Detta kanske vore något för er som inte tycker det räcker
Sxv med turbo och gas
Mer bilder
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=178779
Hur lämpligt är det att ha turbon så där långt bak? Ser ut som en jänkelösning...
Detta kanske vore något för er som inte tycker det räcker
Sxv med turbo och gas
Mer bilder
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=178779
Hur lämpligt är det att ha turbon så där långt bak? Ser ut som en jänkelösning...
Halloj..!
Hade tänkt införskaffa mig en sxv 550 ni istället för gixxer 1000- 05.
Har suttit o läst i stort sett hela den här tråden nu o börjar nästan överväga att hoppa över något sxv köp.
Speciellt när man läser om alla problem som PPG har haft med sin hoj, kan det vara så att han fått tag på ett riktigt måndagsexemplar?
Det känns ju i stort sett som det ena problemet avlöser det andra..
Skulle vara riktigt tacksam om någon kunde ge ett helt ärligt svar..=P Är det en bra cykel eller är det massor med trubbel?
Har funderat på en 08:a då det verkar som det är en del åtgärder som gjorts på dessa..
Kan man åka en så där 15-20 mil o sen ställa in den i garaget och starta den nästa dag o köra vidare utan att oroa ihjäl sig över något??
Tacksam för svar! Linus!
några frågor vad e de som brukar paja i startmotorerna?kolen? min korrade konstigt idag men dock fungerade som den ska men de kändes direkt som att de va nåt på g.
vad kostar en ny?
sen styr vobbel e verkligen nåt ja har på min, den va sänkt fram när den köptes vilket gjorde den grymmt känslig men har ändrat tillbaka de nu men fortfarande e de riktigt spännande i ca 130-150 högre har ja inte ens vågat som den vobblar då. Hittar inga glapp osv heller nån stans.
e de vanligt att de kan komma några droppar vatten i expansions kärlet under motorn vid hård körning? kom några droppar ur där idag efter mycke bakhjul o diverse hård körning.
mvh uffarn
Tack för svaret där GGP, tror nog det blir en SXV ändå..
Oljebyten är inget som oroar mig, det kan jag göra ofta om så behövs.. så länge man har en sjukt rolig cykel så kan man lägga ner tid på den=)
Men när du skriver skruva en gång i veckan, menar du då oljebytena eller en massa annat strul.. O tycker du ja ska byta olja i lådan varje gång ja byter i motorn??
MVH!
nån som har uppgifter om vad en start motor kostar ?
min har ju inte pajat men de kanske e värt att ha en liggandes om den ger upp.
e ju inge kul o få stillestånd mitt i säsongen.
2500-3000 kr.
Jag rev ur kolvarna på min motor ikväll, då jag tänkte byta kedjor och kolvar samtidigt som jag ändå byter topplockspackningar.
Min cykel har rullat 750 mil någonting och det sitter originalkolvar i den, eller satt. Jag mätte upp kolvarna till 79, 8 mm. När de är nya så mäter de 79,96. Gränsvärdet är 75,någonting.
Kan det verkligen vara så att mina kolvar inte har slitits någonting på 750 mil? Aprilias 100 timmar verkar ju vara bullshit iaf.
Jaja, nya kolvar är redan betalda så jag får väl slänga i dom och se glad ut.
Ni andra kanske ska ta och mäta upp era om ni närmar er 100 timmar, jag skulle aldrig ha beställt nya om jag visste hur fina mina var iaf.
Jag tänkte spec på dig MR.Helmut, du skulle ju byta snart.
Olof, kommer du ihåg vad du fick ge för dina Buckets? mina såg likadana ut som dina efter vatten i motorn. Hojen gick 30 min med vatten, innan när jag ställde ventilerna var dom som nya. : (
Om dina buckets Har inte öppnat sen jag satte i de så vet inte om de är av bättre kvalité men det kan man ju anta eftersom det är Honda. Kände att de var lite lättare iaf.
Jag har inte beställt eller bytt än
Det är väl inte bara måttet på kolvar som räknas, de kan även bli utmattade och spricka? Men är det inte så att kolven är 80 från början och limit är 79.94 om jag läser rätt? Det med 75,nånting är 450 kolvarna, du lär ju inte ha mycket komp med några mm spel?
Om dina buckets såg ut så borde du kolla kammarna också, är de ok?
Jag satte i Honda 450-buckets sist, kan de ha kostat ca 400kr/st? Har inte öppnat sen jag satte i de så vet inte om de är av bättre kvalité men det kan man ju anta eftersom det är Honda. Kände att de var lite lättare iaf.
Edit: Ser du förresten att det var i toppackningen det läckte? Så du inte sätter ihop den igen och det fortfarande läcker.
Aprilia har bytt art nummer på sina mot de äldre som satt i, så de nya kanske är något bättre. Nya art nummret är 855632
Riskerar du inte att kammarna går då?
Ahaaa! Det är ju självklart att det måste vara så! Då borde mina kolvar vara slut! Vad skönt.
Var beställde du dina buckets?
Jag kunde inte se på topplockspackningarna att dom var sönder, men det bubblade avgaser i kylaren. Jag får sätta ihop och prova. I värsta fall får jag dela på blocket och göra om där också.
Vet du vad dom kostar ungefär?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |