Pelle B
Ny medlem
Däremot ställer jag mig väldigt tveksam till att subventionerna elitförare (de som enligt Pelle B tar sin sport på allvar till skillnad från dig och mig) som i många fall har mer pengar än vad rookisarna har.
Titta på vilken annan idrott som helst, pririterar vi inte toppen och juniorerna kan vi ju lika gärna sluta att kalle det seriös tävlingsverksamhet. Förstår inte heller vad du fått ifrån att elitåkare har mer pengar snarare tvärtom. Däremot lägger de flesta ner varenda krona de har och lägger sedan ner allt tid under vinterhalvåret att ragga sponsorer för att kunna fortsätta att jaga säsongen därpå. Det är precis detta jag menar, en seriöst satsande förare lägger focus på tävlingen istället för att sitta framför datorn och spy galla över alla som försöker arrangera de evengemang som gör att de kan fortsätta tävla för att det inte passar just dem. Rookieklasserna ÄR en instegsklass, och för en del nybörjare kan det väl rent av vara bra att slippa investera i husvagnar och racingbussar innan man vet att man vill slänga alla pengar i denna bottenlösa racingbrunn. Och glöm inte heller att DETTA ÄR TÄVLINGAR inte träningar, finns det träning i anslutning till tävlingen är väl det bra, finns det inte vore det väl smart att träna på banan någon gång innan, på en vanlig TRÄNING ELLER BANDAG. Annars kan man väl lika gärna ta tävlingen som träning eftersom det är det man är i behov av.
Och barn kostar pengar...=)
Nääe, men varför inte låta dom köra på Fredagen då?
De är ju lika mycket supportklass som vi är...
Tror du att vi någon gång kommer få fram förare i världstoppen om vi inte ger dem möjlighet att träna/tävla med de bästa vi har och ta lärdom av dessa?
Att låta dem se upp till Rookieklasserna istället för SM-förarna låter väl knappast logiskt?
Last edited: