Aprilia SXV

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
SXV 550, KTM 625, CR 250R
är det någon som har haft problem med att hojen tjuvdör ibland? har hänt 3 ggr nu på ca 60mil dock bara när man kör lugnt och sakta :S

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
TM 450 SMX 2011
Om hojen tjuvdör är den antagligen felmappad. Koppla in en axone och ställ in tps 0-100 co och fuel corr timing så bör den funka...

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
Om hojen tjuvdör är den antagligen felmappad. Koppla in en axone och ställ in tps 0-100 co och fuel corr timing så bör den funka...

då får jag fixa fram ett avgassystem fort då så kan man mappa den efter det på en gång

sen nästa fråga då, jag böt kylarvätska i helgen men hur vet man när det är lagom påfyllt? det rinner ut lite när jag kört genom överrinnings slangen så det blir blött på svingen just nu

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Kan någon rada upp vad man behöver till motorn när det är dax för 90h servicen? Gärna med part nr. Sluggo, hur trivs du med hojen förutom att den dör? Min läcker soppa från tanken och jag har knappt hunnit köra:) Bara hålla tummarna att det går fort att fixa.

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
Kan någon rada upp vad man behöver till motorn när det är dax för 90h servicen? Gärna med part nr. Sluggo, hur trivs du med hojen förutom att den dör? Min läcker soppa från tanken och jag har knappt hunnit köra:) Bara hålla tummarna att det går fort att fixa.

Jag är helnöjd, att den dör är inget problem igentligen men man blir fundersam varför den gör så, men som sagt riktigt nöjd med hojen, jag har hunnit kört 70 mil ca så det blir att byta olja och så nu :)

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Jag är helnöjd, att den dör är inget problem igentligen men man blir fundersam varför den gör så, men som sagt riktigt nöjd med hojen, jag har hunnit kört 70 mil ca så det blir att byta olja och så nu :)

Kul att höra! Får förhoppningsvis tillbaka hojen i nästa vecka och då kan man äntligen prova den lite:)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Fan va kul att ni fått lite liv i tråden igen! Blir sugen på att plocka fram gamla pärlan igen! :)

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Fan va kul att ni fått lite liv i tråden igen! Blir sugen på att plocka fram gamla pärlan igen! :)

Den ska väll inte stå och samla damm:lol Du som har full koll på dessa hojar kan väll lägga upp en liten lista på vad man behöver till motorn när det är dax för 90h servicen? Skulle uppskattas! /Ruben

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Den ska väll inte stå och samla damm:lol Du som har full koll på dessa hojar kan väll lägga upp en liten lista på vad man behöver till motorn när det är dax för 90h servicen? Skulle uppskattas! /Ruben

Den ska iaf få komma ut så dammet blåser av, sen får vi se vad som händer. :)
Jag har egentligen ingen större koll på det, frågan är om det behövs vid 90h överhuvudtaget, men sen när det är dags borde det räcka med kolvar och packningssats och vad mer du eventuellt hittar som du tycker behöver åtgärdas.

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Tack Marcus! Jag gör nog ett kolvbyte på 90h iaf ser allt schysst ut då kanske man tar nästa service på 220tim. Att byta kolvarna är ju ingen kostnad om man tänker på vad det kostar om det skär:3freak. Hur är det med oljan btw, har hört från en väldigt säker källa att man enbart ska köra Agip i dessa maskiner. Vad har du för erfarenheter?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Tack Marcus! Jag gör nog ett kolvbyte på 90h iaf ser allt schysst ut då kanske man tar nästa service på 220tim. Att byta kolvarna är ju ingen kostnad om man tänker på vad det kostar om det skär:3freak. Hur är det med oljan btw, har hört från en väldigt säker källa att man enbart ska köra Agip i dessa maskiner. Vad har du för erfarenheter?

Jag har provat många olika fabrikat helsyntet och allt har funkat för mig, tror det är lugnt så länge du kör 10W60, jag har kört mycket 10W50 också eftersom 10W60 inte är så vanlig och det har funkat för mig men 10W40 skulle jag inte köra på.

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
Jag har provat många olika fabrikat helsyntet och allt har funkat för mig, tror det är lugnt så länge du kör 10W60, jag har kört mycket 10W50 också eftersom 10W60 inte är så vanlig och det har funkat för mig men 10W40 skulle jag inte köra på.

Det verkar ju inte vara lätt att hitta Agip, och den är lite dyrare. Men då har man alltså lite alternativ:tummenupp

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
OKQ8 Superbike 10W50 är oslagbar prismässigt, ca 60 kr litern från en 20-l dunk och funkar i både motor och låda. Beställningvara på vilken OKQ8 mack som hellst, men går att hitta billigare om man letar runt lite. Köpte för 1100 för nån månad sedan.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning