APA-2 gripen IGEN

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
landskrona

dessvärre har mavve rätt... detta spär ju inte alls på fördomarna mot ungdomar i Landskrona :näsblod

här är så lugnt , i l-a att min hoj försvann + att min bil blev uppbryten + rattlås knäck, + snodde cd front som låg i dörren , men ej enheten måste vara en tillfällighet i måndags eller vad tror ni ?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Ja du Wwax. Givetvis inte min mening att göra dig eller personer i liknande situationer upprörda.
För det ber jag om ursäkt.
Du verkar ha haft en sjysst fosterfamilj och detta var inget påhopp på de som är ordentliga.
Man vet med sig hur landet ligger till och skall inte ta åt sig om man har rent mjöl i påsen.

Det springer en helsikes massa ungar ute och ränner utan uppsikt. I första hand är det givetvis
föräldrarna som skall ha koll på sina barn. Just det verkar bli sämre för vart år som går.
Jag har ju själv dels varit en tonåring och dels haft en tonåring i huset och vet hur det är.
Jag hade koll på mitt barn, utan att för den skull ha tusen förbud. Det utvecklade sig väl.

Jag menar att fosterföräldrar borde ha samma koll som en förälder. Kan man inte ha det så borde man
inte vara fosterförälder. Det är frivilligt så de som är det borde inte vara det för pengarnas
skull. Dock är det troligtvis det som lockar de flesta. Jag har hört fosterfamiljer som skrytit
om pengarna och det har inte varit några 5 tusen. Men de kanske har överdrivit. Vad vet jag.
Vara fosterförälder hade jag nog inte klarat av helt enkelt. Jag hade gått in för det och ha en
sådan kille som apan2 hade nog varit för mycket för mig som vill ha ordning på saker och ting.
Där är det nog som du säger, han skulle varit på anstalt istället.
Nu går jag OT men vill skriva av mig.

Min fostermor var civilanställd inom polisen och fosterfar var kriminalispektör.
Var strulig utan ledning.
Så dog äntligen min mor..

Dom skulle inte ta emot fler fosterbarn så dök jag den lilla skiten upp.. 14 och i full revolt mot allt och alla!
Dom såg något hos mig och jag något hos dom, hatade dom från början, hatade världen.
Nu tjugo år senare är jag evinnerligt tacksam att dom inte gav upp.

Det råder enorm brist på fosterfamiljer, dom som gör det för pengarna borde ha ett nackskott men dom som gör det för att hjälpa en liten hjälplös människa i nöd är ovärdeliga.

Tar man in en kille som APA-2 så bör det vara en enormt stark familj men han är inte värdig något annat än fägelse, mentalitet, motivation och drivkraft måste finnas. Tycker uppriktigt synd om APA-2.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu går jag OT men vill skriva av mig.

Min fostermor var civilanställd inom polisen och fosterfar var kriminalispektör.
Var strulig utan ledning.
Så dog äntligen min mor..

Dom skulle inte ta emot fler fosterbarn så dök jag den lilla skiten upp.. 14 och i full revolt mot allt och alla!
Dom såg något hos mig och jag något hos dom, hatade dom från början, hatade världen.
Nu tjugo år senare är jag evinnerligt tacksam att dom inte gav upp.

Det råder enorm brist på fosterfamiljer, dom som gör det för pengarna borde ha ett nackskott men dom som gör det för att hjälpa en liten hjälplös människa i nöd är ovärdeliga.

Tar man in en kille som APA-2 så bör det vara en enormt stark familj men han är inte värdig något annat än fägelse, mentalitet, motivation och drivkraft måste finnas. Tycker uppriktigt synd om APA-2.

Blev tårögd till sista meningen... all heder!:tummenupp

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
knappast

jätte synd om han stackaren, han ska vara glad att det inte va jag som tog han ,jag hade inte väntat på polis, öga öga tand för tand,
nu väntar jag på moraltanterna, på kommentarer, så jag får veta vilken skit jag är eller? ,, lack på tjuvar, o poliser som inte kan få göra sitt jobb utan och bli uthängda när det blir kravaller eller något,, tacka vet jag poliserna i staterna så borde fan i mej va här med,, tur vi har ww ,här ska personligen ge han soppa pengar i näven

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
För att göra saker och ting klart vad gäller olaga frihetsberövande..

Vad angår den brottsliga handlingen, förutsätts för tillämpning av bestämmelserna i 2 § att någon berövats sin frihet, dvs. gått sin frihet förlustig.

KLIPP

Ja nu klarnade ju allt... För mig som byråkrat så blev det i alla fall uppenbart att någon inte har fått info om de senaste allmänna råden kring klarspråk. Och möjligen upphovsrätt. VM i copy-paste liksom...

.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ja nu klarnade ju allt... För mig som byråkrat så blev det i alla fall uppenbart att någon inte har fått info om de senaste allmänna råden kring klarspråk. Och möjligen upphovsrätt. VM i copy-paste liksom...

.

Allt är relativt. Klarspråk för jurister kanske är för komplicerat för lekmän. Vad gäller upphovsrätt beror det väl på källan, syftet och verket. Men tack för informationen, ska se till att inte förtydliga i fortsättningen. Är alltid lika underhållande när folk ska försöka få rätsida på juridiska begrepp.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Allt är relativt. Klarspråk för jurister kanske är för komplicerat för lekmän. Vad gäller upphovsrätt beror det väl på källan, syftet och verket. Men tack för informationen, ska se till att inte förtydliga i fortsättningen. Är alltid lika underhållande när folk ska försöka få rätsida på juridiska begrepp.

Jag bara tyckte att din text inte alls förtydligade eftersom den var så lång och invecklad. Korta gärna ner den till det mest relevanta och skriv mer lättförståeligt. Jag är på din sida när det gäller att det ska förtydligas, det är ju väldigt många antaganden och tolkningar av lagen i tråden. Jag ber om ursäkt om jag lät sarkastisk, det var obefogat!

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Fattar inte hur du har ork att leta upp dem gång på gång !!

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Eloge till dig...

Men ja vet inte efter alla dina tradar om man ska vara glad over att dom akt fast lr ledsen over hur tragiskt langt det har gatt...

Ursakta aao, ja e utomlands ;p

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
PM:a mig ditt bankkonto eller postgiro. Jag ger dig femhundra spänn. Det är du värd många gånger om. Fy fan vad bra gjort. Heder och respekt. Hade fler varit som dig hade parasiterna haft det tufft och snuten kunde ägna sig åt korvätande och bötesskrivande på heltid.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO