Aprilia RS 125?

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Rs_125 skrev:
Det vet jag inte...vet ej vad jag liksom skall säga till päronen om trimmningen? :confused:

Om jag får trimma skall det bli så att jag fixar CDI:n byter ut den eller ja vad man skall göra med den inte direkt proffs på detta. Sedan ett Jollymoto effekt och sedan fattar jag ej avgas porten vart sitter den på avgasröret eller? Hänger den med när jag byter avgasrör eller? Sedan såklar stoppet på trotteln sitter den utanför? Många frågor jag vet men som sagt inget proffs på det...

Har tittat och sökt runt på forumet det står bara "Aprilia RS 125" Gäller de alla dem där sakerna "pluggarna" alltså?

/danne
Hej Danne, till att börja med så kan jag föreslå följande: Säg t.ex. till föräldrarna att du vill göra den till full power för att kunna ligga på motorväg i 110 utan att varva runt 11 000rpm...det kan faktiskt inte vara särskilt bra för hojen. :3freak När det gäller avgasporten så har du nog fått det lite om bakfoten. I en tvåtaktarhoj så sitter det i cylindern inga ventiler utan portar, en insugsport och en avgasport. Denna avgasport är på den strypta modellen i ett låst läge(den kan inte öppna och stänga sig) vilket ger hojen sämre kompression och därför går hojen sämre. Det sitter också andra strypningar i hojen t.ex. en i kröken och så är förgasaren strypt. (avgasporten sägs dock vara 80-90% av strypningen). Det finns möjligheter att köpa sk full power kit där du får med alla delar ostrypta, men dom har en tendens att vara dyra (kan kosta runt 10 000 :4skrika ) Hoppas du fick svar på nån av dina frågor iaf! :)
// Mayer

rs 125a

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
aprilia rs 125
asså jag vet fan inte vart man ska lägga in saker och ting så skriver här.
vart hittar man 14t drev till aprilia rs 125-06 och trim som avgassystem och cylinder o så vidare jag har en rs 125 den är ju snabb men vill att den ska va snabbare eller starkare så man kan göra en wheelie så jag vill väldigt gärna veta vart man kan köpa 14t drev så fort som möjligt! tack så länge:d

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
rs 125a skrev:
2684471 asså jag vet fan inte vart man ska lägga in saker och ting så skriver här.
vart hittar man 14t drev till aprilia rs 125-06 och trim som avgassystem och cylinder o så vidare jag har en rs 125 den är ju snabb men vill att den ska va snabbare eller starkare så man kan göra en wheelie så jag vill väldigt gärna veta vart man kan köpa 14t drev så fort som möjligt! tack så länge:d

det finns en sticky om det.. FFS..

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
rs 125a skrev:
2684471 asså jag vet fan inte vart man ska lägga in saker och ting så skriver här.

Du är då fan överallt och skriver om ditt 14 drev till RS..Kolla med din Aprilia återförsäljare, som alla säger! :va
Starol racing i Enköping har störst utbud av Aprilia delar i Sverige, kolla med dom annars.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
rs 125a skrev:

Vad är problemet? du har ju fått reda på vart du kan köpa drev så varför skriver du i ännu en till gammal tråd för? Bäst du har en bra förklaring.

rs 125a

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
aprilia rs 125
trådar

Saabmosare skrev:
2686140 Vad är problemet? du har ju fått reda på vart du kan köpa drev så varför skriver du i ännu en till gammal tråd för? Bäst du har en bra förklaring.
jag vet inte hur den här sidan fungerar så jag bara la ut det nånstans ja har aldrig varit inne här förut så jag fattar inget här:confused: :confused:

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Bull...ja har en Aprilia-98 med 34hk o den har gått under 1000mil, den fick ja för 23.000:- plus lite saker på & den är precis som ny!. Så att de inte finns bra rs´or för bra pris är rena skitsnacket.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati