Ja du Wwax. Givetvis inte min mening att göra dig eller personer i liknande situationer upprörda.
För det ber jag om ursäkt.
Du verkar ha haft en sjysst fosterfamilj och detta var inget påhopp på de som är ordentliga.
Man vet med sig hur landet ligger till och skall inte ta åt sig om man har rent mjöl i påsen.
Det springer en helsikes massa ungar ute och ränner utan uppsikt. I första hand är det givetvis
föräldrarna som skall ha koll på sina barn. Just det verkar bli sämre för vart år som går.
Jag har ju själv dels varit en tonåring och dels haft en tonåring i huset och vet hur det är.
Jag hade koll på mitt barn, utan att för den skull ha tusen förbud. Det utvecklade sig väl.
Jag menar att fosterföräldrar borde ha samma koll som en förälder. Kan man inte ha det så borde man
inte vara fosterförälder. Det är frivilligt så de som är det borde inte vara det för pengarnas
skull. Dock är det troligtvis det som lockar de flesta. Jag har hört fosterfamiljer som skrytit
om pengarna och det har inte varit några 5 tusen. Men de kanske har överdrivit. Vad vet jag.
Vara fosterförälder hade jag nog inte klarat av helt enkelt. Jag hade gått in för det och ha en
sådan kille som apan2 hade nog varit för mycket för mig som vill ha ordning på saker och ting.
Där är det nog som du säger, han skulle varit på anstalt istället.
Nu går jag OT men vill skriva av mig.
Min fostermor var civilanställd inom polisen och fosterfar var kriminalispektör.
Var strulig utan ledning.
Så dog äntligen min mor..
Dom skulle inte ta emot fler fosterbarn så dök jag den lilla skiten upp.. 14 och i full revolt mot allt och alla!
Dom såg något hos mig och jag något hos dom, hatade dom från början, hatade världen.
Nu tjugo år senare är jag evinnerligt tacksam att dom inte gav upp.
Det råder enorm brist på fosterfamiljer, dom som gör det för pengarna borde ha ett nackskott men dom som gör det för att hjälpa en liten hjälplös människa i nöd är ovärdeliga.
Tar man in en kille som APA-2 så bör det vara en enormt stark familj men han är inte värdig något annat än fägelse, mentalitet, motivation och drivkraft måste finnas. Tycker uppriktigt synd om APA-2.