tvålen
Sporthojsnörd
- Gick med
- 15 Nov 2004
- Hoj
- XL650V, GSXR600, GSXR750
stoooffe skrev:Vad nu?
Ähh, skämtet gick inte fram
stoooffe skrev:Vad nu?
tvålen skrev:Ähh, skämtet gick inte fram
DP skrev:stoofe in da house:
Om man tittar här så hittar man detta!
Nu är det ju så att den där guiden börjar blit lite gammal och kanske borde uppdateras, nästan inga hojar som är sålda i Sverige (säljs ju bara FP hojar här) och strypta av Aprilia ÅF från 03 till nu har dom strypningarna som beskrivs i guiden, visst finns det Tysksålda som har dom strypningarna med det är inte det jag talar om....
Från 04 finns det ett Alpha Strypkit till RS125 där man bara monterar en extra CDI-Box bredvid orginal och flyttar över kontakten (man kopplar också ur avgasporten), hojen går hur bra som helst, drar snällt och fint från 2.000rpm (inget "hål" vid 5.000) upp mot 8.800 - 9.000rpm innan den börjar klippa, med mig 90pannor på så drar dom snällt & fint upp mot 110-115 utan att plåga dom, så att en strypt RS125 går kasst är ytterligare en "125-knatte" myt!!! Tyvärr var hojen som testades i Bike en Tysk hoj med helt annan typ av strypnig därför den gick så illa.....
DP says: Nog lika många myter (& lögner) runt RS125 som Ghostrider.....
Rs_125 skrev:Vad menar du me det? Menar du att alla som säger att Aprilian går kasst original har fel eller?
Rs_125 skrev:Alttså jag har sett många Aprilia RS 125r för 20.000kr så du behöver inte hålla på att komma med negativa åsikter.
DP skrev:rs125 in da house:
Sedan någon som vet när varvspärren går in på en RS original? Typ 6-7.000rpm eller?
Finns ingen "varvspärr" på en RS 125, tror nog du ska ta och använda dig lite av sök funktionen och läsa på lite om RS125 här på Sporthoj innan du överöser oss med frågor, finns massor av bra (och mindre bra) info om dom hojarna här....
DP says: Sök och du skall finna.....
apriliars125!!! skrev:jo det finns en varvspärr på rs 125. och den slår på vid 8500 med den strypta cdi boxsen, går dåligt med på 5000rpm för att klara ljud nivån. med en ostrypt cdi så varva dom lite under 12.000
DP skrev:apriliars125 in da house:
som du kanske har fått för dig så ta det lite lung inann du börjar hetsa upp dig.
Är helt lugn.....
Kul att du ska köpa dig en 06'a RS 125, står här och väntar på leverans av dom första 3 som vi sålt och 3 som ska ut som Rent-A-Racers, se till att handlaren som du köper din hoj av vet vad dom gör och har jobbat med Aprilia RS125 och strypningar på dom så att du slipper problem med din ögonsten....
DP says: 06'an är riktigt cool och bäst är att det inte är några mekaniska ändringar utom fälgar & radialbroms....
DP skrev:apriliars125 in da house:
vart jobbar du när du säger att du köpt in tre. vet du nå om hur mycket kräm du får ut ur motorerna
Jobbar på Starol Racing i Enköping, det är vi som sköter om uthyrningen av Aprilia RS125 till dom som åker 125Junior RR klassen, vi har ett avtal med Aprilia/TMP om leverans av hojar, vi säljer även delar till dom som tävlar med RS125, RS250 och Mille i RR, har nog Sveriges största lager av delar till dom hojarna, säljer flest RS125 i Sverige och har 10 faldig Svensk Mästare i RR på Aprilia som verkstadschef så RS 125 kan vi. Dax att sluta skryta....
Effekten i en FP RS125 är runt 31hp säger Aprilia, om det är bakhjuls eller vevhästar är inte helt klart men jag tror på vevhästar. Finns absolut ingen anledning att låta någon 2-takts-trimmare fila på dom, pålitligheten sjunker med faktor 5 / hästkraft du lägger till. Dom som åker 125Junior får bara byta munstycken & drev och dom hojarn går riktigt bra och håller, byter en kolv under en sässong. Tycker det är onödigt att mecka med en RS125, visst vi har kittat ett par med Polini 170cc cylinder, stora förgasare, pipor & annat men det man lägger ner i pengar ger inte riktigt så stort resultat som man skulle vilja men visst går dom bättre....
Med "problem" så menar jag att om handlaren inte skruvat så mycket med RS125 eller 2-takt så är det kanske värt att leta upp någon som har gjort det så att alla garantier gäller och du kan få vettig service om något inte funkar som det ska, att dom vet vilket strypkitt som funkar bäst osv....
DP says: Låter som om vi får dom första RS125 som landar i Sverige, troligtvis nästa fredag, hoppas jag....
AntiAntonAnt skrev:Okej! Mjo det är ju såklart förståligt...
Men om du ska lägga 20,000 på en hoj då... Jag skulle sattsa på en NSR då... De är ganska dyra visligen men om man bara letar så vet jag att det finns hyvsat nya och frächa
http://www.blocket.se/vi/7330433.htm?ca=21_s
Vissligen en 96 men endå! Den ser helt okej ut.
prulle skrev:Tror det är den som va ute för 16 000 i sommras tyvär kunde jag inte åka och titta för när jag kunde kunde inte han och tvärt om. Den ska va fin men ha några "små repor" på andra sidan. På honom lätt det som de va typ microskopiskt men de vet man inte. Men det kanske inte änns är den hojen.
Edit: Dp kan du lägga upp bilder på dom när dom kommer? Vore väldigt nice att se hur dom ser ut i ur lite andra vinklar.
Vad snakar du om? Okej att inte kunna stava men att inte kunna läsa..Rs_125 skrev:Men Aprilia RS 125cc är klar grymmaste lätta mc:n...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |