Hej Danne, till att börja med så kan jag föreslå följande: Säg t.ex. till föräldrarna att du vill göra den till full power för att kunna ligga på motorväg i 110 utan att varva runt 11 000rpm...det kan faktiskt inte vara särskilt bra för hojen. När det gäller avgasporten så har du nog fått det lite om bakfoten. I en tvåtaktarhoj så sitter det i cylindern inga ventiler utan portar, en insugsport och en avgasport. Denna avgasport är på den strypta modellen i ett låst läge(den kan inte öppna och stänga sig) vilket ger hojen sämre kompression och därför går hojen sämre. Det sitter också andra strypningar i hojen t.ex. en i kröken och så är förgasaren strypt. (avgasporten sägs dock vara 80-90% av strypningen). Det finns möjligheter att köpa sk full power kit där du får med alla delar ostrypta, men dom har en tendens att vara dyra (kan kosta runt 10 000 ) Hoppas du fick svar på nån av dina frågor iaf!Rs_125 skrev:Det vet jag inte...vet ej vad jag liksom skall säga till päronen om trimmningen?
Om jag får trimma skall det bli så att jag fixar CDI:n byter ut den eller ja vad man skall göra med den inte direkt proffs på detta. Sedan ett Jollymoto effekt och sedan fattar jag ej avgas porten vart sitter den på avgasröret eller? Hänger den med när jag byter avgasrör eller? Sedan såklar stoppet på trotteln sitter den utanför? Många frågor jag vet men som sagt inget proffs på det...
Har tittat och sökt runt på forumet det står bara "Aprilia RS 125" Gäller de alla dem där sakerna "pluggarna" alltså?
/danne
// Mayer