Aprilia SXV

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
norr om norrort
Hoj
SXV 550, KTM 625, CR 250R
Vad bör man tänka på vid köp av en 550? Något spec som är viktigt att kolla? Och vilka årsmodeller bör man undvika? Det var väl lite strul med dom tidigare?
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Hur mycke problem är det med dessa hojar? Ser att många som va med när tråden startade numera kör KTM. Är det någon som vet mellen tummen och pekfingret vad det kostar att lämna in 550in på 90h service? Byta lite oljor och lättare meck har jag inget emot men att riva en hel moppe undviker jag gärna:) Pratade med en handlare igår som sa att man kunde dubbla 90h servicen till 180h om man inte körde väldigt hårt på bana, kan det verkligen stämma? För väll är det väll så att detta är den snyggaste motarden som byggts och ljudet e ju helt jä.... makalöst. Men man vill ju att grejorna ska funka.

Dom strular väl lika mycket (om inte något mer?) som alla andra hojar i samma kategori.

Och en renovering går på nästan det dubbla då det är två kolvar mm som ska bytas...
 

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
norr om norrort
Hoj
SXV 550, KTM 625, CR 250R
köpte mig en -10 i helgen :D

någon som har några roliga delar liggandes?

funderar på att köpa ett arrow system och ombyggnadskitt till luftburken vilken map bör jag fixa då?
och vilka fixar det i sthlm?


mvh jimmy
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Lägg in VDB-mappen och ta upp egna hål i locket.
Starol i Enköping kan lägga in mappen åt dig.

köpte mig en -10 i helgen :D

någon som har några roliga delar liggandes?

funderar på att köpa ett arrow system och ombyggnadskitt till luftburken vilken map bör jag fixa då?
och vilka fixar det i sthlm?


mvh jimmy
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Angående handlaren så verkar det stämma, har läst om dom som mätt upp kolvarna och de har varit inom toleranserna vid 100 timmar.
Det är fullblodsracemaskiner som kräver sitt men ger du det så har du en underbar hoj.
Själv kör jag Honda numera och det är iofs rätt skönt då de är mindre komplicerade och mer beprövade men mitt byte var mer för att aprilian var för vass för mig på bana.



Hur mycke problem är det med dessa hojar? Ser att många som va med när tråden startade numera kör KTM. Är det någon som vet mellen tummen och pekfingret vad det kostar att lämna in 550in på 90h service? Byta lite oljor och lättare meck har jag inget emot men att riva en hel moppe undviker jag gärna:) Pratade med en handlare igår som sa att man kunde dubbla 90h servicen till 180h om man inte körde väldigt hårt på bana, kan det verkligen stämma? För väll är det väll så att detta är den snyggaste motarden som byggts och ljudet e ju helt jä.... makalöst. Men man vill ju att grejorna ska funka.
 

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Enköping
Hoj
sxv 5.5
Starol racing tar 1500 för avstrypning och mappning och det är ju mer än bara mappning. Men det ligger nog mellan 1000-1500 skulle jag tro. Det blir nog en 550 för mig med, och det visar sig i eftermiddag:D
 

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
norr om norrort
Hoj
SXV 550, KTM 625, CR 250R
Starol racing tar 1500 för avstrypning och mappning och det är ju mer än bara mappning. Men det ligger nog mellan 1000-1500 skulle jag tro. Det blir nog en 550 för mig med, och det visar sig i eftermiddag:D

Pratade med dom nyss 1000:- tar dom för att byta mapp så nu behöver man bara köpa avgassystemet :)
 

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
norr om norrort
Hoj
SXV 550, KTM 625, CR 250R
Ett tips:
http://westernracingdevelopments.com/xv-tuner/
Så kan du mappa själv, hur mycket du vill, väldigt enkelt att använda.
1000:- låter väldigt dyrt, det han gör är att byta map.
Bara ett tips

//R


så man behöver bara köpa en kabel sen ladda ner programmet och byta mappar själv?


Har ny plast, dekalkit, kraschpuckar, blinker baklyse och en låda med beg delar om någon är sugen...

www.mackhe.se


passagerar fotpinnar?
avgassystem? (något annat än orginal)

mvh Jimmy
 

Rickny

Medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
aprilia RXV 550 -07, Dorsoduro 750-08,HVA NUDA 900R-12, HVA WR250-06, Husa FE570-09
så man behöver bara köpa en kabel sen ladda ner programmet och byta mappar själv?

Japp, alla "mappar" som aprilia har släppt, plus lite "trimm mappar" ingår.
Ganska prisvärt i och med att programet inte är kopplat till en specifik hoj utan när du
har tröttnat på SXV:n kan du sälja vidare kabeln.

Mvh Rille
 

Rickny

Medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
aprilia RXV 550 -07, Dorsoduro 750-08,HVA NUDA 900R-12, HVA WR250-06, Husa FE570-09
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top