Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Eftersom jag hatar Jens så har den här tråden fått mig att hata Android ännu mer och att älska Apple mESt! :D

Citat från Nokias nya CEO i ett läckt PM som ni kanske redan har läst:
In 2008, Apple's market share in the $300+ price range was 25 percent; by 2010 it escalated to 61 percent. They are enjoying a tremendous growth trajectory with a 78 percent earnings growth year over year in Q4 2010. Apple demonstrated that if designed well, consumers would buy a high-priced phone with a great experience and developers would build applications. They changed the game, and today, Apple owns the high-end range.

The first iPhone shipped in 2007, and we still don't have a product that is close to their experience.

Eftersom jag är som en buddist (hatar ingen :tungan) så säger väl jag att HTC har lyckats väl. Dom tjänar nästan lika bra pengar/enhet och växer så det knakar.

Men Nokia känns väldigt 2002... Man ska inte jämföra Androidenheterna med Nokia..

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ett annat Nokiacitat:
"The first iPhone shipped in 2007, and we still don’t have a product that is close to their experience. Android came on the scene just over 2 years ago, and this week they took our leadership position in smartphone volumes. Unbelievable."

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
En av de största mobilmässorna hålls inom kort och då räknar man med att ca 200 nya Android-telefoner kommer att släppas. Apple lär skratta hela vägen till banken eftersom ingen av dessa 200 telefoner kommer att ha något som är direkt unikt och Apple kan fortsätta att ta bra betalt för en annan "upplevelse", oavsett om den är bättre eller inte.

Nokias CEO sa "Att gå över till Android är som att pissa på sig för att få lite värme. Det blir kallt efter ett tag" och jag tror faktiskt att han har rätt. Det Nokia behöver är något eget, som liknar iOS och Android, men som attraherar så väl användare som utvecklare.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En av de största mobilmässorna hålls inom kort och då räknar man med att ca 200 nya Android-telefoner kommer att släppas. Apple lär skratta hela vägen till banken eftersom ingen av dessa 200 telefoner kommer att ha något som är direkt unikt och Apple kan fortsätta att ta bra betalt för en annan "upplevelse", oavsett om den är bättre eller inte.

Nokias CEO sa "Att gå över till Android är som att pissa på sig för att få lite värme. Det blir kallt efter ett tag" och jag tror faktiskt att han har rätt. Det Nokia behöver är något eget, som liknar iOS och Android, men som attraherar så väl användare som utvecklare.

"inget som är direkt unikt". Ta inte i så du spricker, iPhone har inget direkt unikt själv.

Men PS-mobil, 3D-kamera och sånt slås ju lätt av videosamtal där båda parter måste vara anslutna till wifi och ha likadana enheter.

Lätt :rolleyes:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Ligger nått i det, tyvärr har väl mjukvaran aldrig varit nokias starka sida bara. Pratas om sammarbete med microsoft men win mobile 7 har ju inte direkt tagit världen med storm :gnissla

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
"inget som är direkt unikt". Ta inte i så du spricker, iPhone har inget direkt unikt själv.
Vad jag tror du missar lite Jens är att Apple var först ut med sin miljö (operativ, appar, butik osv) och att Android i princip är en kopia på samma koncept.

Men faktum kvarstår, Andriod gödslas det med och blir mer och mer en svensson-produkt för dem som inte har råd eller vill ha något mer exklusivt. Och kom inte och säg att det inte funkar, Apples produkter säljer som smör i solsken och det finns INGEN annan som bara kan kopiera deras operativ rakt av och lägga i sin hårdvara, som man kan med Android.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Vad jag tror du missar lite Jens är att Apple var först ut med sin miljö (operativ, appar, butik osv) och att Android i princip är en kopia på samma koncept.

Men faktum kvarstår, Andriod gödslas det med och blir mer och mer en svensson-produkt för dem som inte har råd eller vill ha något mer exklusivt. Och kom inte och säg att det inte funkar, Apples produkter säljer som smör i solsken och det finns INGEN annan som bara kan kopiera deras operativ rakt av och lägga i sin hårdvara, som man kan med Android.

Nu va inte apple först, de va bara mer rätt i tiden. Först va ju fortfarande Neonode :yoparty Det va faktiskt en grym telefon men på den tiden så va tekniken begränsande.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nu va inte apple först, de va bara mer rätt i tiden. Först va ju fortfarande Neonode :yoparty Det va faktiskt en grym telefon men på den tiden så va tekniken begränsande.
Och de hade en butik för appar och musik?

Den första iPhonen släpptes: 2007-06-29
Den första Android-luren släpptes: 2008-09-23

iTunes Store öppnade: 2003-04-28 (2007-09-xx för iPhone)
(iTunes) Appstore: 2008-07-11
Android-market öppnade: 2008-10-22

En del leder, andra följer... ;)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Och de hade en butik för appar och musik?

Den första iPhonen släpptes: 2007-06-29
Den första Android-luren släpptes: 2008-09-23

iTunes Store öppnade: 2003-04-28 (2007-09-xx för iPhone)
(iTunes) Appstore: 2008-07-11
Android-market öppnade: 2008-10-22

En del leder, andra följer... ;)

Nä va ingen appstore, men det fanns det ju inte när iphone släpptes heller. Fanns däremot möjlighet att ladda hem program via internet :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jepp.

Men såhär är det ju. Ingen kan lägga in Sense på sin enhet, förutom HTC.

Så Android är inte lika överallt heller. HTC tjänar nästan lika stora pengar / enhet som Apple. Det är imponerande.

En gång i tiden var europeiska bilar säkrast, nu är dom inte det per automatik längre.

Det är så enkelt att marknaden ändras, märken kommer och går. Du ska se att om några år är Android så totalt överlägset så det förslår, hos alla marknadsskikt.

Kreti och pleti köper dessutom "low budget Android devices", alltså billiga som inte är så snabba, medans det finns värstingar med. Konsumenten skiljer på dessa, då de kan olika mycket.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Om det är nån som vill sälja en nexus one till annat än fantasi pris, så skicka ett pm.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jäkla tjat om vem som var först med appar och skit. Gamla SE P1 kunde man ju instellara en hel del program på, bara att dra ner från lämplig sida. Men det räknas väl inte antar jag :rolleyes:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Vilken tramsig tråd, hade tänkt köpa ny lur men efter att ha läst allt det här tror jag att jag skiter i det.

Hade inte dom jädrarna lagt ner NMT hade jag köpt en G-Phone och varit yuppie-hårdast av allihop! :yoparty

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vilken tramsig tråd, hade tänkt köpa ny lur men efter att ha läst allt det här tror jag att jag skiter i det.

Hade inte dom jädrarna lagt ner NMT hade jag köpt en G-Phone och varit yuppie-hårdast av allihop! :yoparty

Jag har min Technophone PC107-3 kvar.

technophone_pc1071.jpg

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag vill att ni som bor i fruktträdgården (med elstaket) ser på detta:

Jag gillar Apples datorer och iPhonen med, men många saker retar mig, precis som ni retar er tillbaka.

Men idag skulle jag hjälpa en tjejkompis tanka hem en bok och suga in hennes iPhone innan en resa dom är på väg ut på.

På min Android hade jag tankat hem den och svept över den, klart.
Här fick jag tanka ner, göra om med något program för att iTunes skulle acceptera att jag inte handlat boken via Apple (så dom tjänar en slant till) och sen föra över den. 30 minuter förflutet kontra 5 minuter.

iTunes är den största buggen i hela fruktträdgården, det är så kasst!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras