Annonsör hotar Bike

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
En tjejkompis fick jobb på MC-BODEN runt -99 och skulle få göra allt möjligt men blev tvingad att sälja ryggskydd och bara ryggskydd. Per telefon dessutom.

De verkar ha feta hang-ups på ryggskydd där:clown
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Vem behöver Ture Sventon när Sporthoj.com finns :D

Roligaste ordet i tråden är helt klart "bibbelibonget" :hihi
Bingelibing, bingelibång, bibbelbong....Ha en nice midsommar!
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
räkna med bild runt 2200 om ingen kan pma mig sitt mobilnummer så jag kan MMSa en bild som de kan lägga upp runt 18. jag kan inte synka med hemdatorn....
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
MC-boden föreläser om skyddsutrustning på bl a Jarla, vet jag. Hoppas att de är objektiva där isf.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
hahaha

Att vara medlem på sporthoj är som att vara med i någon stor mäktig sammansvärjning...
Det är vi som har gömt och och skyddar förbundsarken oxå...
:D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Öh?..Vad är klandervärt i att upplysa sina kunder (dom som köper tidningen=betalar deras lön) att vissa saker på marknaden ÄR skit?

Vad är klandervärt i att publicera ett brev där en tvivelaktig annonsör hotar redaktionen med ekonomiska represallier om dom inte "skriver upp" hans produkt?

Sorry...förstår inte vad du är ute efter här..du tycker det är ok att annonsörer utövar lite utpressning vänner emellan för att få kränga lite skit till dom där dumma sporthojsåkarna?
Vad är det för klandervärt i tolka in en massa konstigheter i andras inlägg :)
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Vem behöver Ture Sventon när Sporthoj.com finns :D

Roligaste ordet i tråden är helt klart "bibbelibonget" :hihi
Bingelibing, bingelibång, bibbelbong....Ha en nice midsommar!

Helt off topic, men...

Har ingen någon vettig förklaring till varför Ture Sventon kallar sig just Ture Sventon?

Kunde karln inte sägga "S", så hur fan kan han uttala S:et i Sventon...? :va

-Ja, ja... Jag har för lite att göra just nu. :tungan
 

Ronkeroo

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Norrland
Hoj
Honda
Som knoxägare, men inte bikeläsare, undrar jag vad som framgick av testet som gör att jag nu måste dumpa skyddet?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Det är väl CE-godkännt klass 1 iaf. och Lilja kör med det i Pro Superbike och så kör XENA (4 team) med det i ERF. Det har säkert visat sig dugligt - men de som kränger det verkar inte köra trevliga metoder.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Helt off topic, men...

Har ingen någon vettig förklaring till varför Ture Sventon kallar sig just Ture Sventon?

Kunde karln inte sägga "S", så hur fan kan han uttala S:et i Sventon...? :va

-Ja, ja... Jag har för lite att göra just nu. :tungan


Mer off topic.....

han kunde ju inte säga sitt efter namn jö... Ture Tenton blev det
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Som knoxägare, men inte bikeläsare, undrar jag vad som framgick av testet som gör att jag nu måste dumpa skyddet?

Det var väl egentligen inget test utan mer ett utlåtande från någon som har haft sitt skydd en tid och kört med det. Det var varmt, tjockt och karborrarna var väl inte "häftiga". Det handlar inte om ryggskyddets säkerhet. Så om man inte störs av samma saker som Magnus gör, så behöver man inte oroa sig över att behöva byta skydd. Jag har kört med Knox en längre tid, kommer fortsätta med det oavsett vem som importerar det och skickar lite klumpiga brev till olika redaktioner... :rolleyes:
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Det vore förbaskat intressant att få ta del av hela brevet för att placera in detta urklipp i ett samanhang.
Sedan så bör jag ju läsa detta omtalade test för att ytterligare kanske kunna skapa en bild av det hela ytterligare.

Självklart ska all media vara objektiv när det gäller information riktat mot sina läsare/tittare/lyssnare. Finns det personliga åsikter om vissa saker ska det förtydligas så att inte en persons åsikt/bedömning kan tolkas som allas eller slutgiltig fakta om t.ex. en produkt.

Sedan kan man ju diskutera BIKE´s sätt att lyfta fram detta.
Att visa lite av loggan och då skapa en sorts gissningslek?
Jag betvivlar inte ett dugg deras objektivitet, så de skulle kanske kunna välja att inte visa den alls utan bara publicera brevet och påtala händelsen. Jag hade trott på denna händelse iallafall.
Sedan är det självklart intressant att få ta del av sån här info, men då tycker jag isåfall att informationen ska visas rakryggat och även på ett sådant sätt att den aktuella firman kan få förklara sig.
Dock så ger ju denna firma ett oärligt intryck i det som står att läsa och insändaren verkar ha tagit detta test högst personligt. Sorgligt då den firman garanterat inte står och faller pga en produkt och även säkert har högkvalitativa produkter i sitt sortiment.

Min högst personliga åsikt.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top