Apa mille räserbygge

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Funderade just var du hade tagit vägen. Tappade helt bort din tråd när du bytte forum. Ser fortfarande ut att bli precis hur bra som helst.:tummenupp
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Tjena Bonzo! Trevligt att se att du håller på igen också.:tummenupp
Blev lite gjort ikväll så oljetanken är nästan klar bara lite fästen kvar.Blev riktigt porrig om jag får säga det själv:tuttar Tror jag ska gummiupphänga den, jag måste nog revidera och göra samma med kylarn också:gnissla för att va säker. Å nu när njuren är klar till vänstersidan så ba måste jag ju göra en blindtarm till högersidan, dvs. Expansionskärl i samma stil.....:brinnerup
 

Bifogat

  • 20090401.jpg
    20090401.jpg
    213 KB · Visningar: 207
  • 20090401(001).jpg
    20090401(001).jpg
    228.5 KB · Visningar: 228

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Damn hur skillad får man va! riktigt imponerad!!! önskar jag hade de tillgångarna och främst skillsen.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Har du bankat fram den där ur slät plåt?! isåf e jag skit impad:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tjena Bonzo! Trevligt att se att du håller på igen också.:tummenupp
Blev lite gjort ikväll så oljetanken är nästan klar bara lite fästen kvar.Blev riktigt porrig om jag får säga det själv:tuttar Tror jag ska gummiupphänga den, jag måste nog revidera och göra samma med kylarn också:gnissla för att va säker. Å nu när njuren är klar till vänstersidan så ba måste jag ju göra en blindtarm till högersidan, dvs. Expansionskärl i samma stil.....:brinnerup

Riktigt nice, både till design och utförande.

Hur har du drivit ut flänsarna?
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Fan va duktig du är!
Man kan bara buga:Bugar
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Tack Jimmy å Jörgen.:)
Limmat lite gummi på kylaren och tanken som fästpunkter, fick tag på ett suveränt gummilim på jobbet, loctite 424.Sitter som berget, tog lite bilder men de blev så kassa, ja jag ska skaffa en kamera.... snart.
Slipade klar oljetanken och borstade upp den, blev rätt okey men jag skulle vilja få den kulblästrad för den gjutna looken. Ska leta om någon i närheten kan sånt.
Går och funderar också på om jag ska lacka eller ej:gnissla Ev så lackar jag ramen,soppatanken och kutsen, svart troligtvis. Eller så kör jag finskt råstuk å kör olackat? Får se vad som hinns med, har lite tillverkning kvar innan det är dags för beslut......
 

Bifogat

  • 20090405(003).jpg
    20090405(003).jpg
    223.6 KB · Visningar: 247
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Bara att hålla med i hyllningskören. Grymt läcker. :tummenupp
Nästan synd att lacka va:yoparty
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Snyggt som fasikenR Rolle!

Du är en metalgud ;)
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Man önskar nästan att man skulle fått känna på lite lågkonjuktur för det är fullt ös på kneget nu.
Men alla Yuppietrender kommer ju senare upp till Norrland så....:rolleyes: :hihi Men vi är väl så sävliga här uppe att vi inte fattar förrän det är över.....
Men lite har det blivit men allt tar ju som vanligt mycket längre tid än man tror. Jag började och fräsa en plåt igen till expansionstanken och försökte mig på att vara lite "konstnärlig", fan 3d scallopps skulle vara fett på den! Gick inget bra, svårt med handvevad fräs för att få fram de rätta eliptiska formen...Ingen cnc här inte...Ok flänsar då som på oljetanken. Fräste, knackade till formen och satt den på plats! Men då såg det ut som nått som gubben Ness skulle gjort på 80talet :skrämd :eek: :gråta Skrotbingen nästa!:smasha
Den blev slät tillslut och tror att det blev bäst så? Kanske blir det en ap-logga på den sen:hihi ska jobba på den lite mer bara? Ska bränna ihop sen i helgen. Mycket pyssel blev det med att svarva nya anslutningar och konvertera ventilen till alu också men det löste sig till slut tror jag.:gnissla Nu e ja för trött för garaget, nu bli det en :öl å sen :trött
 

Bifogat

  • 20090416(008).jpg
    20090416(008).jpg
    177.3 KB · Visningar: 190
  • rsz_20090416(001).jpg
    rsz_20090416(001).jpg
    142.2 KB · Visningar: 187
  • rsz_20090416(004).jpg
    rsz_20090416(004).jpg
    185 KB · Visningar: 139
  • rsz_20090416(005).jpg
    rsz_20090416(005).jpg
    145.1 KB · Visningar: 180
  • 20090411(001).jpg
    20090411(001).jpg
    161.2 KB · Visningar: 146

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vilket tjusigt bygge!

Det enda som jag tycker inte passar in är expansionskärlet, pga att det ligger utanpå ramen, ser lite ut som en böld, går det att placera under ramen?

Är imponerad över arbetet du gör, kul att följa.
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Vilket tjusigt bygge!

Det enda som jag tycker inte passar in är expansionskärlet, pga att det ligger utanpå ramen, ser lite ut som en böld, går det att placera under ramen?

Är imponerad över arbetet du gör, kul att följa.[/QUOTE
Errm, jo tack då :) Men "böld" vet jag inte...:3freak Den sitter ju och täcker en stygg pressning i ramen där så den blir kvar där. Ser bättre ut om man ser helhetsbild då den följer ramen .Svetsade igen på den andra sidan och det var ett helvete att få snyggt så jag tänkte göra det enklare för mig på denna sida och dessutom få en funktion löst.


Tjusigt värre! Mycket fint metallarbete.

Tack:) Men det är nog bara för att jag har en kass mobilkamera med dålig upplösning som det ser bra ut....Vänta tills jag tjackar riktig kamera och ni ser alla sliprepor:brinnerup :gnissla
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Som vanligt... magiskt :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top