Annonsör hotar Bike

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ska ni skriva inlägg i denna "hänga-ut-en-dålig-butik" tråd så se för bövelen till att inte blanda in fel bolag!!! Har ni sådant stor intresse i att engagera er så bör det väl ligga i erat intresse att träffa rätt! Mycket irriterande!

Det handlar Inte om Mc Bolaget !.

:mad:

Det är bara en ( 1 st ) som skrivit fel, PMá honom ist eller bara ignorera felet som alla andra gjort som inte orkar skriva ett inlägg om hans felskrivning.

sandstream

Guest
Det är bara en ( 1 st ) som skrivit fel, PMá honom ist eller bara ignorera felet som alla andra gjort som inte orkar skriva ett inlägg om hans felskrivning.
Nej, det är 2 st som skrivit fel ;)
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3015512&postcount=106
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3015605&postcount=112

För övrigt stämmer texten som Bike skrev om ryggskyddet bra in på mitt Halvarsson som de utsåg till testvinnare för några år sedan. Varmt och usel kardborre.

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Det här snacket om att kunden ALLTID har rätt..
Driv det till allmäna reklamationsnämnden då som är till för BÅDAS parter.
Finns fall inom allehanda brancher där kunden inte fått rätt

så var är kunden har alltid rätt..fast klart losar kunden där så har ju giiiivetvis allmäna reklamationsnämnden gjort fel och är sopor..ja så måste det ju vara för jag som kund kan ju aldrig ha fel!!!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tänk om samma journalistik gick att finna inom svenska biltidningar, då kanske man skulle behöva köpa tidningen för att få veta att Volvo är bäst, nu är dom så jävla mutade av volvo så att dom skriver det direkt på framsidan så att även dom som inte köper tidningen ska få veta det.

Jag står upp för Bike här, dom har inte pekat ut någon, däremot har dom kanske medvetet gjort det möjligt att ta reda på

Ronkeroo

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Honda
Från Mc-boden:

.......Knox har inte bara skydd, dom tillverkar även avancerade underställ Cold Killers och smarta ryggsäckar som gör att Du kan åka mil efter mil utan att bli trött.
Smarta ryggsäckar också!!!
Hur fungerar de? Känner de av att föraren är trött och sänder ut elektriska impulser så att föraren genast blir pigg eller vecklar den ut en inbyggd madrass så att man kan stanna och vila lite intill vägen?? :va :D

Jaaha.
Nu letar man febrilt efter fel, allt för att dra dom i skiten och själv visa hur bra/smart man är. Letar man riktigt noga kan man nog hitta både särskrivningar, syftningsfel och annat mysigt man kan gotta sig åt.

En "smart" ryggsäck (för mig) är en rygga med "smarta" genomtänkt(a) lösningar / utformning. Som till skillnad från den "osmarta" ryggan (typ den jag bar i lumpen på 80-talet) som inte är något som man vill/orkar bära särskilt länge.

Så en "smart" rygga gör nog att man orkar bära den längre, och på detta vis inte bli trött så fort. Och då kan orkar man köra längre.

Last edited:

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jag kan egentligen inte annat än hålla med någon tidigare skribent i åsikten att berört bolag borde få möjligheten att försvara sig. Vad sägs om att dra iväg ett mail till MC-boden, och ombeda dessa att skriva sin version. Jag tror förvisso inte att detta kommer att ske, tror att de inser att de trampat i klaveret ordentligt, och håller låg profil ett tag. Men det finns faktiskt en möjlighet (även om sannolikheten är minimal) att det som Bike publicerat är helt tagit ur sin kontext, och därför ger en missvisande bild.
Framförallt skulle sporthoj.com framstå som ett seriöst forum som ger alla en möjlighet att bemöta kritik.

Sedan kan jag ju inte sticka under stol med det faktum att jag är förbannat nyfiken på vad puckot som skrev brevet har för motivering...

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Om jag har läst allt rätt så är KNOX Contour ett väldigt bra ryggskydd om man ser till hur det fungerar som skydd och passform.
Problemet verkar vara att det blir varmt och att kardborren blir utsliten fort.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tänk om samma journalistik gick att finna inom svenska biltidningar, då kanske man skulle behöva köpa tidningen för att få veta att Volvo är bäst, nu är dom så jävla mutade av volvo så att dom skriver det direkt på framsidan så att även dom som inte köper tidningen ska få veta det.

Jag står upp för Bike här, dom har inte pekat ut någon, däremot har dom kanske medvetet gjort det möjligt att ta reda på
Men du, Bike hänger ut en liten skitannonsör och motiverar det med att de inte låter sig påverkas. Och ur det förhållandet drar du slutsatsen att det verkligen förhåller sig på det sättet.

Men man får väl skilja på tidningens marknadsföring och deras redaktionella material. Detta är marknadsföring. Deras heder avgörs av det som skrivs i tidningen - inte av deras påståenden om saken.

Annonsören var korkad. Han borde fattat att han är för liten för att kunna ställa såna krav. Han borde också fattat att det inte är så man gör. Vem trodde han egentligen att han var, presstalesmannen på Honda Sverige? Fast denne skulle så klart aldrig gå så klumpigt till väga...

Den här händelsen säger absolut ingenting om Bikes journalistiska heder. Därmed inte sagt att den är låg. Det här är ett reklamjippo på en kunds bekostnad.

Edit: övertolkningarna av "kunden har alltid rätt" är ganska konstiga. Det begriper väl alla att kunden inte bokstavligt talat alltid har rätt. Det handlar om ett grundläggande förhållningssätt.

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Edit: övertolkningarna av "kunden har alltid rätt" är ganska konstiga. Det begriper väl alla att kunden inte bokstavligt talat alltid har rätt. Det handlar om ett grundläggande förhållningssätt.

Jo men tyvärr finns det väldigt många klothuven som tar det bokstavligt, offtast de kunder som alltid har fel.:D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jo men tyvärr finns det väldigt många klothuven som tar det bokstavligt, offtast de kunder som alltid har fel.:D
Haha, ja man råkar ju ut för en del konstiga föreställningar och därmed följande krav :D

Draken

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Hjälp!!! Vilken ska jag välja!?!?!
Jag kan egentligen inte annat än hålla med någon tidigare skribent i åsikten att berört bolag borde få möjligheten att försvara sig. Vad sägs om att dra iväg ett mail till MC-boden, och ombeda dessa att skriva sin version. Jag tror förvisso inte att detta kommer att ske, tror att de inser att de trampat i klaveret ordentligt, och håller låg profil ett tag. Men det finns faktiskt en möjlighet (även om sannolikheten är minimal) att det som Bike publicerat är helt tagit ur sin kontext, och därför ger en missvisande bild.
Framförallt skulle sporthoj.com framstå som ett seriöst forum som ger alla en möjlighet att bemöta kritik.

Sedan kan jag ju inte sticka under stol med det faktum att jag är förbannat nyfiken på vad puckot som skrev brevet har för motivering...

Hm... MC-Bodens personal med undantag för skribenten själv är ordentligt medvetna om kritiken. :huvet
Den låga profilen kan faktiskt bero på att skribenten är ovetande om det här än så länge....
Så motoiveringen av brevet (om vi kommer att få ta del av ett sådant) lär ju dröja!

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Jaru..

Tror ju inte personligen man kan tiga ihjäl detta problem. Har dom någon sorts fingertoppskänsla för PR så inser dom att detta måste dementeras. Att deras företag inte står för denna uppfattning. Samt att skribenten ångrar sig osv.

Standard 1A, ånger

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tror ju inte personligen man kan tiga ihjäl detta problem. Har dom någon sorts fingertoppskänsla för PR så inser dom att detta måste dementeras. Att deras företag inte står för denna uppfattning. Samt att skribenten ångrar sig osv.

Standard 1A, ånger

Standard 1B sov en natt innan man skickar ett brev som man skrivit i affekt. :hihi

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hm... MC-Bodens personal med undantag för skribenten själv är ordentligt medvetna om kritiken. :huvet
Den låga profilen kan faktiskt bero på att skribenten är ovetande om det här än så länge....
Så motoiveringen av brevet (om vi kommer att få ta del av ett sådant) lär ju dröja!

Eller så påpekar (den stackars) personalen detta faktum för skribenten...

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Ett bra test ska kritisera dåliga produkter...
Varför ska dem göra reklam för en dålig produkt i en tidning som försöker vara bra för läsare och för företag med bra produkter?

När man köper dåliga tjänster/produkter blir man missnöjd och om bike har dåliga anonsörer så får de läsare som är missnöjda...
En återförsäljare som försöker ljuga om deras produkter skulle inte jag vilja handla hos..
Om produkten testet varit felaktigt borde anonsören ha försökt få det till rätta istället för hota tidningen, men ium att detta inte var fallet så utgår jag ifrån att produkten/tjänsten var dålig..

BIKE mkt bra gjort och hoppas ni fortsätter med bra tester och klarar er med bra sponsorer..

IronMike

Guest
Ett bra test ska kritisera dåliga produkter...
Varför ska dem göra reklam för en dålig produkt i en tidning som försöker vara bra för läsare och för företag med bra produkter?

Jag tycker firman ifråga får mer skit än vad som är rimligt. Skyddet ifråga är samma som jag använder. Visst det kan bli lite varmt, men marginellt sämre på den fronten än andra. Å andra sidan är det bra passform, låg vikt, täcker stor del av ryggen och känns följsamt. Jag bär helre mitt knox-skydd än övriga märken jag testat.

Att det blir varmt ser jag som en sketen detalj, man vinner till förmån av andra punkter Andra skydd kanske är fjäderlätta och tunna, luftar ngt bättre men skyddar sämre.

Varpå skribenten kände sig orättvist behandlad.

Trots allt, mc boden har gett mig bäst service av alla handlare i stan. Och jag tycker det är fel att måla fan på väggen över ngt som inte angår oss övriga. Mc boden, 2006 - höll öppet en halvtimme efter stängning för att pröva ut min nya utrustning, fick suverän hjälp, och bra rabbatter, efter stängning.

Hur många andra hade gjort så? ...jag hade ett plan från arlanda kl 07 morgonen därpå, ingen annan handlare skulle varken hållit öppet en halvtimme extra för min skull, eller varit så hjälpsamma, samtidigt som jag fick 20% rabbat på allt.

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)

Kunde inte ignorera då jag ville påpeka ett litet fel som kan förstöra för fel person/firma. Den stora anledningen till att jag skrev var att många på detta forum, inkl. mig själv ibland, är för lata och inte orkar läsa hela trådar och ta reda på rätt fakta och därför riskerar att sprida felaktig information. Nu tror jag inte detta skulle påverka det felaktigt utpekade bolaget nämvärt, men ändå...

"Lackar ur först, frågar sen.";)

All pr är bra pr :tungan

"bibbelibong" är förresten tillagt i min vokabulär nu! :D

Njaaee, däremot är all publicitet gratis reklam, se bara på historien om Ryanair. Sedan ska man ju lyckas vända den negativa publicitet till någonting positivt när man väl fått ögonen på sig. Så i detta fall får väl den aktuella handlaren sälja ut allt för Glocalnet-låga priser;)

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag tycker firman ifråga får mer skit än vad som är rimligt.

Medhåll, fantastiskt korkat brev skickat från personen/ägaren av butiken men MC Boden hör ändå till en av de få utrustningsbutikerna i Stockholm med något sånär prestigelös och sympatisk personal som hjälper en med utrustning. Använder fö själv flera Knox-prylar och gillar dom, iom att MC Boden är Sverige importör av Knox ser jag gärna att de fortsätter sälja produkterna.

Men som sagt, korkat brev över en sådan (i mitt tycke absolut inte sågning) recension. Måste ligga något mer bakom?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Utpekande

Angående Det bolaget som figurerat med påtryckningar på Bike , visst kan man hävda att dom fått mer skit än vad som är rimligt, men det får dom i mina ögon just därför att dom inte klarar av att beklaga brevet och innehållet. Så länge dom inte gör det så är det naturligt att det kommer påverka företaget negativt.
Kan inte tycka synd om dom i detta läge, när dom inte gör något för att reda ut det...

@CoRus: (du har rätt i att det är onödigt att skriva fel bolagsnamn)
Men det är lite olyckligt att det företaget du anser är utpekat felaktigt faktiskt som namn är en bestämd form av en substantiv. Fundera lite så förstår du vad jag menar...

jmf: Bolaget "däckfirman AB", kan ju olyckligt pekas ut så fort någon säger ordet däckfirma i bestämd form (däckfirman).

@jP: Med all sannolikhet har du rätt, historier brukar inte vara svarta eller vita. Antagligen har Bike gjort något fult i sammanhanget...

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...