Finns det fler alternativ änn att avgassystemet läcker, om det smäller vid avslag? Det har börjat smälla ordentligt när man ligger på och sedan släpper av.
Min smällde också och höll låda men det avhjälptes med justering av spjällhus och mappning.
\Masonit
samma här
Vart får man tag på broms och kopplingshandtag?
Original kostar ju 800kr för broms och 350kr för koppling
Kopplingshandtag finns pirat för typ 50 kr, det är samma som Husqvarna med vajerkoppling.
Bromshandtag är värre, tror inte det finns något annat än orginal men du kan ju kolla om det är billigare att köpa från Husaberg/KTM men jag tror det är marginellt.
Brembo? KTM SMR/Husaberg FS har också FTE-bromsar. Pumpen ändrades lite till 07 på Aprilia och 07 fick KTM Magura så KTM kan du hoppa över, jag tycker samma pumpändring borde gjorts på Husaberg men det finns ingen 08 katalog att ladda hem, i 07 har de iaf gamla artikelnumret. Så fråga någon som kör Husaberg 08 vad de har för nummer, det kan kanske vara 58613002100? För mig som har 06 så är det iaf samma som KTM/Husaberg 05-06, 58613002000. Båda kostar 543 kr.
Edit: Undra om inte sist jag såg en sånt bromsgrepp gå sönder att den delen som greppet sitter i också gick sönder, den kostar 731 kr till Husaberg iaf och säkert inte billigare hos Aprilia, så om du vill vara på riktigt säkra sidan kanske du skulle ha en sån också..
Såg förresten i en Husatråd att någon med en 07 gnällde på att de fick fel delar när de beställde efter 07-katalogen, så 07 och framåt Husaberg har samma pump/grepp som du, gissningsvis på numret nämnt ovan, 58613002100.
Kopplingshandtag finns pirat för typ 50 kr, det är samma som Husqvarna med vajerkoppling.
Bromshandtag är värre, tror inte det finns något annat än orginal men du kan ju kolla om det är billigare att köpa från Husaberg/KTM men jag tror det är marginellt.
Tja .. En unran är det Rotax motor i Aprilias Sxv550 eller är det deras egen utvekling. //M
Du vet händelsevis inte vilken specifik husqvarna? Va in och skulle beställa, men i katalogen fanns det till en massa olika modeller. Eller om det finns någon online shop man kan beställa ifrån?
En noobfråga:
en symbol i form av en oljekanna dök under dagens körning upp mitt i min display. Enligt mina egna beräkningar är jag några timmar från 15timmars oljebytesintervallet (om nu inte aprilian är inställd på något annat än 15h).
Så vad betyder då symbolen? Har det med oljetrycket eller oljenivå o.s.v att göra?
Har fått problem med att sxv vill trycka upp olja i luft burken?
Olje nivån är strax över min.
Har precis fått fixat den efter att skruvaran till svänghjulet släppt.
Några förslag på vad de kan vara??
Hur mycket trycker den upp då? Det är fullt normalt att det kommer upp så fort man har lite för mycket olja, men det verkar skilja från hoj till hoj vad som är för mycket..?
Ja men jag har haft hojen i över ett år och hade problemet i början också men då var de att jag hade för mycke olja. Sen har jag inte haft problem med det, någon enstaka droppe kanske.
Sen för ca två månader sen släppte skruvarna som håller svänghjulet vilket resulterde i en liten renovering.
Så i söndags var hojen klar igen o efter de har jag haft problem med att de droppar olja från slangen, ganska rikligt.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |