otroligt magiskt att det nästan blir blött i deras brallor :rolleyes:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Men du och jag gör fel val Gustav medan Jens och Torkel har tillgång till allt som du och jag inte hajar att vi missar. Som att kunna ha 5 x 5 på hemskärmen eller visa klockan i text, så otroligt magiskt att det nästan blir blött i deras brallor :rolleyes:
Nja, inte riktigt så magiskt :) Fast en läsbar kalender som widget kan väl knappast vara dåligt?
Som sagt, snart lanserar Apple med säkerhet widgetliknande "amazing living icons" och då kan du välja själv (alltid trevligt) ;)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Jag tycker det är så skönt att Perra skulle uppvisa tendenser till att tycka gott om kommunistiska metoder. När någon annan bestämmer allt åt en.

Fantastiskt kul när jag tänker på det. Kommu-Perra ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag tycker det är så skönt att Perra skulle uppvisa tendenser till att tycka gott om kommunistiska metoder. När någon annan bestämmer allt åt en.

Fantastiskt kul när jag tänker på det. Kommu-Perra ;)

Annars brukar ju open source-rörelsen ofta beskrivas som kommunistisk men du är väl inte så bekant med open source mer än att det betyder gratis i din värld. :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Annars brukar ju open source-rörelsen ofta beskrivas som kommunistisk men du är väl inte så bekant med open source mer än att det betyder gratis i din värld. :)
:D :tummenupp

Det Jens missar, antagligen medvetet, är att ingen är tvingad att köra iPhone/iPad. Det är ett val man gör för att man gillar produkter som är enkla och logiska att använda och som sällan eller aldrig ger några problem :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:D :tummenupp

Det Jens missar, antagligen medvetet, är att ingen är tvingad att köra iPhone/iPad. Det är ett val man gör för att man gillar produkter som är enkla och logiska att använda och som sällan eller aldrig ger några problem :)

Sällan eller aldrig.

Pyttsan.

Förresten, du har inte reagerat på min widget kontra klicka trycka logga in kolla, trycka-teori. Men det verkar som du använder inga funktioner. Jag har en gammal Nokia 3210 som du kan köpa av mig ;) :p

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Möjligheten att inte synca sina foton.
Tvärtom så är ju hanteringen av bilder det enda som är vettigt när det gäller att synca sin iPhone. Hade man fått upp hela innehållet i sin utforskare och kunnat dra över bilder, dokument, musik osv som om det varit vilken disk som helst hade det varit underbart.

Så har det varit på alla mina andra telefoner oavsett OS. Fungerar det så även med Android?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras