Annonsör hotar Bike

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
om jag startar min egen tidning/magasin, så är det ju knappast för att låta någon annan diktera vad innehållet ska vara. och hur det ska utformas.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Vill inte att fel företag ska få skit, så jag lägger upp en bild på företagets logga. I detta fall Lelles mc.
 

Bifogat

  • Lelles logga.JPG
    Lelles logga.JPG
    21.9 KB · Visningar: 194

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det där tjafset om att -Kunden har alltid rätt är bara skitsnack
Det handlar om tillgång och efterfrågan.

Är efterfrågan tillräckligt hög skiter vi i jobbiga kunder.
Är tillgången för hög slickar vi vilket arsle som helst.

MEN, det kommer en ny generation som faktiskt ställer en del moraliska frågor vi äldre aldrig funderat över och som är beredda att ta konsekvensen av sitt aktiva val.

Annars skulle vi ju naturligtvis satsa alla pensionspengar i vapenföretag och drogkarteller.

döh...är du allvarlig? :confused: :confused:

"Kunden har alltid rätt" ska självfallet inte tolkas bokstavligt, det är en attityd, ett mindset. Din rätt trista inställning funkar möjligen kommersiellt ett tag OM du kränger grejor som alla måste ha och bara kan köpa dom hos dig...och hur många företagare har det så?

I lite mer kvalificerad försäljning kan din "jobbiga" kund (vad är det? En som ställer för många frågor? :va ) som du dissar i uppgång (skiter i att svara på mail, återkommer inte till kunden trots att du lovat det mm) kan mkt väl visa sig vara den som på sikt lyfter bolaget till nya höjder.

Och det arsle till kund du slickar så desperat när telefonerna tystnat kan mkt väl visa sig vara en av dom du faktiskt borde undvikit...en som klagar på allt, alltid tycker du är för dyr etc och sammantaget tar mer tid och energi än han handlar för.
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det är väl jag som är kunden?
Jag vill inte köpa grejer från en korrupt annonsör som tycker att en tidning skall ge bra betyg för att han betalar feta stash för att få ut sin annons.

Fram med bra grejer så köper jag dom.
Säljer du dåliga grejer.... fram med bättre.

Det är JAG som är kunden.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Fan Ullis...
Jag som hoppades! :D
Nä då men visst fasen känner jag igen den där loggan!
Nånstans har jag nått papper med den loggan på!

Jag tycker jag känner igen den från Mc-folket, men jag kan givet ha fel. De lär ju inte annonsera hos Bike, så då lär ju den aktuella annonsören annonsera hos Mc-folket. Eller nåt :va

Shit, jag tror jag precis kom på vilka de är :skrämd
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Någon skrev tidigare att Knox ryggskydd sågats i Bike-testet...Importör för Knox i Sverige är MC-Boden vid Lindhagensplan (enl. Knox-siten). Så... http://www.held.se/malaren_runt_05/1006.jpg ...är det samma logga?

Enligt mig, ja.
http://www.held.se/malaren_runt_05/1001.jpg
http://www.held.se/malaren_runt_05/1017.jpg
men de verkar också ha varit kompisar förr:
http://www.held.se/mc_massan_2005_gbg/109.jpg :tungan

Kommer inte lita till "Ryggskyddsexperten" igen när de vill få sina produkter uppskrivna m.h.a. påhopp, hot och påtryckningar :mad: Det är kanske sin sak när företag vill kränga 99-oktanig hokuspokus soppa, men när de säljer skyddsutrustning som hjälmar och ryggskydd är det f-n viktigt med konsumenttester som är att lita på!

Har ögnat igenom många gamla tidningar, många butiker har en tecknad gubbe i integralhjälm som logga - men bara denna matchar.
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
om vi kommer fram till vem det är, kan vi ju alltid samlas i ett GRYMT STORT HOJ GÄNG och göra en fuck you burnout!
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Hehe....Vad vinner jag?
Ett nytt ryggskydd, kommer ett rek-brev på posten och sen är det bara åka ned till Fridhem och hämta...

om vi kommer fram till vem det är
Du bor ju i Stockholm, ta med digitalkameran och kör förbi ryggskyddsexperten och plåta loggan - enligt gatubilderna på hitta.se så har de samma skylt som 2005.
 
Last edited:

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
dom måste ju skickat det från fridhemsplan. undra om jag ska gå förbi på vägen till middagen och fota?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top