Så jag som kör Gixxer 1000 med akrapovic helsystem, kn-filter, 3-moddad och mörkt kåpglas mm. är en posör? Inte i mina ögon iaf, men om andra tycker det så bjuder jag på det
Varför jag åker Gixxer 1000???
Jo, började min karriär på moppe, lätt mc en offroad 125 mtx, första tunga mc´n var en suzuki 550EF- en riktig sur hoj förresten, sedan blev det en FZR 600, CBR 600 - CBRen var riktig rolig hoj, snabb som bara den på bana och snabbstyrd osv. Efter den så blev det en YZF750R men den var inte alls lika rolig, framtung bla. bla. Förresten så var CBRen oxå extrautrustad, kanske därför den var så rolig!!!!
Efter ett uppehåll i hojåkandet så ville jag skaffa en båge igen. Men vad skulle man köpa? Eftersom jag alltid har åkt trimmade moppar tidigare - retar alltid någon förmodar jag så ville jag ha en hoj med VRID OCH KRAFT. En Gixxer 1000 har det mesta av det anser jag. Skönt när man skjutsar, behöver ej växla ner 3 pinnar som förr.
Men kan jag utnyttja den fullt ut? Inte på en liten å krokig väg iaf - framhjulet har sällan kontakt med asfalten
men håller man igen på rullen så går det utmärkt att köra. På stora vägar är den en DRÖM att köra - man är KUNG där!! Hoppas att jag ej retades för mycket, men jag tycker att iaf att man skall börja med mindre hojar för att sedan byta upp sig. En kvick 600 är banne mig inget å skämmas över det heller.