Annonsör hotar Bike

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
issi har ju redan publicerat, men om det finns tvivel...:tuttar
 

Bifogat

  • boden2.jpg
    boden2.jpg
    52.2 KB · Visningar: 121

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
bara för att tillägga, vem fan handlar av en kombinerad mc/fyrverkerifirma...är ju fan inte sant.


men vad vet jag....:tuttar
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Vad BIKE skrev.

Bike skrev en utvärdering av diverse personlig utrustning som de själva har använt under lång tid (typ några tusen mil)

Vad som skrevs om Knox Contour ryggskydd.

Knox Contour, otympligt men täcker mycket.

Ett ryggskydd som formar sig efter ryggens konturer. Passformen är bra och materialet mjukt så några skavsår blir det inte. Däremot är skyddet ganska tjockt och därmed blir det varmt trots att materialet sägs vara "kylande".
Contour är brett och högt draget vid axlar och sida vilket är bra men svårt att få plats med under ett tajt raceställ men trots storleken stannar vikten på lätta 600 gram. Vid bankörning i stekande hetta blir det svettigt men vid normal körning i nordiskt klimat värmer det skönt, vilket självklart har sina fördelar. Däremot har vi haft flera av dessa på redaktionen som tappat fästet i kardborren snabbt.

Provat av: Magnus Johansson
Pris: 1595 kronor
Webb: www.planet-knox.com
PLUS Mjukt och skönt
MINUS Varmt och tjockt
BETYG 2 av 5
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Så illa tycker jag inte att dom sågade Knox-skyddet.
Jag tror att det är ett hyggligt skydd, Knox gör bra produkter och är oem-leverantörer till fler mc-kläders tillverkare.
Det som verkar dåligt är att man blir varm i det och gör ju inte säkerheten sämre i alla fall. Tycker inte ni som använder det behöver oroa er.
Sälvklart ska Bike fortsätta testa som dom gör nu.
Mina 2 cents...

.
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Vad BIKE skrev.

Om detta är det enda som gjorde att dom blev upprörda så hoppas jag verkligen att folk bojkottar dom. Knox må vara ett bra ryggskydd, men köp det av någon annan än mc-bolaget i så fall!

Jag kommer i varje fall aldrig köpa något där (inte för att jag gjort det hittills iofs)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hmm. Man kanske ska skicka ett mail till MC-boden och gratulera och länka hit? Haha
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Om detta är det enda som gjorde att dom blev upprörda så hoppas jag verkligen att folk bojkottar dom. Knox må vara ett bra ryggskydd, men köp det av någon annan än mc-bolaget i så fall!

Jag kommer i varje fall aldrig köpa något där (inte för att jag gjort det hittills iofs)

Jupp, det var allt som stog i tidningen. Verkar som en del aldrig växer ur sandlådestadiet.
 

Dawe

Guest
Här råder det lynch stämning ser jag. Huvudsaken är ju att någon hängs. Sen om den är skyldig eller om det begåtts något brott spelar ju mindre roll eller hur?
Är ni säkra på att det är Mc boden som skrivit det?
Skall man döma någon utan att han får förklara sig?
Vad är brottet? Jag kan inte se något hot om att sluta annonsera i ur klippet. Kan bara tolka det som att han tycker att bike felaktigt dömt ut hans produkt.
Varför publiceras inte hela brevet?
Är det en dålig produkt?

Jag tycker ni skall fråga er varför Bike gör så här och om inte ni reagerar precis som Bike vill att ni skall reagera.
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Om detta är det enda som gjorde att dom blev upprörda så hoppas jag verkligen att folk bojkottar dom. Knox må vara ett bra ryggskydd, men köp det av någon annan än mc-bolaget i så fall!

Jag kommer i varje fall aldrig köpa något där (inte för att jag gjort det hittills iofs)

Ofantligt fånigt inlägg...:tungan

Ska övrig personal lida för att en lätt verklighetsfrånvänd chef gör en korkad handling? Personal som förövrigt är jäkligt hjälpsam och trevlig.:)

Så innan du bojkottar, åk dit och kolla snacka lite... personalen är lika förvånade och förtvivlade över det som inträffat. Eller bojkott och bojkott, har du aldrig handlat där tidigare så det skulle ju bli oerhört kännbart för dem med en bojkott från dig... :pannkyss
 
Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Detta är ingen verklighet

Först och främst
Det som händer på internet är inte objektivt, bara en illusion av ett pseudotillstånd. Sådant som sanning och objektivitet försvinner då man loggar in på nätet. :tummenupp

Men om vi bortser från det:

Men exakt hur skulle dom kunna förklara detta agerandet på mc-företaget?

Att utöva påtryckningar på en tidning som bedriver pressfrihet enligt grundlagen är hur man än vänder på det, in och ut, upp och ned, rent vidrigt.
(Det synes migh, i all min okunnighet, som om NÅGON på mc-firman skall ge en offentlig ursäkt till bike)
Men jag ska sätta på en kopp kaffe och invänta följetongens fortsättning...
:D
 
Last edited:

Dawe

Guest
Först och främst
Det som händer på internet är inte objektivt, bara en illusion av ett pseudotillstånd. Sådant som sanning och objektivitet försvinner då man loggar in på nätet. :tummenupp

Men om vi bortser från det:

Men exakt hur skulle dom kunna förklara detta agerandet på mc-boden?

Att utöva påtryckningar på en tidning som bedriver pressfrihet enligt grundlagen är hur man än vänder på det, in och ut, upp och ned, rent vidrigt.
(Det synes migh, i all min okunnighet, som om NÅGON på mc-bolaget skall ge en offentlig ursäkt till bike)
Men jag ska sätta på en kopp kaffe och invänta följetongens fortsättning...
:D

Kan inte se några "påtryckningar" i urklippet.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Kan inte se några "påtryckningar" i urklippet.
Det var så bike uppfattade det, det är deras ord jag använder. Jag själv anser att det är skrivet i syfte om att få tidningen till att ändra sina omdömen. Det är andemeningen...
Mycket klantigt gjort, inget allvarligt om dom sansar sig och ber om ursäkt.
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Ofantligt fånigt inlägg...:tungan

Ptja, visst. jag är inte kund idag. men skulle kunna bli det i morgon, speciellt som jag har 10 minuter till affären om jag tar en långsam promenad.

Varför tycker jag att man ska bojkotta? Därför att jag tycker inte man beter sig på det sättet som brevskrivaren gjort (nej, jag har inte läst hela och kan inte döma ut dom 100%). Men skickar man ett rekommenderat brev till någon så är det mer än överlagt, och det lilla som bike la ut räcker för att jag ska döma ut dom.

Det finns som sagt andra som vill kan ge mig bra service utan att skicka klagobrev till en tidning som dom annonserat i. Och har jag alternativet att välja vart jag ska lägga mina surt förvärvade pengar så blir det inte hos mc-boden i varje fall!

Sen respekterar jag din åsikt till fullo! Tjo! :tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Att Bike agerar mycket klandervärt i den fråga tråden ursprungligen handlade om. Det framgår av mina två första inlägg. Resten är klargöranden.

Dr."Bike"? Nu förstår jag varför du försvarar dem! Är ni i maskopi :mad: :D

Fan - du kom på det! :brinnerup
:D

Jodå jag förstod vad du menade (tror jag) men icke förty... jag utvecklade bara en tanke (din) och det var inget som helst angrepp på dig.
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Sen respekterar jag din åsikt till fullo! Tjo! :tummenupp

Och jag din...:)

Men sen så vill jag också förtydliga att jag inte på något sätt försvarar någon parts handling, snarare tvärt om. Synd bara att oskyldiga kommer bli drabbade av detta.

Å andra sidan, hade detta hanterats bakom lyckta dörrar, vad skulle vi diskuterat då..? Ducati mot resten av världen, eller kanske till och med vilken hoj som är bäst??? :D

Excentriska affärsinnehavare kommer alltid att finnas. De må ha bra produkter eller mindre bra produkter. Bra diskussionsämnen skapar de iallafall. :tummenupp
 
Last edited:

Draken

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Nära Barkarby lekplats
Hoj
Hjälp!!! Vilken ska jag välja!?!?!
bara för att tillägga, vem fan handlar av en kombinerad mc/fyrverkerifirma...är ju fan inte sant.


men vad vet jag....:tuttar


Hmmm tja du vem vet?!?! Har du någon gång handlat på Mc-Varuhuset? De har sålt fyrverkerier under många år, men jag vet inte om de gör det nu dock.

Det är ganska smart att sälja fyrverkerier då det inte är någon stormande MC-säsong med massa trevliga inkomster under vintern... :tungan
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Ska ni skriva inlägg i denna "hänga-ut-en-dålig-butik" tråd så se för bövelen till att inte blanda in fel bolag!!! Har ni sådant stor intresse i att engagera er så bör det väl ligga i erat intresse att träffa rätt! Mycket irriterande!

Det handlar Inte om Mc Bolaget !.




:mad:
 
Last edited:

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Från Mc-boden:

****
KNOX, världsledande i kroppsskydd
I över 20 år har Knox designers varit i fronten för olika kroppsskydd för motorcyklister. Knox skydd används av de ledande producenterna av säkerhetskläder. Knox var först i världen att CE-godkänna ett ryggskydd. Knox är redo att möta de nya säkerhetsutmaningarna 2007 med alla sina skydd. Knox är en av de få som har ryggskydd godkända enligt den hårdaste CE-standarden EN1621-2 Level 2. Knox har inte bara skydd, dom tillverkar även avancerade underställ Cold Killers och smarta ryggsäckar som gör att Du kan åka mil efter mil utan att bli trött.
****
Smarta ryggsäckar också!!!
Hur fungerar de? Känner de av att föraren är trött och sänder ut elektriska impulser så att föraren genast blir pigg eller vecklar den ut en inbyggd madrass så att man kan stanna och vila lite intill vägen?? :va :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top