Aprilia SXV

Rickny

Medlem
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
aprilia RXV 550 -07, Dorsoduro 750-08,HVA NUDA 900R-12, HVA WR250-06, Husa FE570-09
Jag har också provat Tuneboys VDB map och den var inge vidare,
Men dom ALICE Racing mapparna som följer med XV tuner är riktigt bra, och hojen startar mycket lättare.

Tuneboy är även väldigt instabilt program ibland får man ju ingen kontakt med hojen och det hänger sig
när man laddar upp mappar mm.

XV tuner är väldigt stabilt och för den lilla "hemma" mecken väldigt lätt att använda utan
risk att man "mappar" sönder motorn,
Än så länge kan man inte plussa/minska tädningen som kan vara det största "hotet" om man inte vet vad man
håller på med.

Rekomenderas, speciellt om ni är flera som delar på en kabel då blir det inte dyrt.

//R

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Någon som vet vilken färg det var på original packning mellan motorhalvorna vs. den nya man fick på garanti på de första modellerna??

Rickny

Medlem
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
aprilia RXV 550 -07, Dorsoduro 750-08,HVA NUDA 900R-12, HVA WR250-06, Husa FE570-09
Någon som vet vilken färg det var på original packning mellan motorhalvorna vs. den nya man fick på garanti på de första modellerna??

Röd färg= dåligt
Svart färg= Bra

Gäller -06 och -07, från -08 ska det var tätt från fabrik.
Mycket uppdateringar från och med 2008. sedan har det inte hänt mycket på SXV:n
Medans RXV:n fick ny sving och ljuddämpare till 2009 har jag för mig.
Ska man köpa en, ska man defenitivt satsa på en -08 eller senare om man vill ha "mindre" problem...:tummenupp
//R

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Det blev en 550:D Hämtar moppen på måndag! Ska bli riktigt kul nu när man varit hojlös i två år!
Bara hoppas hojen håller, men det verkar ju mest vara tidiga modeller och handhavande fel som fått dem att strula.
Hoppas på fint väder tills nästa helg så man kan lära känna moppen på torr asfalt!

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Om du får hojen på måndag borde du åka till Sala på tisdag, det är roligast att köra bana :)

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Det vore väldigt roligt men hojen måste strypas av och mappas först:D Annars blir man väll ifrån åkt av pv50is med motard däck! Hur gäller försäkringar på dessa när dom e avstrypta, vissa bolag försäkrar ju på full effekt även fast dom står som 11kw. Man vill ju ha motor försäkring fall man har otur och och hojen skär. Eller kan man bara strypa hojen igen och hävda att den alltid varit strypt? Skär hojen kostar det väll lika mycket att laga som att köpa en ny.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tar de inte bort strypningen och mappar om vid leverans? Bankörning är förresten ett utmärkt sätt att köra in hojen om man vill få ut så mycket effekt som möjligt.

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Nej det sa dom inget om iaf och frågade ej heller. Jag lämnar in den på Starol och får det gjort. Då får jag även se var strypningarna sitter och hur man sätter tillbaks dem om så skulle behövas:). Var har du din hoj försäkrad?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tar de inte bort strypningen och mappar om vid leverans? Bankörning är förresten ett utmärkt sätt att köra in hojen om man vill få ut så mycket effekt som möjligt.
Man rekommenderas att köra in hojen strypt.. Ingen aning varför, men det var de instruktionerna man fick vid försäljning av nya SXV.

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Årets största antiklimax! Man får hem hojen och ska starta den, vad händer? Det enda som egentligen händer är att reläet tickar:D batteritorsk;) hehehe på en fabriksny hoj. Men men de e ju bara ladda, premiär tur i morgon. Jag valde att försäkra hos Svedea, samma pris som hos bilsport men dom har motorförsäkring.

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Det här är ju en jätte dum fråga men var ser man motorolje nivån? Jag kan inte hitta synglaset:va har jag blivit blind eller?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Röd plast, samma dekaler som jag och Ola hade 09 svart/röd med dödskallar...
Du har inte en bild?

Vilket är att föredra att köpa?

En 07:a 300 mil. MEN utan bytt packning mellan motorhalvorna ELLER
en 08:a 600 mil + 10-20h tränings/tävlingskörd med Silmoto helsystem

Tror det är din gamla hoj......... :rolleyes::confused::va

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Är det en packning eller packningsmassa mellan motorhalvorna som åtgärdades på 07:eek:rna?

Svarar på min egen fråga... det är packningsmassa...

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...