Angående rookie 1000 Knutstorp

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
botten

vi i botten har det faktiskt likadant o det e litta paj men annerlunde..,,,det ja reagera framför allt på att man bara fixar en dag innan allt??????
Jag håller med!
Livsfarligt att gå direkt på kval. Jag har kört banan en gång. Ska jag gå ut och ladda fullt direkt så kan ni beställa en ambulans direkt... :näsblod

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fast då måste man bullra 1 timme till varje dag.
Kapa 5 minuter på alla kval, någon minut mellan kvalen och 1-2 varv per race. Vips så har du 1 timme utan problem.

Om det stämmer att Rookie-klasserna ska betala 1.800:- för en dag borde det betyda att de som tävlar 2 dagar betalar det dubbla = 3600:-
Är det så, ni som fått TR och vet?

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Kapa 5 minuter på alla kval, någon minut mellan kvalen och 1-2 varv per race. Vips så har du 1 timme utan problem.

Om det stämmer att Rookie-klasserna ska betala 1.800:- för en dag borde det betyda att de som tävlar 2 dagar betalar det dubbla = 3600:-
SM-klasserna betalar 2100.
Fyra suportklasser denna deltävling men endast två som drabbas.:zpy

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09

Låter kanon. Jag är inte heller intresserad av att bara köra en dag.
300 kr i skillnad mellan att köra en dag och att köra i tre dagar.

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Vi har endast tillgång till banan Fr, Lö och Sö, önskemål att köra dubbla race i år är prioriterat, har någon ett förslag på ett bättre schema som gör alla klasser/förare nöjda så får ni gärna posta det.

Var nu konstruktiva :)

Ta bort andra rookie 1000 kvalet så att det blir ett längre kval.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003

Lutar åt att jag stannar hemma... Livsfarligt enligt mig och dyrt!

Ta bort andra rookie 1000 kvalet så att det blir ett längre kval.

Blir inte bättre av det tycker jag. 2 kval är bättre än ett långt.

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Inte så lätt å vara konstruktiv med dessa förutsättningar:huvet

Har för mig att Arc körde ett kval för rookieklasserna å körde efter resultat från race 1 till race 2, rätta mig om jag har fel:rolleyes:

Om man tar bort kval två för rookie klasserna å kör samma upplägg som Arc å i stället tar denna tid till tex två kortare träningspass var innan kvalet kan vara ett alternativ???

Självklart hade So upplägget varit det bästa, men om detta inte går och om man måste köra dubbla race kanske detta kan funka:)

M V H

Håller med om det inte går att göra på annat sätt använd race 1 som kval
till race 2 och ordna ett träningspass före första kval.
Borde vara olagligt med kval utan träningsmöjligheter för mig känns det som
kraschfest som schemat ser ut idag.
Det skulle förmodligen skilja 10-15 sekunder eller kanske mer mellan förare
första kval.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Helt sanslöst!
Finns ju inte en chans att jag sitter och trälar ner till Knutstorp från Stockholm på Torsdag eftermiddag/kväll/natt för att köra endast fredagen och sedan hem igen, ALDRIG!

Jag som många andra här hade faktiskt sett framemot även denna tävling!

Det måste ju gå att få tillstånd för 1timmes buller till.

Kostnaden sen som tas upp här, 1800:- för oss i Rookie för 1 dag, och 2100:- för SM FÖR 3 DAGAR!
Ett skämt!!

Hur löstes det förra året egentligen då??? Då körde vi ju flera dagar OCH SM var även de där!

Om det inte redan framgått, FAAN VA SUR JAG BLIR!

// Niklas Burnert som hoppats på att få köra Knutstorp iår igen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har inte sett TR men jag antar att de som kör lördag och söndag betalar 2100:- för det och sedan tillkommer en träningsavgift för fredagen, så brukar det vara.

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Har inte sett TR men jag antar att de som kör lördag och söndag betalar 2100:- för det och sedan tillkommer en träningsavgift för fredagen, så brukar det vara.

Jag kör väl i en supportklass, så vad jag förstår betalar jag också 1800:va.
Jag tycker personligen att man ska köra enligt det gamla upplägget.

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Rookie-träningen på Anderstorp kostade inte extra trots att den gick av stapeln dagen innan race.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Kanske helt enkelt köra gamla upplägget om det inte finns utrymme för det nya upplägget. (Som Farfar menar)
Hur svårt ska det vara?

(Jag kom på mig själv med varför det funka förra året)....

Rookie-träningen på Anderstorp kostade inte extra trots att den gick av stapeln dagen innan race.

Fast i det här fallet så spelar det ju ingen roll alltså...
Skulle de lägga träningen på Torsdagkvällen så måste jag ju ta ledigt även hela torsdagen och då blir ju allt ännu dyrare dessutom .

Nej, självklart så ska inte allt anpassas efter mig, men jag reflekterar ut efter mina egna åsikter och uppfattningar här.

//Niklas

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Om man gör såhär då?

Fredag 7 augusti 2009
09:00-09:25 Rookie 600 Träning
09:35-10:00 Rookie 1000 Träning
10:10-10:35 125GP/250GP Friträning
10:45-11:10 Superbike Challenge Friträning
11:20-11:45 Rookie 600 Kval
11:50-12:45 Lunch
13:00-13:25 Rookie 1000 Kval
13:35-14:00 Superstock 600 Friträning
14:10-14:35 Rookie 600 Race 1, 18 varv
14:45-15:10 Rookie 1000 Race 1, 18 varv
15:20-15:45 125 Junior Friträning
15:55-16:20 Rookie 600 Race 2. 18 varv
16:30-16:55 Rookie 1000 Race 2. 18 varv

Bästa varvtiderna i race 1 blir startgridden i race 2 för Rookie.

Maila till TL hans@mbracesupport.se om ni har synpunkterförslag på schemat, kom dock ihåg att vara saklig och ge konstruktiva förslag.

Har ni bra ideer så lyssnar Hans gärna på det.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag kör väl i en supportklass, så vad jag förstår betalar jag också 1800 :va
Ja, det är en supportklass men ni kör i en cup av någotslag och har så att säga förtur före Rookie-klasserna.

De som kör i en klass med race på lördag och söndag ska betala 2100:-, vilket får ses som ett kap i förhållande till vad de som ska köra på fredagen får betala.

Jag gillar upplägget med dubbla race, ett på lördagen och ett på söndagen, men både ARC och HMS verkar i sin iver att kopiera de andra arrangörerna helt ha tappat rim och reson.

Om man gör såhär då?
1 timme och 20 minuter mellan 2 race? Då hinner däckvärmarna på de nya däcken, som en del lär vilja lägga på, hinna sitta på i 30 minuter eller något sånt....

Nej, skrota upplägget med rookisarna på fredagen och fixa till schemat enligt samma mall som SO har.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ja, det är en supportklass men ni kör i en cup av någotslag och har så att säga förtur före Rookie-klasserna.

De som kör i en klass med race på lördag och söndag ska betala 2100:-, vilket får ses som ett kap i förhållande till vad de som ska köra på fredagen får betala.

Jag gillar upplägget med dubbla race, ett på lördagen och ett på söndagen, men både ARC och HMS verkar i sin iver att kopiera de andra arrangörerna helt ha tappat rim och reson.

1 timme och 20 minuter mellan 2 race? Då hinner däckvärmarna på de nya däcken, som en del lär vilja lägga på, hinna sitta på i 30 minuter eller något sånt....

Nej, skrota upplägget med rookisarna på fredagen och fixa till schemat enligt samma mall som SO har.
Maila Hans då så får vi se vad han tycker, att tomgångsgnälla i denna tråd hjälper inte mycket, gå till källan istället och var saklig.

:tungan

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Ja, Sandstream då som tycker om att argumentera för detta, vänligen skriv sakligt och med förslag till Herr Hans!
Du kan skriva under med mitt namn oxå, för jag vill ha träning på fredagen och race på lör/sön.

//Niklas Burnert

Hellrider

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
Inte nu lägre!
Ja, Sandstream då som tycker om att argumentera för detta, vänligen skriv sakligt och med förslag till Herr Hans!
Du kan skriva under med mitt namn oxå, för jag vill ha träning på fredagen och race på lör/sön.

//Niklas Burnert

Precis, det måste läggas in nån slags protest angående upplägget:mad:

Ska det vara dubbla race bör det vara enl SO upplägget tycker jag.
Annars föredrar jag det gamla med träning två kval å ett race
Är ju dömt att misslyckas med kval direkt på morronen utan att känna på banan innan:huvet

/Linus

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...