Apa mille räserbygge

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Svetsat och slipat upp exp-tanken med 150 papper och sedan brun scotchbrite, får räcka så, är ute efter den råa borstade alulooken... eller jag har inte tid med mer nu om skiten ska ut tills våren kom till Norrland.;)
 

Bifogat

  • 20090422(001).jpg
    20090422(001).jpg
    230.3 KB · Visningar: 299

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Dra ballen i gruset!!!!shit vad duktig du är!
varje gång man kollar in uppdateringarna i denna tråd blir man riktigt impad av dina verk.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Svetsat och slipat upp exp-tanken med 150 papper och sedan brun scotchbrite, får räcka så, är ute efter den råa borstade alulooken... eller jag har inte tid med mer nu om skiten ska ut tills våren kom till Norrland.;)


Du hade rätt, detta blev riktigt snyggt! Blir kul och se en bild på hela hojen. :tummenupp

Vad har du kvar att göra?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Snyggt jobbat med "lilltanken" hur snyggt som helst, det är verkligen kul att se hur duktiga en del är att forma metall.

Du nämnde tidigare att du funderade på lack, jag tycker att det vore synd att lacka över ett sånt fint hantverk, polera upp allt du kan till samma eller bättre finish som "lilltanken" och nöj dig sedan med att ev dra en matt klarklack över allting.

"Less i more" var det nån som sa.

Den råa metallfinishen är olagbar:tummenupp

/Nicke
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Tack så mycket alla för positiv input:)
Jo det lutar lite åt att köra plåtrent.
Dels av tidsskäl men även av att jag inte får tag på någon lackare. Finns en riktigt bra i här i stan men han har ingen lokal och tid för närvarande . Problemet är att kutsen som var det första jag gjorde nu inte känns som den håller måttet....Måste efterrikta den lite om den skall vara olackad samt att tanken som är stålplåt måste då tennspacklas upp lite. Men va faen det ska ju vara en bushoj! Kanske man är för nogrann....
Frågan är vad som det är mest jobb med.:gnissla
Provade med kaustiksoda på ramen för att få bort eloxeringen och det verkar funka bra iallafall.:brinnerup
Lite små grejer som fästen och lysen kvar att tillverka och sedan det jag gruvar mig för mest: Elsystemshelvetet. :skrämd :eek: :huvet
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Skriver i att göra boken.....
*ska lära mig banka på aluminium och göra coola grunkor*

Fint som fan.
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Men va faen det ska ju vara en bushoj! Kanske man är för nogrann....

Verkar som det finns en risk att du blir pedant och aldrig bli klar:D
Jag röstar för att du kör plåtrent, behåller kutsen och fortsätter framåt:tummenupp
Vintern kommer ju alltid tillbaka och då kan du gå in i garaget igen...
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Schnyggt! :tummenupp

Jag tycker inte du ska polera exp.tanken utan kör borstad alu-finish på den istället!

En helhetsbild med en RIKTIG kamera önskas. Så vi får se alla skavanker. :hihi
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Ty all :) Grejen med kassa mobilbilder är att det blir mer erotik och betraktaren får sin fantasi triggad i motsats till highdefinition hårdporr där man ser varje por på organen....Erm sliprepa på plåten menar jag.

Kolla in den här frassen, han kan banka alu han.

http://www.youtube.com/watch?v=LyHFfbwd_KE
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Hantvekare av rang:Bugar

Men du är inte långt efter:yoparty
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Tyckte det var dags för en uppdatering nu då jag ramlat ner på andra sidan. Men det har inte blivit så värst mycket nytt att visa. Skyller som vanligt på jobbet:rolleyes:
Har gått på ramen med en blandning av kaustiksoda och tapetklister för att få bort eloxeringen, funkade faktiskt riktigt bra. Fick sitta på någon halvtimme i ett par omgångar och sen var det bara att börja slipa. Gick upp till 400 och sedan grön scotch-brite för den sidenmatta ytan. Funderar på om jag ska klarlacka men det blir väl nått som flagnar så jag tror jag struntar i det och försöker hitta nått vax som funkar. Just nu så håller jag på att spackla upp tanken och cutsen för en provisorisk lack, det blir inget märkvärdigt bara så att man kan ta ut hojen utan och skämmas. Hunnit gjort ett litet kedjeskydd ochså så nu är (nästan) allt som ska tillverkas klart...:gnissla
Bara man kunde få lite ledigt från jobbet nu så.....
Å kolla bildkvaliteten! Ny Mobil!!!:tummenupp
 

Bifogat

  • Bild0002.jpg
    Bild0002.jpg
    162.6 KB · Visningar: 228
  • Bild0001.jpg
    Bild0001.jpg
    177 KB · Visningar: 257

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ty all :) Grejen med kassa mobilbilder är att det blir mer erotik och betraktaren får sin fantasi triggad i motsats till highdefinition hårdporr där man ser varje por på organen....Erm sliprepa på plåten menar jag.

Kolla in den här frassen, han kan banka alu han.

http://www.youtube.com/watch?v=LyHFfbwd_KE

Oj vad skillad han/de var! :Bugar Jag blir så hänförd av att se människor som är skickliga på ett hantverk arbeta.

Det gäller både dig och filmen! :tummenupp
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Ty all :) Grejen med kassa mobilbilder är att det blir mer erotik och betraktaren får sin fantasi triggad i motsats till highdefinition hårdporr där man ser varje por på organen....Erm sliprepa på plåten menar jag.

Kolla in den här frassen, han kan banka alu han.

http://www.youtube.com/watch?v=LyHFfbwd_KE

Fyfan i snårskogen, han visste vad han gjorde!

Helt plötsligt känner mig sig mäkta värdelös. :gnissla

Mera bilder tack!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jisses så läckert!

Får man se moppen ngt på vägarna i Sommar?
Norrtälje?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ser ut att bli en riktigt trevlig yta på ramen. Kedjeskyddet blev också stiligt, såklart. Har precis kollat upp på en karta var exakt Sollefte är beläget, är ju lite sugen på att se hojen på riktigt. Men det var ju ingen dagstripp precis, 60 mil enkel resa:eek:. Du får väl annonsera om du ska söderut under sommaren i stället.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top