VR-8
Fabrikör Mr.J
Vecka 30!!!
Fan, du borde kunna få gratis bandagar hela sommaren bara för att komma och visa upp hojen
Det hade varit kanon......kanske till och med lite provkörning skulle kunna erbjudas.......
/J
Vecka 30!!!
Fan, du borde kunna få gratis bandagar hela sommaren bara för att komma och visa upp hojen
Det hade varit kanon......kanske till och med lite provkörning skulle kunna erbjudas.......
/J
Mjaa.. .risken är väll stor om man provkör den att man kommer att sälja någon krops del för att ha råd med kompressor till hojen
#4......v.30.........stod först och sist i teasern......
/J
Man blir bara stående med munnen öppen. Bugar mig för folk som vet hur man skall meka
Man blir bara stående med munnen öppen. Bugar mig för folk som vet hur man skall meka
Hur går det har du hunnit att bromsa den ännu
Vi är sugna på lite bilder
Bänkat hojen idag med låga 0.30bar enligt loggen. Min effekt innan var 130hk och 108Nm, nu med detta låga tryck så är effekten 146hk och vridet samma ungefär. Samma förutsättningar vid bägge tillfällena. Upp till ca 7500-8000varv så är motorerna väldigt lika i effekt med när sugmotorn börja tappa så fortsätter kompressormotorn till varvstoppet, ingen hejd. Vridet är samma som standard men kommer lite senare, dock så dalar det inte som en sten efter 8500 utan planar ut mer mot varvstoppet. Nu körde jag lite fett för att "spara" lite på motorn eftersom jag inte har någon direkt referens att jämföra med. A/F på topp ligger på 11.6:1 vid denna effekt men går jag upp till 12.7-12.8:1 så finns det säkert mer hästar att hämta redan nu.
Det som imponerade mest var effektkurvan, rak som någon ritat den med linjal. Från 3500-11000, bara rak, inga dippar eller peakar. Hur det blir med 0.55-0.60 bar får vi se framöver......
/J
Hur styr du laddet?
Olika utväxlingar på drivningen eller "wastar" du bort trycket vi någon typ av blow off ventil?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|