Aprilia SXV

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing
Engine Workshop Manual (SXV RXV 450-550)

Den va det. Den vanliga är den man får till :p

Tack iaf!

Last edited:

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing
Last edited:

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
har lite funderingar kring sxv 550 innan man handlar.
1. skulle villja veta om den är stuntvänlig lr om man måste bygga catch o pickup i tråg.
2. är hojen så brutal som alla säger om man tex jämnför med en kittad 660 lr en husa.
3. läste om serviceintervaller någonstans men hittar inte tbx dit som om någon vänlig själ kan tala exakt hur det är så skulle jag bli väldigt glad.

Mvh Robert

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
1. skulle villja veta om den är stuntvänlig lr om man måste bygga catch o pickup i tråg.
2. är hojen så brutal som alla säger om man tex jämnför med en kittad 660 lr en husa.
3. läste om serviceintervaller någonstans men hittar inte tbx dit som om någon vänlig själ kan tala exakt hur det är så skulle jag bli väldigt glad.

Mvh Robert

1.
2. JA!!!!
3. Oljebyte efter 15h

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
1.
2. JA!!!!
3. Oljebyte efter 15h

2. SJÄLVFALLET INTE !!! Det kan inte vara så att en hoj känns BRUTAL jämfört med en som väger mindre, har större motor, mer vrid men lite mindre effekt !!!
Båda går som trollet och det är INTE en brutal skillnad åt ena eller andra hållet. Nu talar jag såklart om jämförelsen SXV / FS...
HaZTuR -> Kör en av varje och bilda dig en egen uppfattning :tummenupp

Det är som att jämföra en R1 mot en CBR och hävda att de 3.23hästarna extra som R1an hypotetiskt har verkligen känns och att den utklassar konkurrenten.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
2. SJÄLVFALLET INTE !!! Det kan inte vara så att en hoj känns BRUTAL jämfört med en som väger mindre, har större motor, mer vrid men lite mindre effekt !!!
Båda går som trollet och det är INTE en brutal skillnad åt ena eller andra hållet. Nu talar jag såklart om jämförelsen SXV / FS...
HaZTuR -> Kör en av varje och bilda dig en egen uppfattning :tummenupp

Det är som att jämföra en R1 mot en CBR och hävda att de 3.23hästarna extra som R1an hypotetiskt har verkligen känns och att den utklassar konkurrenten.

mellan min 660 och SXV som båda var orignal förutom slipon + neddrevad bak på 660, så var det STOR skillnad.

Hur mycket olja är det man byter?

1,25 tror jag det var:va Rätta mig om jag har fel.

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
mellan min 660 och SXV som båda var orignal förutom slipon + neddrevad bak på 660, så var det STOR skillnad.

Frågan gällde ju jämnfört med kittade hojar. Där är inte skillanden stor. Dock har nog SVX mest effekt standard.
Går nog få ut en del mer ur en trimmad svx motor än någon stonka på marknaden oxå. Men om den går fortare för det ska väl vara osagt. Kollar man på effekt/vikt förhållandet så skiljer det nog inte så mkt t.ex.

Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Denna v-twin motor är brutal!

Mågna jämför den som sagt med kittad hoj.
En kittad Aprilia gav 76,8hk på driven med mjukvru ändring, kamar, luftfilter och avgassystem. Tycker jag låter som grym effekt på 550cc till ett väldigt enkla medel.

Så tänk när dessa strokas upp till 650cc och modda insprutet lite ;)

Last edited:

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
tack för hjälpen.
Har ivf bestämt mig nu och sagt åt handlarn att jag tar en, ska in och skriva papper imorgon. så snart är man en i sxv gänget :tummenupp
kommer säkert lite fler frågor längre fram men det tar vi då.

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing

Mvh Robert

1 ja, du behöver inte bygga om nåt
2 oja!
3 som dom säger ovan :)

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
tackar... ja vist man kan ju plocka på oljekylare då blir det lite mer olja.. det var inte så dåligt med 1,35!! Tack vare att det är 2 cyllar med bara 250 drygt cc så kan jag montera en liten turbo och avgassytemet kastar man ju bort.. luft burken ersätts med plenium så jag tror att det blir lätt att få plats:tummenupp Jo just det har någon hört hur hållbar växellådan är?? jag tror det blir enda problemet.. På xr650 håller lådan för 150hk utan problem:tummenupp Är det lätt att programera om insprutet själv eller behövs något specialdator/program som är omöjligt att få tag på?
Klarar insprutet av byte av avgassytem utan att mappas om?

Mycket frågor nu:D

Hört från ett par håll att växellådan är den svagaste länken i sxv´n... vet inte om det är sant eller bara prat.

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing
Märkte att min ljuddämpare skramlade väldans mycket. Visade sig att ett rör inuti burken sitter helt löst och hoppar omkring. Samma sak har hänt med polarns. Vad ska man göra?

Klaga till åf?
Skära upp o fixa?
Köpa sportsystem?

Jag e kluven :S

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Är det någon skillnad på Sxv 08 och 07? Finns det bilder ute på en 08? Såg någon bild i bike men det känns inte som om man kan göra en så snygg hoj:va

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Hört från ett par håll att växellådan är den svagaste länken i sxv´n... vet inte om det är sant eller bara prat.

Det var problem med härdningen 1:ans växellåds drev i början. Detta är numera löst.

Märkte att min ljuddämpare skramlade väldans mycket. Visade sig att ett rör inuti burken sitter helt löst och hoppar omkring. Samma sak har hänt med polarns. Vad ska man göra?

Klaga till åf?
Skära upp o fixa?
Köpa sportsystem?

Jag e kluven :S

Är faktiskt ett kännt problem, skulle jag vara du skulle jag ta kontakt med en ÅF i första hand. Det går att försöka reklamera detta.

Sen skulle jag givetvis rekomendera ett effektsystem pga vridet på botten.

Är det någon skillnad på Sxv 08 och 07? Finns det bilder ute på en 08? Såg någon bild i bike men det känns inte som om man kan göra en så snygg hoj:va

kika på länken nedan. längst till höger på sidan finns en snabblänk på sxv 2008

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
oscar.jpg

Ohps! :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...