Tack. Jodå, det blir nått ögonblick av brilljans ibland efter eoner av mediokert krafs.....dom där ljuddämparna var riktigt snygga..
Grymt bygge!!! ska hojen lackas eller ska du ha den som den är?
Sgm- "Skräckblandad förtjusning"? Är du en sån där texttrogen originaltaliban som snart skickar nån Tony Soprano typ på mig? Peace
Tack, men helt klar lär nog dröja ett tag till. Blir borta hela juli utomsocknes så... Men nu så tänkte jag dra en 1tums rostfri avgasslang under motorn som ett utjämningsrör. Någon som vet om det är viktigt att det kommer på jämt avstånd på de nu separata rören? På Hd som har den konstruktionen så är det ju alltid symmetriskt men hur kinkigt är det egentligen? Skulle vilja förskjuta ena nån deci av utrymmesskäl.
Tack så micket. Jo man får enligt utsago jämnare gång och mer effekt framför allt på låg och mellanregistret med utjämningsrör. Sitter ju ett sånt på de flesta twinnar med separatorsystem. Alla nyare Hd har det så ännu mer viktigt på en högeffekts twin som varvas lite mer då gissar jag.
Viktigt även att rören blir lika långa och att de stegas upp lika.
Du, jag är ingen expert på området men att det är symmetriskt placerat är nog bra, var utjämningsröret sitter ,närmare ,längre ifrån dämparen tror jag är av mindre vikt.ok, kapar tråden igen för dig och passar på å fråga vilken diameter ska man minst ha på utjämningröret? å kan de sitta var som hällst på systemet bara det sitter på samma mott på bägge rören?
eller ska man bygga som orginalsystemet ser ut? då går röret från cyl 1 rakt imot röret ifrån cyl 2 och bildar en 4 vägs korsning (systemet har 2 ljuddämpare) om du förstår vad jag menar , de borde väll strypa effekten en del eller?
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|