liljekvist
www.mxwheel.se
Det han menade var nog att utöver att lägga in rätt mapp så ska du även öka på idle co och injection duration. Något han själv missade att göra.
måste hjälpa folk nu när det var två som missa det i linköping
Det han menade var nog att utöver att lägga in rätt mapp så ska du även öka på idle co och injection duration. Något han själv missade att göra.
måste hjälpa folk nu när det var två som missa det i linköping
Det behövs en Axone för jobbet, vilka siffror du kan börja med att knappa in på en 550 kanske Döden2 kan berätta.
1. Ja, men kolla oljenivån varje gång du kör och fyll på vid behov.Satt upp i går i någon timme och tog mig igenom alla sidor ni skrivit. Cykeln jag har börjat kolla på är sxv 550.
Provkörde en på lellesveckan och det var allt annat än tråkigt att köra. Eftersom kolvbyte kommer relativt snart på en sån maskin är det en ny som skall köpas om det blir någon.
Eftersom det är lite dubbla uppgifter i denna tråd vill jag bara kolla av om jag fattat det hela rätt angående denna motorcykel.
Dom länkarna ni lagt in i tråden till apriliaservice.... dom fungerar inte.
Vad jag fattat så är det :
1. Service efter 3 timmar med oljebyte (både växellåda och motorolja?) efter den så är det med 15h intervaller.
2.Motorcykeln har inbyggd timräknare så den säger till.
3.Efter 45 timmar är det ventiljustering? Dår får man plocka ur motorn enligt någon här.
4.Man behöver inte shimsa utan det finns någon skruv att justera ventilerna med?
5. När ska ventilerna bytas och vad kostar det?
6.Vad kostar ett kompl kolvbyte för båda cylindrarna med enbart material eftersom jag nog gör det själv?
7.Måste man verkligen köra dom första 3 timmarna strypt?
8.För att få dessa 3 månader garanti måste man lämna in motorcykel till en Aprilia meck eller kan man göra den själv?
9.När jag hade aprilia rs 125 kostade en renovering 3000kr med kolv, lager nicasilning osv, någon som skurit en sånhär motor och vet vad det kostar att fixa (materialkostnad)
4. Inga skruvar, det är shims, samma som Honda förövrigt.
6. Jag är senil men har för mig materialkostnad blev 5-6000 för kolvar, kolvringar och packningssats.
What are all the above numbers please ?
Köpte den idag. Får den på tisdag mappad och klar.
Köpte den idag. Får den på tisdag mappad och klar.
Polaren har haft sin 550 på första service den har gått ca 8h nu, och försäljaren hade då sagt att dom tagit bort strypningarna. Vi var ute igår och hojen gjorde inte mer än 130 och hade inte en chans mot min Husa någon stanns. Läser att alla "mappar" om dom är detta samma som gjörs vid första service? Eller är det nått extra tillägg för att få ut full potential ur hojen?
I reg pappret står det toppfart 104 km/t som stypt och får han upp den i 130 så är det väl bra
De har glömt trottelstoppet (gissar jag)
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|