Aprilia RS 125?

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
Ville bara göra en jämnförelse hur en org Aprilia RS 125cc går kan man jämföra med något den lär ju klart vara mycket snabbare än en moppe för den har ju 15 hk ju :tummenupp Har kört moppe innan gjorde ca 100 km/h med gött acc. Så jag undrar går en Aprilia RS "strypt" lika med en 70cc moppe "TEX" Har inget att jämnföra med :huvet

TACKSAM FÖR SÄKRA SVAR! :fyllisar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rs_125 skrev:
Ville bara göra en jämnförelse hur en org Aprilia RS 125cc går kan man jämföra med något den lär ju klart vara mycket snabbare än en moppe för den har ju 15 hk ju :tummenupp Har kört moppe innan gjorde ca 100 km/h med gött acc. Så jag undrar går en Aprilia RS "strypt" lika med en 70cc moppe "TEX" Har inget att jämnföra med :huvet

jaha en 70 cc moppe då förstår jag. :rolleyes:

1. Hur går en 70 cc moppe? De är ingen moppe igentligen längre men okej för det. Men gör den bara 100 så har du gjort fel och nu snakar jag döäkta gps kmh inget flum.

2. Har blivigt från åkt av en moppe när jag körde på 90 väg med körskolan. De dryga va att skiten jag satt på inte kunde gå fortare. Men de va iof xl125r mög helvetet.

3. det borde va ganska jämnt. Men no way att du kör lagligt. Du kommer ändra dig efter ett halv år. Att köra strypt 125:A är som att bara vara kompis med en snygg tjej.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Rs_125 skrev:

Om vi säger så här, polarens ditech hängde med min kompis då strypta rs125 -02 till 70. Så nog spöar en 70cc moppe skiten ur en strypt rs. (och nej dp vi pratar inte om christopher ericsons vrålåk utan en annan avstrypt)

Last edited:

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Rs_125 skrev:

Om det är bara farten du ska komma åt med en strypt lättmc så kan du ju köpa vilken gammal skrot hoj som helst som har 11kw i sig. :tungan
Och om du har kört trimmad moppe innan, varför ska du då inte köra ostrypt med din 125:a? Det är ju svårare för polisen att märka att du kör ostrypt 125 än att känna igen en moppe med 70cc. :7peta

Eller, det kanske inte var din moppe?

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
prulle skrev:
jaha en 70 cc moppe då förstår jag. :rolleyes:

1. Hur går en 70 cc moppe? De är ingen moppe igentligen längre men okej för det. Men gör den bara 100 så har du gjort fel och nu snakar jag döäkta gps kmh inget flum.

2. Har blivigt från åkt av en moppe när jag körde på 90 väg med körskolan. De dryga va att skiten jag satt på inte kunde gå fortare. Men de va iof xl125r mög helvetet.

3. det borde va ganska jämnt. Men no way att du kör lagligt. Du kommer ändra dig efter ett halv år. Att köra strypt 125:A är som att bara vara kompis med en snygg tjej.

jasso, är det därför du kör strypt då (menar att du inte kan få några snygga tjejer :banana )

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
Fuzzman skrev:
jasso, är det därför du kör strypt då (menar att du inte kan få några snygga tjejer :banana )

Alltså jag fick inte köra trimmat med moppen innan tror ni jag får det med aprilian då eller?

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
rs125 in da house:
Bor: Småland

Vimmerby???? Om så är fallet så kanske vi har träffats i Aprilia montern på MC-Mässan...

DP says: Bara nyfiken....

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
DP skrev:
rs125 in da house:
Bor: Småland

Vimmerby???? Om så är fallet så kanske vi har träffats i Aprilia montern på MC-Mässan...

DP says: Bara nyfiken....

Det vet jag inte...vet ej vad jag liksom skall säga till päronen om trimmningen? :confused:

Om jag får trimma skall det bli så att jag fixar CDI:n byter ut den eller ja vad man skall göra med den inte direkt proffs på detta. Sedan ett Jollymoto effekt och sedan fattar jag ej avgas porten vart sitter den på avgasröret eller? Hänger den med när jag byter avgasrör eller? Sedan såklar stoppet på trotteln sitter den utanför? Många frågor jag vet men som sagt inget proffs på det...

Har tittat och sökt runt på forumet det står bara "Aprilia RS 125" Gäller de alla dem där sakerna "pluggarna" alltså?

/danne

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
stoooffe skrev:
Jag fick inte heller trimma moppen men jag får köra ostrypt 125a.

Samma sak för mig. Det är farligare att köra trimmad moppe än ostrypt 125:a. När jag kör mc så har jag nästan alltid skinställ med ryggskydd osv osv... Kör man trimmad moppe kör man med jeans eller nått annat vanligt klädesplagg

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010

Den var nerdrevad för acc så därför :fatta!

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Min Reiju Drac gjorde lite över 100km/h enligt mina 2 st GPSer.

Där fick ni, jävla gangsters.

Den hade iof lite trim; 21mm förgasare, 74cc cylinder, TK effektsystem, Hebofilter, Topracingvev, 21mm insug, MK Prorace lameller och fjädrar och en relativt hög drevning.

Har faktiskt kvar den, den är så sleten så ingen vill ha den. Hälften av allt trim är borttaget mm.
Men saksamma, det gick över 100km/h. Var uppe i 109km/h om jag inte minns helt fel. Då visade mätaren runt 125km/h.

Min Aprilia MX toppade 130km/h när jag köpte den. Gick inte fortare när jag ostrypte den, den är så nerdrevad endå. Men nu sitter 10 taggar mindre bakdrev på så nu jävlar..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Svanen skrev:
Min Reiju Drac gjorde lite över 100km/h enligt mina 2 st GPSer.

Där fick ni, jävla gangsters.

Yada, Yada

Min Aprilia MX toppade 130km/h när jag köpte den. Gick inte fortare när jag ostrypte den, den är så nerdrevad endå. Men nu sitter 10 taggar mindre bakdrev på så nu jävlar..

Vad sitter på nu då :)

Tror jag har 13,42 eller 38 på husqvarnan och den går i ca 160 km/h enligt MÄTAREN, så din kommer kanske ligga någonstans där med :tungan

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Loy skrev:
Vad sitter på nu då :)

Tror jag har 13,42 eller 38 på husqvarnan och den går i ca 160 km/h enligt MÄTAREN, så din kommer kanske ligga någonstans där med :tungan

Jag har på MXen 14-35 (Tror det var 35bak).
Och innan när den gick 130km/h hade jag 14-45.

Enligt min beräkningar kommer den toppa 160km/h.
Är egentligen bara ute efter att kunna ligga i ca. 120km/h utan att varva sönder den. Fast nu börjar mina cash tryta, dom som skulle gå till bestyckning..
Måste spara och jobba lite..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Svanen skrev:
Jag har på MXen 14-35 (Tror det var 35bak).
Och innan när den gick 130km/h hade jag 14-45.

Enligt min beräkningar kommer den toppa 160km/h.
Är egentligen bara ute efter att kunna ligga i ca. 120km/h utan att varva sönder den. Fast nu börjar mina cash tryta, dom som skulle gå till bestyckning..
Måste spara och jobba lite..

Då verkar det vara ganska lika våra hojjar emellan. Du har inte räknat ut vad din varvar i sådär en 110 ?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Lägg till cirka 3-5 lök på det där priset så hittar du en RS.

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Varför ska du köpa jollymoto till din rs? Jag tror du blir jävligt nöjd med att bara ta bort strypningarna om du bara kört moppe förut

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati