APA-2 gripen IGEN

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag har inte följt detta tidigare men APA-2 är ju ett helt suveränt namn (skrattar så jag spyr). Så otroligt nervärderande men sinnesjukt kul.

Bra gjort, fortsätt fortsätt!!!:Bugar

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Ingen har nämnt fosterfamiljen. Om han nu är placerad i en sådan,
skall inte de ha lite koll på honom? De har väl ansvaret? Får plenty pröjs.
De borde vara ute och göra WWs jobb.
Hade jag tagit in en sådan i min familj (vilket jag aldrig kommer att göra)
så hade jag haft järnkoll på ungen. Lättare att säga än att praktisera antar jag.
En skum cykel hade han dock aldrig fått köra, inte till min grind i alla fall.

Håller HELT med dig...

Inte för att var fördomsfull, men enligt min erfarenhet så är det oftast väldigt fel typ av familjer som väljer att bli fosterfamilj. Kan ju undra hur den "uttagningen" går till egentligen. Oftast kan de ju knappast ens ta hand som sina egna barn om de nu har några. Och ännu mindre sitt fosterbarn...

Och ja, det verkar oxå bara bli fler och fler idioter i det här avlånga landet för varje år som går. Undrar hur det ser ut om 30 år?

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Jag har inte följt detta tidigare men APA-2 är ju ett helt suveränt namn (skrattar så jag spyr). Så otroligt nervärderande men sinnesjukt kul.

Bra gjort, fortsätt fortsätt!!!:Bugar

Nervärderande? nej alldeles för snällt..........UPPvärderande kanske man ska kalla de.......hehe

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Om jag flyttar till helsingborg vill jag bo granne med dig!!!! Så himla bra gjort!!!! hade jag jobbat och haft en normal inkomst hade jag sponsrat dig!!!! All heder!!!

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Om jag flyttar till helsingborg vill jag bo granne med dig!!!! Så himla bra gjort!!!! hade jag jobbat och haft en normal inkomst hade jag sponsrat dig!!!! All heder!!!

Väldigt starkt jobbat av dig. Synd att inte fler bara kan hålla ögonen öpnna ibland och ifrågasätta när dom ser nått skumt.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Nu går jag OT men vill skriva av mig.

Min fostermor var civilanställd inom polisen och fosterfar var kriminalispektör.
Var strulig utan ledning.
Så dog äntligen min mor..

Dom skulle inte ta emot fler fosterbarn så dök jag den lilla skiten upp.. 14 och i full revolt mot allt och alla!
Dom såg något hos mig och jag något hos dom, hatade dom från början, hatade världen.
Nu tjugo år senare är jag evinnerligt tacksam att dom inte gav upp.

Det råder enorm brist på fosterfamiljer, dom som gör det för pengarna borde ha ett nackskott men dom som gör det för att hjälpa en liten hjälplös människa i nöd är ovärdeliga.

Tar man in en kille som APA-2 så bör det vara en enormt stark familj men han är inte värdig något annat än fägelse, mentalitet, motivation och drivkraft måste finnas. Tycker uppriktigt synd om APA-2.

Bra att du blev ok. men jag har en motfråga mot ditt tycka synd om apa-2.
Hur mycket skit skall någon kunna göra mot andra innan det är ok att "sänka dem i sundet" som någon uttryckt sig tidigare.
Hur mycket lidande får man utsätta andra för ?
Visst är det synd om honom, att han inte kan få ordning på sitt liv och ha nog empati för att INTE bete sig som en idiot.
Någon snor din hoj, låt oss säga att det är värt 1 på en allmängiltig skala, att någon gör ett rån mot en person för att komma åt mobiltelefonen säg att det är värt 2 osv osv. Den som fått hojen stulen får ju betala självrisk, får andra problem och får säkerligen en del smärre psykologiska nojor för sig typ springer upp på natten för att kolla hojen som h*n köpt som ersättning för den stulna.
Den rånade personen kommer säkert att få en hel del psykologiska nojor och kanske problem med att kunna gå ut osv förutom givetvis kostnaderna för mobil osv.

Så frågan är väl NÄR är det mindre synd om den som missköter sig om man jämför med de han missköter sig mot ?
var går gränsen för att det är ok att sänka dem i sundet ?

Hur mycket skall man förlåta och hur mycket lidande skall man tåla att någon utsätter andra för. lägger man samman allt lidande en sådan person producerar så när kommer gränsen för att det inte finns en möjlighet att de någonsin kan ens vara inärheten av att "betala tillbaks" ?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Bra att du blev ok. men jag har en motfråga mot ditt tycka synd om apa-2.
Hur mycket skit skall någon kunna göra mot andra innan det är ok att "sänka dem i sundet" som någon uttryckt sig tidigare.
Hur mycket lidande får man utsätta andra för ?
Visst är det synd om honom, att han inte kan få ordning på sitt liv och ha nog empati för att INTE bete sig som en idiot.
Någon snor din hoj, låt oss säga att det är värt 1 på en allmängiltig skala, att någon gör ett rån mot en person för att komma åt mobiltelefonen säg att det är värt 2 osv osv. Den som fått hojen stulen får ju betala självrisk, får andra problem och får säkerligen en del smärre psykologiska nojor för sig typ springer upp på natten för att kolla hojen som h*n köpt som ersättning för den stulna.
Den rånade personen kommer säkert att få en hel del psykologiska nojor och kanske problem med att kunna gå ut osv förutom givetvis kostnaderna för mobil osv.

Så frågan är väl NÄR är det mindre synd om den som missköter sig om man jämför med de han missköter sig mot ?
var går gränsen för att det är ok att sänka dem i sundet ?

Hur mycket skall man förlåta och hur mycket lidande skall man tåla att någon utsätter andra för. lägger man samman allt lidande en sådan person producerar så när kommer gränsen för att det inte finns en möjlighet att de någonsin kan ens vara inärheten av att "betala tillbaks" ?

Man föds inte kriminell, APA-2 kan inte haft en rolig uppväxt eller må speciellt bra. Får en ung man inte vägledning och stöd kan det gå så här.

Försvarar absolut inte hans beteende. Det stora ansvaret ligger på hans biologiska föräldrar men som vi alla vet är det många som inte riktigt är redo eller ens har grundläggande kunskaper om barnuppfostran. :huvet
Dom borde ha spöstraff! Ibland funderar man på om det inte vore en bra idé att kräva "körkort" för att bli förälder.
Ett barn på glid måste ständigt knuffas i rätt riktning och ha bra förebilder runt sig.

Nu är APA-2 nästan vad vi kallar vuxen, utan grundläggande värderingar, utan respekt för andra, utan självaktning och säkerligen en totalt skruvad självbild.
Det ska till ett mindre mirakel för att APA-2 inte ska bli en börda för samhället resterande delen av sitt antagligen korta liv.

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Därför att det är när du använder handbojor eller dylikt redskap som det blir olaga frihetsberövande och inte ett envars gripande. Jag har läst på.

HAHAHA, nu kan inte ens jag vara tyst längre! NU får du ge dig! Du blandar begrepp och termer hej vilt här, utan rim och reson. I och med att du hindrar en person att förflytta sig, muntligen eller handgripligen , så har du frihetsberövat denne. HUR du sedan gjort det kan vara fråga för debatt. Du får exempelvis inte låsa fast någon i en lyktstolpe, eller ett trappräcke. Du får däremot, om du har ett förordnande på handfängsel använda det om personen du omhändertagit är våldsam eller flyktbenägen. Dock är användandet av handfängsel synnerligen reglerat. Det är exempelvis mindre allvarligt att klippa till nån med batong, än att boja.
/T

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
HAHAHA, nu kan inte ens jag vara tyst längre! NU får du ge dig! Du blandar begrepp och termer hej vilt här, utan rim och reson. I och med att du hindrar en person att förflytta sig, muntligen eller handgripligen , så har du frihetsberövat denne. HUR du sedan gjort det kan vara fråga för debatt. Du får exempelvis inte låsa fast någon i en lyktstolpe, eller ett trappräcke. Du får däremot, om du har ett förordnande på handfängsel använda det om personen du omhändertagit är våldsam eller flyktbenägen. Dock är användandet av handfängsel synnerligen reglerat. Det är exempelvis mindre allvarligt att klippa till nån med batong, än att boja.
/T

Äntligen någon som vet lagen.........
Vill passa på att förtydliga att nån skrev tidigare om skyddsvakter ???
Jag tror den personen menar ordningsvakter och ja.... det är stor skillnad.
(Handfängels separat reglerat ja. Separat fängselrapport.)

Last edited:

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Underbart jobbat WW:yoparty

för övrigt kanske denna tråd borde utses till:"2009 års Urspårning"

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Man föds inte kriminell, APA-2 kan inte haft en rolig uppväxt eller må speciellt bra. Får en ung man inte vägledning och stöd kan det gå så här.

Försvarar absolut inte hans beteende. Det stora ansvaret ligger på hans biologiska föräldrar men som vi alla vet är det många som inte riktigt är redo eller ens har grundläggande kunskaper om barnuppfostran. :huvet
Dom borde ha spöstraff! Ibland funderar man på om det inte vore en bra idé att kräva "körkort" för att bli förälder.
Ett barn på glid måste ständigt knuffas i rätt riktning och ha bra förebilder runt sig.

Nu är APA-2 nästan vad vi kallar vuxen, utan grundläggande värderingar, utan respekt för andra, utan självaktning och säkerligen en totalt skruvad självbild.
Det ska till ett mindre mirakel för att APA-2 inte ska bli en börda för samhället resterande delen av sitt antagligen korta liv.

Jättefint försvarstal för APA-2.
men det förändrar inte frågeställningen, när är det ok att sänka han i sundet ?
Hur många människor skall bli märkta för resten av sina liv av rån, inbrott osv av denna APA-2 innan någon säger nu skiter vi i hans rättigheter och sänker honom i sundet.

vi kan vara överens om allt det du skrev ovan när det gäller hur det gått till, men det ursäktar ingenting. APA-2 går en väg där han skadar andra människor inte bara fysiskt utan även mentalt, människor som inte har gjort honom något och som inte känner honom, hur länge tycker du han skall få göra det ?
Väger APA-2 s rättigheter tyngre än alla andras rättighet att slippa bli utsatta för hans framfart ?

När är det ok att sänka honom i sundet ?

njelger

Guest

nej det är ju hans föräldrars föräldrars fel, eller deras föräldrar.... ingen har ett eget val. mina föräldrar skrev detta inlägg.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
/T

Igår i Sollentuna C såg jag en liten småtjock brud i 20 årsåldern, med batong OCH handfängsel. Exakt VAD får hon göra mot en tex snattare som viftar mot henne med en postorderbutterfly?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Igår i Sollentuna C såg jag en liten småtjock brud i 20 årsåldern, med batong OCH handfängsel. Exakt VAD får hon göra mot en tex snattare som viftar mot henne med en postorderbutterfly?
Hade hon uniform? Och var det verkligen en batong och inte en dildo?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Visst, ordval i all ära men det är just detta jag fått lära mig.

/T

Men tack för alla lektioner om vad som gäller, allt är lite klarare nu. :tummenupp

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Jättefint försvarstal för APA-2.
men det förändrar inte frågeställningen, när är det ok att sänka han i sundet ?
Hur många människor skall bli märkta för resten av sina liv av rån, inbrott osv av denna APA-2 innan någon säger nu skiter vi i hans rättigheter och sänker honom i sundet.

vi kan vara överens om allt det du skrev ovan när det gäller hur det gått till, men det ursäktar ingenting. APA-2 går en väg där han skadar andra människor inte bara fysiskt utan även mentalt, människor som inte har gjort honom något och som inte känner honom, hur länge tycker du han skall få göra det ?
Väger APA-2 s rättigheter tyngre än alla andras rättighet att slippa bli utsatta för hans framfart ?

När är det ok att sänka honom i sundet ?

Han ska låsas in inget snack om det, sänkas i sundet är väl lite drastiskt. :näsblod

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Han ska låsas in inget snack om det, sänkas i sundet är väl lite drastiskt. :näsblod
Kriminalvården ger nya, jeteheftia kompisar.
Sedan kan man tävla om vem som meriterat sig mest till nästa möte.

När jag var ung (sjuttiotal) skickade socialen ut ungdommar på glid till gårdarna för att "dränga".
Funkade bra.
Vi hade dräng.
Han hör fortfarande av sig.
Grannbonden (riktig parodibonde) diskuterade inte med slynglar.
Han sade till en gång.
Sedan small det.
De som drängat för honom kom tillbaka vid hö och potatisskörd och jobbade gratis många år efter.
Funkade.

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Problemet med att låsa in en sån här lirare är väl att han bara
sitter inne i tre månader innan han släpps pga att de ansvariga
ser att "han har ett gott hjärta och kan ändra sig"...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...