sluggo112
Ny medlem
är det någon som har haft problem med att hojen tjuvdör ibland? har hänt 3 ggr nu på ca 60mil dock bara när man kör lugnt och sakta :S
Om hojen tjuvdör är den antagligen felmappad. Koppla in en axone och ställ in tps 0-100 co och fuel corr timing så bör den funka...
Kan någon rada upp vad man behöver till motorn när det är dax för 90h servicen? Gärna med part nr. Sluggo, hur trivs du med hojen förutom att den dör? Min läcker soppa från tanken och jag har knappt hunnit köraBara hålla tummarna att det går fort att fixa.
Jag är helnöjd, att den dör är inget problem igentligen men man blir fundersam varför den gör så, men som sagt riktigt nöjd med hojen, jag har hunnit kört 70 mil ca så det blir att byta olja och så nu![]()
Fan va kul att ni fått lite liv i tråden igen! Blir sugen på att plocka fram gamla pärlan igen!![]()
Fan va kul att ni fått lite liv i tråden igen! Blir sugen på att plocka fram gamla pärlan igen!![]()
Kan du inte göra det så får jag prova lite twin igen. Var länge sen![]()
Den ska väll inte stå och samla dammDu som har full koll på dessa hojar kan väll lägga upp en liten lista på vad man behöver till motorn när det är dax för 90h servicen? Skulle uppskattas! /Ruben
Tack Marcus! Jag gör nog ett kolvbyte på 90h iaf ser allt schysst ut då kanske man tar nästa service på 220tim. Att byta kolvarna är ju ingen kostnad om man tänker på vad det kostar om det skär. Hur är det med oljan btw, har hört från en väldigt säker källa att man enbart ska köra Agip i dessa maskiner. Vad har du för erfarenheter?
Jag har provat många olika fabrikat helsyntet och allt har funkat för mig, tror det är lugnt så länge du kör 10W60, jag har kört mycket 10W50 också eftersom 10W60 inte är så vanlig och det har funkat för mig men 10W40 skulle jag inte köra på.
Motorex finns i 10w-60Det verkar ju inte vara lätt att hitta Agip, och den är lite dyrare. Men då har man alltså lite alternativ![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |