alex1976tv
Ny medlem
Engine Workshop Manual (SXV RXV 450-550)
Den va det. Den vanliga är den man får till
Tack iaf!
Den va det. Den vanliga är den man får till
Tack iaf!
Last edited:
Nån som vet om det finns svarta kåpor att få tag i?
Nån som vet om det finns svarta kåpor att få tag i?
Nån som vet om det finns svarta kåpor att få tag i?
Du som var med på Lellesträffen med en Vit ktm?
Va bra, då får du plocka hem det till mig. Jag hör av migjepp, man beställer hem 2008:ans plast kit. Gjorde det igår senast
2008 har dom dock inga dekaler orginal på hojen. Så dessa måste köpas till om du inte skall ha pirat.
har lite funderingar kring sxv 550 innan man handlar.
1. skulle villja veta om den är stuntvänlig lr om man måste bygga catch o pickup i tråg.
2. är hojen så brutal som alla säger om man tex jämnför med en kittad 660 lr en husa.
3. läste om serviceintervaller någonstans men hittar inte tbx dit som om någon vänlig själ kan tala exakt hur det är så skulle jag bli väldigt glad.
Mvh Robert
1.
2. JA!!!!
3. Oljebyte efter 15h
1.
2. JA!!!!
3. Oljebyte efter 15h
2. SJÄLVFALLET INTE !!! Det kan inte vara så att en hoj känns BRUTAL jämfört med en som väger mindre, har större motor, mer vrid men lite mindre effekt !!!
Båda går som trollet och det är INTE en brutal skillnad åt ena eller andra hållet. Nu talar jag såklart om jämförelsen SXV / FS...
HaZTuR -> Kör en av varje och bilda dig en egen uppfattning
Det är som att jämföra en R1 mot en CBR och hävda att de 3.23hästarna extra som R1an hypotetiskt har verkligen känns och att den utklassar konkurrenten.
Hur mycket olja är det man byter?
mellan min 660 och SXV som båda var orignal förutom slipon + neddrevad bak på 660, så var det STOR skillnad.
har lite funderingar kring sxv 550 innan man handlar.
1. skulle villja veta om den är stuntvänlig lr om man måste bygga catch o pickup i tråg.
2. är hojen så brutal som alla säger om man tex jämnför med en kittad 660 lr en husa.
3. läste om serviceintervaller någonstans men hittar inte tbx dit som om någon vänlig själ kan tala exakt hur det är så skulle jag bli väldigt glad.
Mvh Robert
tackar... ja vist man kan ju plocka på oljekylare då blir det lite mer olja.. det var inte så dåligt med 1,35!! Tack vare att det är 2 cyllar med bara 250 drygt cc så kan jag montera en liten turbo och avgassytemet kastar man ju bort.. luft burken ersätts med plenium så jag tror att det blir lätt att få plats Jo just det har någon hört hur hållbar växellådan är?? jag tror det blir enda problemet.. På xr650 håller lådan för 150hk utan problem Är det lätt att programera om insprutet själv eller behövs något specialdator/program som är omöjligt att få tag på?
Klarar insprutet av byte av avgassytem utan att mappas om?
Mycket frågor nu
Hört från ett par håll att växellådan är den svagaste länken i sxv´n... vet inte om det är sant eller bara prat.
Märkte att min ljuddämpare skramlade väldans mycket. Visade sig att ett rör inuti burken sitter helt löst och hoppar omkring. Samma sak har hänt med polarns. Vad ska man göra?
Klaga till åf?
Skära upp o fixa?
Köpa sportsystem?
Jag e kluven :S
Är det någon skillnad på Sxv 08 och 07? Finns det bilder ute på en 08? Såg någon bild i bike men det känns inte som om man kan göra en så snygg hoj
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |