Fake
Såg ju inte så kul ut.
Det var problem med härdningen 1:ans växellåds drev i början. Detta är numera löst.
Är faktiskt ett kännt problem, skulle jag vara du skulle jag ta kontakt med en ÅF i första hand. Det går att försöka reklamera detta.
Sen skulle jag givetvis rekomendera ett effektsystem pga vridet på botten.
kika på länken nedan. längst till höger på sidan finns en snabblänk på sxv 2008
Varför skulle det vara fake
Med lite oflax kan väl alla hojar börja brinna. Så länge det inte märks en tydlig trend är det inget att orda om. Förutom att vi andra får viss rättighet att tracka den det hänt
Två yammor har tvingat fram brandsläckarna under SM 2007 t.ex. Dessa kördes av två bröder.... mkt märkligt eller hur. DET är en trend om än väldigt liten.
Såhär glad var den ena efter att pulversläckarna gjort sitt i Götlabooooorg
Tyvärr syns det inte hur jävla mkt pulver de dränkt den i...
Om man skulle börja titta på avgasystem (system som fortfarande är under skärmen)
Vilka märken har helsystem?
Vad kostar dom?
Vilket tycker ni låter skönast?
Vart ifrån ska man köpa systemet?
Kolla med kristian på www.speedgear.se
Kolla med kristian på www.speedgear.se
Akrapovic
Mivv
Silmoto sid-burk
GPR
Jag tycker Akrapovic låter "bäst" (har skönast sång) men Silmoto SXV (ett utblås) låter mest race och Silmoto RXV (två utblås, använda standardslutrören) är det bästa valet för gata, det låter lite mulligare än SXV dämparen, typ som akrapovic, och det går köra ikull med utan att känna att man blev fattig.
Mivv vet jag inte, silmoto sidburken låter väl ungefär som akrat, kanske lite "råare" (vilket i min mening är negativt) och GPR låter aldeles för mycket (typ megafon)
Arrowsystemet skulle jag gissa låter ungefär som Silmoto SXV-burken
Jämförning mellan Silmoto-ljuddämparna:
Silmoto RXV ger mer botten och ca 89db på SM-ljudmätningarna
Silmoto SXV ger 2hk mer på topp och ca 94-95db på SM-ljudmätningarna
Jag TROR att akrat mätat 93-94db på ljudmätningarna. Jag tycker det går bort vilket som eftersom det ligger utanpå och man slår garanterat sönder det vid första riktiga vurpan.
Knappen High / low och ett nytt sätt att ta hand om oljan den spottar ut.
Tackar
Dom e inte så jättedyra i SS och du hittar dem här:
http://cgi.ebay.co.uk/APRILIA-SXV-4...hZ007QQcategoryZ25623QQtcZphotoQQcmdZViewItem
(www.aliceracing.com från storbritannien ca 6000kr)
Det där är SXV-burken, ring och fråga Stuart så kan han nog ta hem en RXV burk åt dig istället (fanns inte i webshoppen men jag har fått min därifrån iaf)
Äre nån som har svårt me engelskan så kan jag ringa åt er Bara PMa!
Det går att montera på 07an också
Tackar
Dom e inte så jättedyra i SS och du hittar dem här:
http://cgi.ebay.co.uk/APRILIA-SXV-4...hZ007QQcategoryZ25623QQtcZphotoQQcmdZViewItem
(www.aliceracing.com från storbritannien ca 6000kr)
Det där är SXV-burken, ring och fråga Stuart så kan han nog ta hem en RXV burk åt dig istället (fanns inte i webshoppen men jag har fått min därifrån iaf)
Äre nån som har svårt me engelskan så kan jag ringa åt er Bara PMa!
Det går att montera på 07an också
Låter bra med min skärrade studentekonomi får man nog skrapa ett tag då
Guide i steg för steg för att fixa high /low knappen finner man vart?
Om man monterar RXV burken så vinner man på botten men förlorar man något på toppen då?
Vet ej, ber min återförsäljare ta hem en knapp åt mig
Nej man vinner ca 2hk på toppen jämfört me standard men med SXV-burken vinner man typ 4hk på toppen. RXV-burken ger mycke bättre botten än standard och bättre botten än SXV-burken.
Inte för att det skiljer sig så HEMSKT mycket på botten mellan de två, men SXV-burken är bra mycke mer högljudd. Jag kommer köra med RXV-burken nästa säsong för att det inte ska klagas på ljudet.
Är det bättre botten med SXV-burk än standard eller är det samma ungefär?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |