Aprilia RS 125?

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
DP skrev:
stoofe in da house:
Om man tittar här så hittar man detta!

Nu är det ju så att den där guiden börjar blit lite gammal och kanske borde uppdateras, nästan inga hojar som är sålda i Sverige (säljs ju bara FP hojar här) och strypta av Aprilia ÅF från 03 till nu har dom strypningarna som beskrivs i guiden, visst finns det Tysksålda som har dom strypningarna med det är inte det jag talar om....

Från 04 finns det ett Alpha Strypkit till RS125 där man bara monterar en extra CDI-Box bredvid orginal och flyttar över kontakten (man kopplar också ur avgasporten), hojen går hur bra som helst, drar snällt och fint från 2.000rpm (inget "hål" vid 5.000) upp mot 8.800 - 9.000rpm innan den börjar klippa, med mig 90pannor på så drar dom snällt & fint upp mot 110-115 utan att plåga dom, så att en strypt RS125 går kasst är ytterligare en "125-knatte" myt!!! Tyvärr var hojen som testades i Bike en Tysk hoj med helt annan typ av strypnig därför den gick så illa.....

DP says: Nog lika många myter (& lögner) runt RS125 som Ghostrider.....

Vad menar du me det? Menar du att alla som säger att Aprilian går kasst original har fel eller? :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Rs_125 skrev:
Vad menar du me det? Menar du att alla som säger att Aprilian går kasst original har fel eller? :tummenupp

bara läs vad han skrev

orginal är dom ju inte strypta heller....

en strypt går dåligt i jämförelse med en ostrypt:D

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Rs_125 skrev:
Alttså jag har sett många Aprilia RS 125:eek:r för 20.000kr så du behöver inte hålla på att komma med negativa åsikter.

Hehe, menade inte att verka negativ. Men mina så kallade "åsikter" är ren fakta :fakta
du får inte en schysst rs för 20000:- men du kan säkert få en som är klotad.
och så är det bara.

Dem som finns just nu på blocket för 25000:- är på vinterpris.
sen får du nog räkna med att byta kolv osv. eller något annat.

men jag underar vad moderatorerna är :va vi har ju faktiskt en strålande sökfunktion

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Söker 125a, pma
Budget 20k? Köp en gammal NSR/TZR/ kanske en RG/RGF eller nåt, tjänar inget till att köpa en RS eller annat "hastighetsmonster" (lol) om du ska ha tråkigt, ööhum, köra strypt menar jag.. :hihi
Eller fortsätt spara till tyngre hoj? :3freak

@ Helmut - Jag köper din hoj om du sänker priset me några lakan och sedan kör hem den till mig! :tummenupp

Last edited:

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
Ja men jag vill ha en Aprilia för dem är så grymma. Sedan någon som vet när varvspärren går in på en RS original? Typ 6-7.000rpm eller?

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
rs125 in da house:
Sedan någon som vet när varvspärren går in på en RS original? Typ 6-7.000rpm eller?

Finns ingen "varvspärr" på en RS 125, tror nog du ska ta och använda dig lite av sök funktionen och läsa på lite om RS125 här på Sporthoj innan du överöser oss med frågor, finns massor av bra (och mindre bra) info om dom hojarna här....

DP says: Sök och du skall finna.....

apriliars125!!!

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
aprilia rs
DP skrev:
rs125 in da house:
Sedan någon som vet när varvspärren går in på en RS original? Typ 6-7.000rpm eller?

Finns ingen "varvspärr" på en RS 125, tror nog du ska ta och använda dig lite av sök funktionen och läsa på lite om RS125 här på Sporthoj innan du överöser oss med frågor, finns massor av bra (och mindre bra) info om dom hojarna här....

DP says: Sök och du skall finna.....

jo det finns en varvspärr på rs 125. och den slår på vid 8500 med den strypta cdi boxsen, går dåligt med på 5000rpm för att klara ljud nivån. med en ostrypt cdi så varva dom lite under 12.000

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
apriliars125!!! skrev:
jo det finns en varvspärr på rs 125. och den slår på vid 8500 med den strypta cdi boxsen, går dåligt med på 5000rpm för att klara ljud nivån. med en ostrypt cdi så varva dom lite under 12.000

Så det finns inte någon plugg i avgasröret? Som på mopeder? bara Cdi och trottel stopp m.m :va

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
apriliars125 in da house:

Men han frågade om en orginal och där finns ingen varvspärr, skilnad på äpplen & apelsiner...

Det du skriver ovan har du läst i mitt förra inlägg, en Alpha strypt 11Kw RS125 klipper mellan 8.900-9.000rpm (så 8.500 som du skriver är fel) och att den går dåligt vid 5.000 för buller & avgas har du fått rätt.....

DP sasy: Undrar lite vart du vill med det här argumentera eller info?????

Last edited:

apriliars125!!!

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
aprilia rs
nej finns inget i själva röret iaf inte på dom ny modellerna. men avgasporten öppnar aldrig. på min aprilia rs 06 som jag väntar på ska jag köpa en strypt cdi och en ostrypt som jag sätter brevid varan så då är det bara att byta kabel så har du den i fp, ganska enkelt. och tycker att en rs är helt fel hoj om du ska köra laglit, köp nån honda cbr 125 som kostar 30.000 ny och som håller bättre.

och dom cdi boxarna som jag har titta på är strypta, dom klara bara av att tända 8500rpm, men sen om dom varva lite mer är inte ovanligt en då. men nu är jag ingen expert inom området så jag säger bara vad jag har hört menar inte att vara otrevlig eller nåt annat, som du kanske har fått för dig så ta det lite lung inann du börjar hetsa upp dig.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
som du kanske har fått för dig så ta det lite lung inann du börjar hetsa upp dig.

Är helt lugn.....

Kul att du ska köpa dig en 06'a RS 125, står här och väntar på leverans av dom första 3 som vi sålt och 3 som ska ut som Rent-A-Racers, se till att handlaren som du köper din hoj av vet vad dom gör och har jobbat med Aprilia RS125 och strypningar på dom så att du slipper problem med din ögonsten....

DP says: 06'an är riktigt cool och bäst är att det inte är några mekaniska ändringar utom fälgar & radialbroms....

apriliars125!!!

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
aprilia rs
DP skrev:
som du kanske har fått för dig så ta det lite lung inann du börjar hetsa upp dig.

Är helt lugn.....

Kul att du ska köpa dig en 06'a RS 125, står här och väntar på leverans av dom första 3 som vi sålt och 3 som ska ut som Rent-A-Racers, se till att handlaren som du köper din hoj av vet vad dom gör och har jobbat med Aprilia RS125 och strypningar på dom så att du slipper problem med din ögonsten....

DP says: 06'an är riktigt cool och bäst är att det inte är några mekaniska ändringar utom fälgar & radialbroms....

vad för problem tänkte du då? jo den är väldigt fin den nya modelen. vart jobbar du när du säger att du köpt in tre. och trode inte dom kom till sverig först i mars? vet du nå om hur mycket kräm du får ut ur motorerna ostrypta? jag har snakat med min farbror hans som är en av värdens bästa snö skoter köra/trimare han säger att dom börde ligga på kring 36hk med dom grejerna på vet du nåt om det?

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
vart jobbar du när du säger att du köpt in tre. vet du nå om hur mycket kräm du får ut ur motorerna

Jobbar på Starol Racing i Enköping, det är vi som sköter om uthyrningen av Aprilia RS125 till dom som åker 125Junior RR klassen, vi har ett avtal med Aprilia/TMP om leverans av hojar, vi säljer även delar till dom som tävlar med RS125, RS250 och Mille i RR, har nog Sveriges största lager av delar till dom hojarna, säljer flest RS125 i Sverige och har 10 faldig Svensk Mästare i RR på Aprilia som verkstadschef så RS 125 kan vi. Dax att sluta skryta....

Effekten i en FP RS125 är runt 31hp säger Aprilia, om det är bakhjuls eller vevhästar är inte helt klart men jag tror på vevhästar. Finns absolut ingen anledning att låta någon 2-takts-trimmare fila på dom, pålitligheten sjunker med faktor 5 / hästkraft du lägger till. Dom som åker 125Junior får bara byta munstycken & drev och dom hojarn går riktigt bra och håller, byter en kolv under en sässong. Tycker det är onödigt att mecka med en RS125, visst vi har kittat ett par med Polini 170cc cylinder, stora förgasare, pipor & annat men det man lägger ner i pengar ger inte riktigt så stort resultat som man skulle vilja men visst går dom bättre....

Med "problem" så menar jag att om handlaren inte skruvat så mycket med RS125 eller 2-takt så är det kanske värt att leta upp någon som har gjort det så att alla garantier gäller och du kan få vettig service om något inte funkar som det ska, att dom vet vilket strypkitt som funkar bäst osv....

DP says: Låter som om vi får dom första RS125 som landar i Sverige, troligtvis nästa fredag, hoppas jag....

apriliars125!!!

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
aprilia rs
DP skrev:
vart jobbar du när du säger att du köpt in tre. vet du nå om hur mycket kräm du får ut ur motorerna

Jobbar på Starol Racing i Enköping, det är vi som sköter om uthyrningen av Aprilia RS125 till dom som åker 125Junior RR klassen, vi har ett avtal med Aprilia/TMP om leverans av hojar, vi säljer även delar till dom som tävlar med RS125, RS250 och Mille i RR, har nog Sveriges största lager av delar till dom hojarna, säljer flest RS125 i Sverige och har 10 faldig Svensk Mästare i RR på Aprilia som verkstadschef så RS 125 kan vi. Dax att sluta skryta....

Effekten i en FP RS125 är runt 31hp säger Aprilia, om det är bakhjuls eller vevhästar är inte helt klart men jag tror på vevhästar. Finns absolut ingen anledning att låta någon 2-takts-trimmare fila på dom, pålitligheten sjunker med faktor 5 / hästkraft du lägger till. Dom som åker 125Junior får bara byta munstycken & drev och dom hojarn går riktigt bra och håller, byter en kolv under en sässong. Tycker det är onödigt att mecka med en RS125, visst vi har kittat ett par med Polini 170cc cylinder, stora förgasare, pipor & annat men det man lägger ner i pengar ger inte riktigt så stort resultat som man skulle vilja men visst går dom bättre....

Med "problem" så menar jag att om handlaren inte skruvat så mycket med RS125 eller 2-takt så är det kanske värt att leta upp någon som har gjort det så att alla garantier gäller och du kan få vettig service om något inte funkar som det ska, att dom vet vilket strypkitt som funkar bäst osv....

DP says: Låter som om vi får dom första RS125 som landar i Sverige, troligtvis nästa fredag, hoppas jag....

jo jag ringde ju och snacka med dig för att tag sen. har du inga kvar då tänkte ringa dig i dag och höra! tänkte ju köpa den av dig och sicka upp den med buss gods eller nåt. tror du det funkar? och vad ska du ha för en 06 med stryp kit på montera? annars så ska jag nog ringa i morn så!

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
och vad ska du ha för en 06 med stryp kit på montera? annars så ska jag nog ringa i morn så!

DP says: Jag gör INTE affärer på Sporthoj.com, hör av dig så kan vi snacka......

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
AntiAntonAnt skrev:
Okej! Mjo det är ju såklart förståligt...
Men om du ska lägga 20,000 på en hoj då... Jag skulle sattsa på en NSR då... De är ganska dyra visligen men om man bara letar så vet jag att det finns hyvsat nya och frächa :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/7330433.htm?ca=21_s
Vissligen en 96 men endå! Den ser helt okej ut. :)

Tror det är den som va ute för 16 000 i sommras tyvär kunde jag inte åka och titta för när jag kunde kunde inte han och tvärt om. Den ska va fin men ha några "små repor" på andra sidan. På honom lätt det som de va typ microskopiskt men de vet man inte. Men det kanske inte änns är den hojen.

Edit: Dp kan du lägga upp bilder på dom när dom kommer? Vore väldigt nice att se hur dom ser ut i ur lite andra vinklar.

Last edited:

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
prulle skrev:
Tror det är den som va ute för 16 000 i sommras tyvär kunde jag inte åka och titta för när jag kunde kunde inte han och tvärt om. Den ska va fin men ha några "små repor" på andra sidan. På honom lätt det som de va typ microskopiskt men de vet man inte. Men det kanske inte änns är den hojen.

Edit: Dp kan du lägga upp bilder på dom när dom kommer? Vore väldigt nice att se hur dom ser ut i ur lite andra vinklar.

Men Aprilia RS 125cc är klar grymmaste lätta mc:n...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati