Araikaj
Våga Vara Snäll
Jag har inte följt detta tidigare men APA-2 är ju ett helt suveränt namn (skrattar så jag spyr). Så otroligt nervärderande men sinnesjukt kul.
Bra gjort, fortsätt fortsätt!!!
Ingen har nämnt fosterfamiljen. Om han nu är placerad i en sådan,
skall inte de ha lite koll på honom? De har väl ansvaret? Får plenty pröjs.
De borde vara ute och göra WWs jobb.
Hade jag tagit in en sådan i min familj (vilket jag aldrig kommer att göra)
så hade jag haft järnkoll på ungen. Lättare att säga än att praktisera antar jag.
En skum cykel hade han dock aldrig fått köra, inte till min grind i alla fall.
Jag har inte följt detta tidigare men APA-2 är ju ett helt suveränt namn (skrattar så jag spyr). Så otroligt nervärderande men sinnesjukt kul.
Om jag flyttar till helsingborg vill jag bo granne med dig!!!! Så himla bra gjort!!!! hade jag jobbat och haft en normal inkomst hade jag sponsrat dig!!!! All heder!!!
Nu går jag OT men vill skriva av mig.
Min fostermor var civilanställd inom polisen och fosterfar var kriminalispektör.
Var strulig utan ledning.
Så dog äntligen min mor..
Dom skulle inte ta emot fler fosterbarn så dök jag den lilla skiten upp.. 14 och i full revolt mot allt och alla!
Dom såg något hos mig och jag något hos dom, hatade dom från början, hatade världen.
Nu tjugo år senare är jag evinnerligt tacksam att dom inte gav upp.
Det råder enorm brist på fosterfamiljer, dom som gör det för pengarna borde ha ett nackskott men dom som gör det för att hjälpa en liten hjälplös människa i nöd är ovärdeliga.
Tar man in en kille som APA-2 så bör det vara en enormt stark familj men han är inte värdig något annat än fägelse, mentalitet, motivation och drivkraft måste finnas. Tycker uppriktigt synd om APA-2.
Bra att du blev ok. men jag har en motfråga mot ditt tycka synd om apa-2.
Hur mycket skit skall någon kunna göra mot andra innan det är ok att "sänka dem i sundet" som någon uttryckt sig tidigare.
Hur mycket lidande får man utsätta andra för ?
Visst är det synd om honom, att han inte kan få ordning på sitt liv och ha nog empati för att INTE bete sig som en idiot.
Någon snor din hoj, låt oss säga att det är värt 1 på en allmängiltig skala, att någon gör ett rån mot en person för att komma åt mobiltelefonen säg att det är värt 2 osv osv. Den som fått hojen stulen får ju betala självrisk, får andra problem och får säkerligen en del smärre psykologiska nojor för sig typ springer upp på natten för att kolla hojen som h*n köpt som ersättning för den stulna.
Den rånade personen kommer säkert att få en hel del psykologiska nojor och kanske problem med att kunna gå ut osv förutom givetvis kostnaderna för mobil osv.
Så frågan är väl NÄR är det mindre synd om den som missköter sig om man jämför med de han missköter sig mot ?
var går gränsen för att det är ok att sänka dem i sundet ?
Hur mycket skall man förlåta och hur mycket lidande skall man tåla att någon utsätter andra för. lägger man samman allt lidande en sådan person producerar så när kommer gränsen för att det inte finns en möjlighet att de någonsin kan ens vara inärheten av att "betala tillbaks" ?
Därför att det är när du använder handbojor eller dylikt redskap som det blir olaga frihetsberövande och inte ett envars gripande. Jag har läst på.
Det är exempelvis mindre allvarligt att klippa till nån med batong, än att boja.
/T
HAHAHA, nu kan inte ens jag vara tyst längre! NU får du ge dig! Du blandar begrepp och termer hej vilt här, utan rim och reson. I och med att du hindrar en person att förflytta sig, muntligen eller handgripligen , så har du frihetsberövat denne. HUR du sedan gjort det kan vara fråga för debatt. Du får exempelvis inte låsa fast någon i en lyktstolpe, eller ett trappräcke. Du får däremot, om du har ett förordnande på handfängsel använda det om personen du omhändertagit är våldsam eller flyktbenägen. Dock är användandet av handfängsel synnerligen reglerat. Det är exempelvis mindre allvarligt att klippa till nån med batong, än att boja.
/T
Man föds inte kriminell, APA-2 kan inte haft en rolig uppväxt eller må speciellt bra. Får en ung man inte vägledning och stöd kan det gå så här.
Försvarar absolut inte hans beteende. Det stora ansvaret ligger på hans biologiska föräldrar men som vi alla vet är det många som inte riktigt är redo eller ens har grundläggande kunskaper om barnuppfostran.
Dom borde ha spöstraff! Ibland funderar man på om det inte vore en bra idé att kräva "körkort" för att bli förälder.
Ett barn på glid måste ständigt knuffas i rätt riktning och ha bra förebilder runt sig.
Nu är APA-2 nästan vad vi kallar vuxen, utan grundläggande värderingar, utan respekt för andra, utan självaktning och säkerligen en totalt skruvad självbild.
Det ska till ett mindre mirakel för att APA-2 inte ska bli en börda för samhället resterande delen av sitt antagligen korta liv.
Man föds inte kriminell, APA-2 kan inte haft en rolig uppväxt eller må speciellt bra. Får en ung man inte vägledning och stöd kan det gå så här.
Försvarar absolut inte hans beteende. Det stora ansvaret ligger på hans biologiska föräldrar men som vi alla vet är det många som inte riktigt är redo eller ens har grundläggande kunskaper om barnuppfostran.
Dom borde ha spöstraff! Ibland funderar man på om det inte vore en bra idé att kräva "körkort" för att bli förälder.
Ett barn på glid måste ständigt knuffas i rätt riktning och ha bra förebilder runt sig.
Nu är APA-2 nästan vad vi kallar vuxen, utan grundläggande värderingar, utan respekt för andra, utan självaktning och säkerligen en totalt skruvad självbild.
Det ska till ett mindre mirakel för att APA-2 inte ska bli en börda för samhället resterande delen av sitt antagligen korta liv.
För länge sen...När är det ok att sänka honom i sundet ?
HAHAHA, nu kan inte ens jag vara tyst längre! NU får du ge dig! Du blandar begrepp och termer hej vilt här, utan rim och reson. I och med att du hindrar en person att förflytta sig, muntligen eller handgripligen , så har du frihetsberövat denne. HUR du sedan gjort det kan vara fråga för debatt. Du får exempelvis inte låsa fast någon i en lyktstolpe, eller ett trappräcke. Du får däremot, om du har ett förordnande på handfängsel använda det om personen du omhändertagit är våldsam eller flyktbenägen. Dock är användandet av handfängsel synnerligen reglerat. Det är exempelvis mindre allvarligt att klippa till nån med batong, än att boja.
/T
Hade hon uniform? Och var det verkligen en batong och inte en dildo?Igår i Sollentuna C såg jag en liten småtjock brud i 20 årsåldern, med batong OCH handfängsel. Exakt VAD får hon göra mot en tex snattare som viftar mot henne med en postorderbutterfly?
/T
Jättefint försvarstal för APA-2.
men det förändrar inte frågeställningen, när är det ok att sänka han i sundet ?
Hur många människor skall bli märkta för resten av sina liv av rån, inbrott osv av denna APA-2 innan någon säger nu skiter vi i hans rättigheter och sänker honom i sundet.
vi kan vara överens om allt det du skrev ovan när det gäller hur det gått till, men det ursäktar ingenting. APA-2 går en väg där han skadar andra människor inte bara fysiskt utan även mentalt, människor som inte har gjort honom något och som inte känner honom, hur länge tycker du han skall få göra det ?
Väger APA-2 s rättigheter tyngre än alla andras rättighet att slippa bli utsatta för hans framfart ?
När är det ok att sänka honom i sundet ?
Kriminalvården ger nya, jeteheftia kompisar.Han ska låsas in inget snack om det, sänkas i sundet är väl lite drastiskt.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |